Podignute su optužnice i protiv  11 članova posada, odgovornih za navigaciju broda koji se prevrnuo, usled čega se 300 ljudi utopilo ili se smatra nestalim.

Kapetan Li Jun-seok, prvi i drugi oficir i glavni inženjer mogli bida dobiju smrtnu kaznu ako budu proglašeni krivim. Međutim, niko u Južnoj Koreji nije osuđen na najtežu kaznu još od 1997. godine.

Ostalih 11 optuženih se terete za nehat i napuštanje putnika u nevolji kada je brod 16. aprila potonuo, rekli su tužioci.

Optužnice su podnete danas sudu u Gvangđiu a za nekoliko dana će se znati datum početka suđenja, rekao je sudski zvaničnik koji je želeo da ostane anoniman.

Prema njegovim rečima, protiv 15 optuženih vodiće se zajednički postupak.

Oni su bili među prvim ljudima koji su spaseni kada je feribot Seuol počeo opasno da se krivi. Kasnije su svi uhapšeni.

Kapetan Li je isprva rekao putnicima da ostanu u kabinama, i trebalo mu je oko pola sata da naredi evakuaciju sa broda, ali nije poznato da li je njegova poruka ikada stigla do putnika.

Na video snimku koji je načinila obalska straža vidi se Li kako samo u gaćama beži spasilačkim čamcem dok su mnogi putnici još bili na brodu koji je tonuo.

Li je posle hapšenja rekao novinarima da je odugovlačio sa naredbom za evakuaciju zato što spasioci još nisu bili stigli i zato sto se plašio za bezbednost putnika u hladnoj morskoj vodi.

Vlasti smatraju da je katastrofi doprinela pretrpanost broda tovarom.