Si-En-En prenosi da je let QZ8501 te malezijske kompanije od Surabaje do Singapura izgubio kontakt sa kontrolom leta u subotu uveče. U avionu se nalaze dva pilota, pet pripadnika kabinskog osoblja i 155 putnika, uključujući i 16 dece i jednu bebu.

Među njima su i tri Južnokorejca, i po jedan iz Singapura, Malezije i Francuske, dok su ostali putnici bili Indonežani.

Indonezijska Nacionalna agencija za pretragu i spasavanje saopštila je da se letelica srušila zbog, kako se sumnja, jakih turbulencija.

Potrsaga je obustavljena zbog mraka, a biće nastavljena u jutarnjim satima.

Pre gubitka kontakta, pilot je prijavio da će odstupiti od planirane rute zbog nevremena iznad mora između Jave i Bornea.

Kineska štampa nezvanično je prenela da se istražuje mogućnost pada aviona u to more, ali to još uvek nije potvrđeno iz zvaničnih kanala.

Kompanija "Er Azija", koju je osnovao malezijski biznismen Toni Fernandes, saopštila je da je avion Erbas A320-200 leteo na predviđenoj ruti, kada je zatražio promenu kursa zbog vremenskih uslova. Kontakt s letelicom izgubljen je dok je bila pod kontrolom indonežanske kontrole letenja.

Ovaj jeftini avioprevoznik sa sedištem u Maleziji, važi za bezbednu i pouzdanu kompaniju, dodaje "Si-En-En".

Ovo je drugi nestanak malezijskog aviona u ovoj godini, pošto je u martu let 370 "Malazija erlajnsa" nestao nad jugoistočnom Azijom. Za ostacima tog aviona i dalje se traga.

VideoAir Asia

Ta kompanija, koja radi u većini zemalja jugoistočne Azije i odnedavno u Indiji, nikada pre nije izgubila avion, i dobro je kotirana u bezbednosnom smislu.

"Ne usuđujemo se da pretpostavimo šta se desilo, osim da je (avion) izgubio kontakt", rekao je novinarima Džoko Murdžatmodžo, vršilac dužnosti generalnog direktora indonežanskog transporta.

On je dodao da je poslednja komunikacija između pilota i kontrole leta bila u 1.13 po srednjoevropskom vremenu, kada je pilot zatražio da skrene levo i da se popne više, kako bi izbegao oblake.

Murdžatmodžo je naveo i da iz pilotske kabine nije poslat signal za uzbunu.

Kontakt je izgubljen 42 minuta pošto je avion poleteo sa aerodroma u Surabaji, odnosno sat vremena pre nego što je, po redu vožnje, trebalo da sleti na singapurski aerodrom.

 Er Azija je navela i da je glavni pilot imao 6.100 letačkih sati, a prvi oficir 2.275.

Avion je bio star šest godina, a avio kompanije “Air Asia”, koja je lider u jugoistočnoj Aziji kada se radi o niskotarifnim kompanijama, uglavnom leti na kratkim rutama, od po nekoliko sati, povezujući velike gradove u tom regionu.

Ovo je drugi nestanak aviona u jugoistočnoj Aziji, pošto je u martu letelica avio kompanije Malezija erlajns, sa 239 ljudi, nestala na putu od Kuala Lumpura ka Pekingu. I danas se ne zna njena sudbina.