Presavesni kondukter austrijske železnice doveo je ovog vikenda do zahladjenja odnosa austrijske i madjarske železnice, odlučivši da na graničnom prelazu na ulazu u Austriju izbaci iz voza 300 putnika, pošto je voz "Eurositi", koji saobraća izmedju Budimpešte i Beča, bio prepun.
Reč je o putnicima koji nisu imali rezervacije za mesta za sedenje u vozu, pa ih je kondukter izbacio na prelazu Hegješhalom/Nikelsdorf.
OBB je ovu drastičnu meru ocenio kao ispravnu, dok madjarska železnica (MAV) za to nema razumevanje.
Eurositi "Franc List" nastavio je vožnju, sa graničnog prelaza, na kojem su austrijski kondukteri preuzeli službu, tek kada su svi putnici koji nisu imali mesto za sedenje napustili kompozicije.
Zbog ove mere voz je kasnio 40 minuta, a izbačeni putnici morali su da nastave putovanje sa kasnijim regionalnim vozem.
OBB ističe da kada kondukter otvori vrata vagona i vidi da nema mesta to znači da putnici više nisu bezbedni.
Portparol OBB Nikolaus Kefer je rekao da su zbog prenatrpanosti bili blokirani i izlazi u slučaju nesreće.
Prema njegovim rečima, u slučaju nesreće bilo bi nemoguće sprovesti bilo kakvu akciju spašavanja, zbog čega je kondukter ispravno reagovao.
MAV je osudio postupak konduktera, ukazujući da je u vozu bilo mesta za stajanje. Putnici su bez potrebe izbačeni iz voza, istakao je portparol MAV Tibor Sigulinski, podsetivši da ne postoji nikakvo pravilo koje utvrdjuje maksimalan broj putnika.
OBB je odgovorio da se u vozovima toleriše samo "minimalan" broj putnika koji se odluče na stajanje. Pomenuti voz je, kako ističe OBB, bio prenatrpan, na šta ukazuje broj od 300 izbačenih putnika.
Zbog ovog nesporazuma OBB i MAV su najavili sastanak, kako bi se izbegli slični problemi u budućnosti.
(Tanjug)