Dve nesreće su se dogodile dok je sam automobil upravljao, a u dva slučaja udesi su se dogodili dok je čovek bio za volanom, rekla je za agenciju Asošiejtid pres osoba upoznata s izveštajem o nesrećama.

U tri nesreće su učestvovali sportsko terenski modeli Leksusa, koje je kompanija Google opremila senzorima i kompjuterima. Četvrto vozilo je od kompanija Delfi automotiv, koja je imala dva probna vozila na putevima Kalifornije.

Google i Delfi tvrde da nisu njihova vozila kriva za nesreće, za koje su ocenile da su bile manje.

Od septembra u Kaliforniji sve nesreće moraju biti prijavljene Odeljenju za motorna vozila. Ta agencija je navela da je bilo četiri s automatskim vozilima, ali nije želela da pripisuje krivicu, pošto kalifornijski zakoni nalažu da izveštaji o sudarima budu poverljivi.

Osoba upoznata s izveštajem o nesreći rekla je da su automobili u dve od četiri nesreće bili u modu automatske vožnje i da su se kretali brzinom manjom od 15 kilometara na čas.

Još pet kompanija ima dozvole za isprobavanje automatskih vozila, a ukupno 48 takvih automobila se testira.

Dozvole se samonavodeče automobile mogu se dobiti i u Floridi, Mičigenu i Nevadi, ali tamo nemaju podatke o eventualnim nesrećama.