Istraživanje političkih oglasa u medijima u SAD pokazalo je da su republikanci prikazivali američkog predsednika Baraka Obamu crnjim nego što zapravo jeste, jer su njegovu kožu efektima činili tamnijom.

Fotografije objavljene u kampanji za izbor predsednika 2008. godine očigledno su ciljale na rasnu pristrasnost i predrasude nekih birača.

Istraživanje je potkrepilo teoriju da su neki republikanski političari pokušali da osvoje glasove rasistički orijentisanih birača i to bez pisanja ili izgovaranja rasističkih poruka.

Takva taktika se naziva "politika psećeg zvižduka", jer kao što samo psi mogu čuti zvižduk određene frekvencije, tako i su i birači sa rasnim predrasudama svesni rasističkog značenja poruke na fotografijama, kaže ta teorija.

Studja je analizovala 126 oglasa objavljenih u kampanji 2008. godine.

Obama i njegov tadašnji protivkandidat, republikanski senator Džon Mekejn, izgledali su bitno drugačije u različitim oglasima, u zavisnosti od načina obrade i produkcije materijala.

Ovo je naročito bilo očigledno u negativnim objavama o Obami, uključujući i one u kojima je povezivan sa navodnim kriminalnim aktivnostima.

Obamima koža je na 86 odsto fotografija u negativnim oglasima bila najcrnja u poređenju sa svim oglasima obuhvaćenih studijom.

Republikanci i Mekejnov kabinet u Senatu SAD odbili su da komentarišu rezultate ovog istraživanja.