On je to činio neposredno pre avionske nesreće koja je poginulo 150 ljudi.

Tužilaštvo Dizeldorfa navelo je da je tokom istrage prođen tablet računar u stanu Andreasa Lubica i da su bili u stanju da povrate podatke od 16. do 23. marta.

U saopštenju je tužilaštvo Dizeldorfa navelo da je kompjuter koji su pronašli u njegovom domu, pokazao i da su pretraživani podaci o vratima kokpita i bezbednosnim merama koje se odnose na njih, prenela je agencija Rojters.

Lubic je tražio informacije o načinima da se ubije u kompjuterskim pretragama koje su se desile između 16. i 23. marta, dan pre nesreće.

"Barem jedan dan, osoba je preduzela na nekoliko minuta pretrage vezane za vrata kokpita i njihovim sigurnosnim predostrožnostima", navodi se u saopštenju.

Istraga veruje da se 27-godišnji Lubic namerno zaključao u kokpitu 24. marta i srušio avion u francuskim Alpima.

Ranije danas je saopšteno i da je Lubic u vreme nesreće uzimao jak lek protiv anksioznosti, za koji, prema rečima lekara, postoji pojačan rizik od samoubistva.

Nekoliko sati posle pojavljivanja ovih tvrdnji u nemačkom listu "Bild", nemački zvaničnici su najavili osnivanje specijalne jedinice koja će ispitati bezbednosna, pitanja poput mehanizma vrata na kokpitu i da li treba uvesti strožije medicinske testove kako bi se otkrili piloti koji imaju probleme sa mentalnim zdravljem.

Lubicu je prepisan anksiolitik "lorazepam", koji je toliko snažan da se pacijentima ne savetuje da voze automobil, a kamoli putnički avion, prenosi "Dejli mejl".

Medicinski stručnjaci navode i da lek na početku tretmana može da poveća rizik od samopovređivanja.

Lubicu je lek prepisan za "depresiju, anksioznost i napade panike" u sedmicama koje su prethodile nesreći.

Istražitelji navode da se Lubic zaključao u kabini "erbasa A320" ostavivši pilota ispred vrata, pre nego što je namerno udario letelicom u planinu, moguće zbog samoubilačkih sklonosti ili straha da će izgubiti pilotsku dozvolu.

Nemački ministar saobraćaja Aleksander Dobrint sastao se danas sa predstavnicima Udruženja nemačke avijacije, koje zastupa nemačke aviokompanije.

Govoreći u Berlinu, Dobrint je najavio osnivanje specijalne jedinice, koja će ispitati, između ostalog, da li je neophodno uvesti dodatne mere na proveri mentalnog zdravlja pilota.

U međuvremenu, istražitelji su pronašli mobilne telefone, među delovima olupine aviona, ali su naveli da oni tek treba detaljno da budu ispitani.

Avion "erbas A320" srušio se 24. marta u Alpima na jugu Francuske, 100 kilometara severno od Nice, dok je leteo iz Barselone u Diseldorf, a u nesreći su život izgubili 144 putnika i šest članova posade.

OPREČNI PODACI IZ KOMPANIJA


Nemačka aviokompanija "DŽermanvings" saopštila je danas da nije imala saznanja da je Lubic bolovao od depresije tokom pilotske obuke.

Aviokompanija "Lufhanza" potvrdila je u utorak da je znala da je Lubic imao epizodu "ozbiljne depresije" pre završetka obuke, naveo je AP.

"Mi ovo nismo znali", izjavila je Vanesa Tores, portparolka kompanije "DŽermanvings", niskobudžetnog ogranka "Lufthanze", koja je zaposlila Lubica u septembru 2013.

Portparolka je odbila da komentariše ovo neslaganje, navodeći kao razlog istragu koja je u toku.

Tores je rekla da je "Lufhanza" ranije saopštila da je Lubic imao "u potpunosti validnu medicinsku potvrdu klase 1" na dan nesreće.

Vest dolazi u trenutku kada su nemački ministar saobraćaja Aleksander Dobrint i Udruženje nemačke avijacije, koje zastupa nemačke aviokompanije, najavili osnivanje specijalne jedinice, koja će ispitati šta je pošlo naopako prilikom pada "erbasa A320".

Jedinica će ispitati da li su potrebne promene na vratima kokpita ili procedura za prolaz na medicinskim testovima, kazao je Dobrint.

Šef Udruženja avijacije Klaus-Peter Sigloh je rekao da će specijalna jedinica raditi "veoma brzo", ali da je "veoma važno ne doći do brzopletih zaključaka".

Sigloh je istakao da će sva saznanja biti podeljena sa međunarodnim organizacijama za bezbednost u aviosaobraćaju.


Identifikovani delovi tela svih 150 žrtava

Francuski istražitelji su, kako je saopšteno danas, identifikovali delove tela svih 150 putnika i članova posade sa aviona komanije Džermanvings, koji se 24. marta srušio u francuskim Alpima.

Pronađena su ukupno 2.854 dela tela, saopštio je marsejski tužilac Bris Roben, dodajući da će biti potrebno dosta vremena da se povežu ti delovi sa uzorcima DNK koje su dali članovi porodica poginulih, prenosi AP.

Roben je takođe izneo detalje o pronađenoj drugoj crnoj kutiji. Nju je jedan žandarm pronašao u jaruzi koja je već u nekoliko mahova bila pretražena.

Podaci o letu registrovani na njoj su veoma nejasni, kao da je bila zapaljena, ali je moguće da ipak budu upotrebljivi, napominje Roben.

On je takođe saopštio da je na mestu nesreće nađeno 40 "veoma, veoma oštećenih" mobilnih telefona, ne komentarišući pisanje francuskog Pari mača i nemačkog Bilda kako su sačuvana svedočanastva o poslednjim trenucima pred pad aviona.