Zagađenje vazduha u najvećem italijanskom ekonomskom centru je već 30 dana za redom iznad granice dozvoljenog, što je primoralo gradske vlasti da tokom tri dana ove sedmice, od ponedeljka do srede, u vremenu od 10.00 do 16.00 časova primene restrikcije u saobraćaju.

Zvaničnici napominju da su prvog dana vozači, kojima su zaprećene paprene kazne, uglavnom poštovali zabranu.

Rim, koji se takođe bori sa smogom, uveo je zabranu po sistemu par-nepar. Tako danas nisu saobraćala vozila sa neparnim tablicama, dok će sutra zabrana važiti za parne registarske brojeve.

U Firenci je, pak, najavljeno da će biti ograničen broj automobila u istorijskom centru grada tokom cele novogodišnje večeri.

Mnogi u Italiji smatraju da su ove mere nedovoljne i traže nove inicijative koje će podstaći građane da čće koriste gradski prevoz i štede energiju.

Usled dužeg odsustva vetra i kiše došlo je do porasta stepena zagađenja u celoj Italiji, posebno u dolini reke Po, gde je skoncentrisan veći deo italijanske privrede i gde je najmanje 10 gradova moralo da na neki način ograniči automobilski saobraćaj.

U Milanu je uvedena i specijalna, "antismog" jednodnevna prevozna karta od svega 1,50 evra, koliko obično košta jedna vožnja gradskim prevozom.

Zdravstveni zvaničnici navode da su izduvni gasovi odgovorni za polovinu zagađenja u Milanu i 70 odsto u Rimu, te da je poslednjih dana broj obolelih od aktunih kardiovaskularnih poremećaja znatno porastao usled pojačanog zagađenja.