Istraživanje političkih oglasa u medijima u SAD pokazalo je da su republikanci prikazivali američkog predsednika Baraka Obamu crnjim nego što zapravo jeste, jer su njegovu kožu efektima činili tamnijom.
Fotografije objavljene u kampanji za izbor predsednika 2008. godine očigledno su ciljale na rasnu pristrasnost i predrasude nekih birača.
Istraživanje je potkrepilo teoriju da su neki republikanski političari pokušali da osvoje glasove rasistički orijentisanih birača i to bez pisanja ili izgovaranja rasističkih poruka.
Takva taktika se naziva "politika psećeg zvižduka", jer kao što samo psi mogu čuti zvižduk određene frekvencije, tako i su i birači sa rasnim predrasudama svesni rasističkog značenja poruke na fotografijama, kaže ta teorija.
Studja je analizovala 126 oglasa objavljenih u kampanji 2008. godine.
Obama i njegov tadašnji protivkandidat, republikanski senator Džon Mekejn, izgledali su bitno drugačije u različitim oglasima, u zavisnosti od načina obrade i produkcije materijala.
Ovo je naročito bilo očigledno u negativnim objavama o Obami, uključujući i one u kojima je povezivan sa navodnim kriminalnim aktivnostima.
Obamima koža je na 86 odsto fotografija u negativnim oglasima bila najcrnja u poređenju sa svim oglasima obuhvaćenih studijom.
Republikanci i Mekejnov kabinet u Senatu SAD odbili su da komentarišu rezultate ovog istraživanja.
Dinamo Zagreb prestigao Crvenu zvezdu: Pogledajte tabelu Lige šampiona posle drugog kola
Grobari prave najbolju atmosferu u Evroligi: Partizanu veliko priznanje, kapiteni izglasali!
Veče čuda u Ligi šampiona, velikani pali: Real Madrid i Bajern u neverici, izgubili od autsajdera!
Evo šta se gradi na mestu stare autobuske stanice u Beogradu: Rušenje već počelo, niče luks zgrada, ima i ime
Partizan kažnjen zbog napada na Stanojevića! Crno-beli plaćaju zbog huligana, kao i Crvena zvezda