Istraživanje političkih oglasa u medijima u SAD pokazalo je da su republikanci prikazivali američkog predsednika Baraka Obamu crnjim nego što zapravo jeste, jer su njegovu kožu efektima činili tamnijom.
Fotografije objavljene u kampanji za izbor predsednika 2008. godine očigledno su ciljale na rasnu pristrasnost i predrasude nekih birača.
Istraživanje je potkrepilo teoriju da su neki republikanski političari pokušali da osvoje glasove rasistički orijentisanih birača i to bez pisanja ili izgovaranja rasističkih poruka.
Takva taktika se naziva "politika psećeg zvižduka", jer kao što samo psi mogu čuti zvižduk određene frekvencije, tako i su i birači sa rasnim predrasudama svesni rasističkog značenja poruke na fotografijama, kaže ta teorija.
Studja je analizovala 126 oglasa objavljenih u kampanji 2008. godine.
Obama i njegov tadašnji protivkandidat, republikanski senator Džon Mekejn, izgledali su bitno drugačije u različitim oglasima, u zavisnosti od načina obrade i produkcije materijala.
Ovo je naročito bilo očigledno u negativnim objavama o Obami, uključujući i one u kojima je povezivan sa navodnim kriminalnim aktivnostima.
Obamima koža je na 86 odsto fotografija u negativnim oglasima bila najcrnja u poređenju sa svim oglasima obuhvaćenih studijom.
Republikanci i Mekejnov kabinet u Senatu SAD odbili su da komentarišu rezultate ovog istraživanja.
"Dajte dokaze za krađu, pa idemo zajedno u policiju i tužilaštvo": Direktor ABA lige o pritužbama na suđenje
Adem Ljajić se vraća u Partizan! Crno-beli spremaju velike promene ove zime
"Reći ću vam sada kakav je čovek Nikola Mirotić": Burna konferencija Mesine, progovorio posle 6 godina ćutanja
U mrežastim čarapama i miniću: Voditeljka na koncertu Jelene Rozge, prva došla i pokazala izvajane noge
Partizan traži da KSS ukine novo pravilo! "Protivno je propisima, Savez nije ovlašćen za to"