Ugledni časopis "Foren polisi" (Foreign Policy) je prošle godine imao priču o kineskim stereotipima "izvučenim" sa njihovog pandana Googlu - pretraživača Baidu.

Prema ponudama za automatsko završavanje reči traženih pojmova napravaljena je mapa na kojoj, nažalos ili srećom, nije bilo Srbije. Sličan princip je primenio i profesor japanskog i istočnoazijske istorije na Rurtgers univerzitetu u Nju Džerziju, Nik Kapur, i na njoj se našla malena Srbija. Doduše ne zahvaljujući nekom nacionalnom prepoznatljivošću, već Novaku Đokoviću i njegovom ličnom daru i uspehu.

"Na početku sam samo guglao google.co.jp da vidim šta će ispasti, nisam imao mapu u vidu, samo me interesovalo šta će sugestije (funcija autocomplete) izbaciti. Ali, kako je mnogo rezultata bilo zanimljivo, na kraju je ispala mapa, koja je retvitovana na hiljade puta", rekao je za Indipendent profesor Kapur.

Ono što je Kapura posebno iznenadilo, a kaže da će "biti iznenađujući i tamošnjim stanovnicima", su stereotipi o jugoistočnoj Evropi. Japanci taj deo sveta vide kao zemlje masti, meda, vina i jogurta.

Na privi pogled izgleda zapavno pogrešno, ali sugestije ukazuju da pretraživač zapravo "zna malo više" nego što se isprva čini.

Naime, Mađarska je poznata po korišćenju (svinjske) masti, Rumunija je zapravo drugi po veličini izvoznik meda unutar EU (a Japan im je velika mušterija), a najčešći brend jogurta u Japanu je - "bugarski jogurt" (japanska kompanija je licencirala ime Bugarska kao zemlju porekla jogurta).

Nik Kapur je zadovoljan i reakcijama - kako je mapa "prošla" u svetu.

"Iznenađen sam kako je odgovor bio pozitivan, čak i iz zemlja za koje sugestije pretraživača nisu komplimenti. Niko to nije uzeo za ozbiljno".