• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ko je kriv za propuste u potrazi za avionom?

Izvor Tanjug

Pokrenuta istraga koja treba da utvrdi zašto su propuštene sve prilike da se identifikuje i locira let MH370 u prvim satima posle njegovog nestanka.

Malezijske vlasti započele su istragu u vrhu civilne i vojne avijacije da bi utvrdile zašto su propuštene sve prilike da identifikuju i lociraju let MH370 u prvim haotičnim satima posle njegovog nestanka.

Kako je Rojtersu rekao visoki malezijski zvaničnik, preliminarna istraga započela je u trenutku povećanih tenzija između civilnih i vojnih vlasti oko pitanja ko snosi veću odgovornost za prvobitnu konfuziju i greške koje su dovele do jednonedeljne potrage za avionom - u pogrešnom okeanu.

"Istražujemo šta se dešavalo u tom trenutku i ne mogu da kažem ništa više od toga, jer uključeni su i vojska i vlada", rekao je taj neimenovani zvaničnik.

U intervjuu Rojtersu prošlog vikenda, izvršni direktor Malezija erlanjza (Malaysia Airlines) Ahmed Jahja rekao je da su unutrašnje istrage u toku, iako je i on odbio da otkrije detalje.

Nejasno je i ko bi u vladi mogao biti nadležan za takve istrage.

Malezijska opoziciona koalicija zahtevala je pokretanje parlamentarne istrage o događanjima na zemlji u prvih nekoliko sati posle nestanka aviona, a vlasti su odgovorile da nikakva formalna istraga ne bi trebalo da počne dok ne pronađu crnu kutiju "boinga 777", koji je nestao sa 227 putnika i 12 članova posade.

Malezija veruje da je avion pao u južni deo Indijskog okeana, pošto je namerno preusmeren sa rute Kuala Lumpur - Peking.

Kako proizilazi iz razgovora koji su obavljeni sa nekoliko nadležnih, u kontroli letenja pretpostavili su da se avion okrenuo za povratak na aerodrom u Maleziji zbog mehaničkih problema, kad je nestao sa civilnog radara u 1.21 sat posle ponoći, po lokalnom vremenu.

Rojters citira pet izvora, koji su želeli da ostanu anonimni, a koji su do sada dali najdetaljniji uvid u dešavanja na zemlji u satima kad je avion nestao.

"Prvobitna pretpostavka bila je da je avion promenio pravac zbog mehaničkog problema ili, u najgorem scenariju, zato što se srušio. Na tim mogućnostima smo radili", kaže izvor.

Vojni zvaničnik kaže da je kontrola letenja oko dva sata posle ponoći obavestila vojsku da je avion nestao. Standardna procedura je, kako kaže, informisanje o takvoj stvari u roku od 15 minuta.

I drugi vojni izvor potvrđuje da je obaveštenje došlo "sporo", iako ne precizira kad.

Izvor iz civilne avijacije, međutim, tvrdi da je njihov odgovor bio u skladu sa pravilima, ali nije rekao tačno vreme obaveštavanja vojnih vlasti.

Kad je vojska obaveštena, vojni radar je registrovao neidentifikovani avion koji je leteo ka zapadu, preko poluostrvskog dela Malezije.

Vojni radar je poslednji signal sa tog leta, koji je mogao da bude MH370, zabeležio u 2.15, na poziciji 320 kilometara severozapadno od zapadne malezijske obalske države Penang.

Najviši vojni zvaničnici javno su govorili da borbeni avioni američke i ruske proizvodnje, koji su stacionirani u vazdušnoj bazi u Penangu, nisu poslati da presretnu avion, jer nije registrovan kao "neprijateljski".

"Kad smo obavešteni o situaciji, naši ljudi su proverili radar. Primetili smo da postoji neoznačen avion, ali nismo mogli da potvrdimo njegov identitet", kaže visoki vojni zvaničnik. Kako je objasnio, vojni avion nisu podignuti, jer je na osnovu informacija od kontrole letenja i odseka civilne avijacije zaključeno da avion možda ima mehaničke probleme i da se možda vraća ka Penangu.

Kako navodi Rojters, iako bi mrak otežavao tu akciju, vojni avioni mogli su da ga isprate bar delimično. Tako su u Grčkoj, 2005, dva aviona F16 ispratila let "Helios ervejza" (Helios Airways), u kojem je bila 121 osoba, kad je izgubljen kontakt kontrole letenja sa tim letom. Piloti F16 videli su prazno pilotsko mesto i kopilota koji je pao na kontrolnu tablu.

Dekompresija je tada onesvestila i posadu i putnike, pa se avion, koji je neko vreme leteo na automatskom pilotu, zakucao u planinu kad je ostao bez goriva.

Sledeće otvoreno pitanje između malezijskih civilnih i vojnih vlasti je da li je vojska zadržavala informacije do kojih je došla, o poziciji aviona iznad poluostrva.

Dvojica civilnih zvaničnika kažu da je vojna birokratija odlagala prosleđivanje te informacije, iako nisu otkrili u kojem trenutku su podatke zapravo dobili. Zbog toga se, kažu, gubilo dragoceno vreme pretragom u Južnom kineskom moru.

Vladini izvori rekli su i da je premijer Nadžib Razak morao da "prisili" vojsku da preda radarske podatke istražiteljima u prvoj nedelji posle nestanka aviona.

Vojni izvori tvrde da nisu želeli da stvaraju konfuziju pre nego što potvrde podatke.

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image