Švedski mediji su javili da su, 3. marta, dva aviona došla na 90 metara jedan od drugog u vazduhu na 80 kilometara jugoistočno od švedskog grada Malmea i da je "sudar očigledno izbegnut zahvaljujući samo dobroj vidljivosti i budnosti pilota putničkog aviona", prenela je agencija AFP.

Avion SAS-a Boing 737 bio je letu iz Kopenhagena za Rim, a ruski izviđački avion "nije preneo svoju poziciju", navodi se u studiji nestranačke i neprofitne organizacije ELN sa sedištem u Londonu.

ELN je saopštila danas da su ruske snage bile uključene u više desetina "bliskih susreta" sa vojnim snagama zapadnih zemalja od kada je Moskva anektirala Krim i da su "obe strane rizikovale da izgube kontrolu nad događajima".

Studija izdvaja 11 ozbiljnih incidenata "agresivnije ili neobično provokativne prirode", koje su nosile veći nivo rizika od eskalacije i uključuje presretanje izviđačkih aviona, niske prelete preko brodova i rusku misiju "lažnog bombardovanja", odnosno simuliranje bombardovanja tokom vežbe.

Posebno su navedena tri visokorizična incidenata koji su, po njihovoj oceni, imali veliku verovatnoću da izazovu žrtve ili direktni vojni sukob Rusije i Zapada: bliski susret civilnog aviona aviokompanije SAS i ruskog izviđačkog aviona, otmica estonskog obaveštajca i potera za podmornicama u švedskim vodama.