Poslednji talas negodovanje stiže od predstavnika javnog prevoza, koji tvrde da elektromobili ugožavaju njihov saobraćaj.

Vozač autobusa na području Osla Erik Haugstad rekao je za AFP, da je to postao ozbiljan problem, jer električni automobili sve više zatrpavaju saobraćajne trake rezervisane za javni prevoz, a po kojima se smeju da voze ni automobili na struju.

U vreme saobraćajni špiceva, čak 85 odsto prometa na trakama, rezervisanim za javni prevoz, čine električna vozila.

 Pri tome električni automobili ne moraju da plaćaju putarinu ni prakiranje na javnim parkiralištima, gde čak mogu besplatno da se snabdeju strujom. To posebno nervira vlasnike "standardnih" automobila jer u Norveškoj plaćaju najskuplje gorivo na svetu, po 1,9 evra za litar.

Za vlasnike je ipak najpovoljnije što se na ta vozila ne plaća PDV, koji iznosi 25 odsto.

Norveške vlasti podstiču na taj način kupovinu elektrovozila, jer žele da smanje emisiju štetnih gasova u saobraćaju, koja čini 10 odsto ukupne emisije svih gasova u toj zemlji.

Zahvaljujući tim merama, na norveškim ulicama sada se nalazu 32.000 električnih automobila, što je najviše po stanovniku u svetu, s obzirom na to da Norveška ima 5,1 miliona stanovnika.

Prema analizi Blumberga objavljenoj ovog leta, Norveška je san za svakog proizvođača elektromobila, jer je tamo učešće električnih vozila čak šest odsto od svih novoprodatih vozila.

To ide dotle da je nekoliko meseci u 2013. godini luksuzni model Tesle "model S" bio na vrhu liste najprodavanijih automobila ispred Nisanovog "leafa".