Kameron je rekao da će vlada uraditi "sve što može" da održi industriju čelika u Velikoj Britaniji, ali je dodao da je situacija teška i da "nema garancije da će biti uspeha".

"Ta industrija je sada u poteškoćama širom sveta", rekao je Kameron, dodajući da je došlo do "kolapsa cena" zbog prevelike proizvodnje.

Britanska industrija čelika je teško pogođena jeftinim uvozom iz Kine, koja namerno smanjuje cene, pa su proizvođači tražili od vlade i Evropske unije da uvedu antidamping namete.

Tata stil, koja je vlasnik najveće britanske železare u Port Talbotu u Velsu, navodi da gubi milion funti dnevno u Velikoj Britaniji. Prodaja ili restrukturiranje će verovatno dovesti do velikih otpuštanja.

Ministar za biznis Sadžid Džavid rekao je da je čelična industrija "apsolutno ključna za zemlju" i dodao da će vlada razmotriti sve održive opcije.

Opozicioni laburisti tražili su od vlade da nacionalizuje čeličnu industriju, kao što je uradila s bankama u problemima koje su dobile milijarde od države kako bi opstale posle finansijske krize 2008. godine.

"Nije reč samo o trošku gubitka radnih mesta, kao što smo videli drugde. To je trošak uništavanja celih zajednica. I setite se, plaćaćemo naknade za nezaposlene i druge izdatke tim ljudima koji izgube svoja poslove", rekao je portparol laburista.

Kameron je rekao da ne veruje da je nacionalizacija "pravi odgovor".

Državna sekretarka za biznis Ana Soubri rekla je juče da vlada razmatra "sve opcije", uključujući i da menadžment železare i sindikati učestvuju u njenom preuzimanju.

Ona je rekla da je predlog o nacionalizaciji teško izvodiv zbog propisa koji zabranjuju državnu pomoć u industriji.