Dva aviona ruske strateške avijacije "Tu-95MC", po zapadnoj klasifikaciji "medved", uspešno su ispunili zadatak 15-časovnog patroliranja nad neutralnim vodama Arktika i Tihog okeana, pri čemu su ih u stopu pratili NATO lovci
Dva aviona ruske strateške avijacije "Tu-95MC", po zapadnoj klasifikaciji "medved", uspešno su ispunili zadatak 15-časovnog patroliranja nad neutralnim vodama Arktika i Tihog okeana, saopštio je pomoćnik komandanta ruskog vazduhoplovstva Aleksandar Drobiševski.
Prema njegovim rečima, avione su u regionu Aljaske pratile letelice NATO-a. U patroli "medveda", bila su i dva aviona-tankera "Il-78", koji su dopunjavali gorivom "tupoljeve".
Drobiševski je rekao da se dopunjavanje gorivom u vazduhu smatra vrhuncem pilotiranja, kada se dva aparata od 200 tona približe jedan drugom na 20 metara uz brzinu od 600 kilometara na sat. "To naročito nije prosto kada se dopunjavanje izvodi u uz praćenje lovaca NATO", rekao je predstavnik ruskog vojnog vazduhoplovstva.
Drobiševski je dodao da piloti strateške avijacije redovno patroliraju nad neutralnim vodama Arktika, Atlantika, Crnog mora i Tihog okeana, a dopunjavanje gorivom omogućava strateškim nosačima raketa "Tu-95MC" i "Tu-160" da zadatke u vazduhu obavljaju duže od 24 sata.
Svi letovi, istakao je on, obavljaju se u strogoj saglasnosti sa međunarodnim propisima korišćenja vazdušnog prostora nad neutralnim vodama, bez narušavanja granica drugih država.
Itar-Tass je preneo ocenu savetnika komandanta strateške avijaciije, generala Valentina Roga, da je u savremenim uslovima u interesima ruske nacionalne bezbednosti obavljanje niza važnih zadataka, koji uključuju i mogućnost borbe protiv grupe brodova koji nose krstareće rakete.
Rog je podsetio da su u vreme agresije protiv bivše SR Jugoslavije, vazduhoplovstvo i mornarica NATO-a upotrebili 870 krstarećih raketa, uključujući 792 sa mora.
Vazdušno patroliranje strateških letelica Rusija je obnovila 17. avgusta prošle godine, posle prekida od 15 godina, po odluci vrhovnog komandanta, predsednika Rusije Vladimira Putina.
(Tanjug)
Prema njegovim rečima, avione su u regionu Aljaske pratile letelice NATO-a. U patroli "medveda", bila su i dva aviona-tankera "Il-78", koji su dopunjavali gorivom "tupoljeve".
Drobiševski je rekao da se dopunjavanje gorivom u vazduhu smatra vrhuncem pilotiranja, kada se dva aparata od 200 tona približe jedan drugom na 20 metara uz brzinu od 600 kilometara na sat. "To naročito nije prosto kada se dopunjavanje izvodi u uz praćenje lovaca NATO", rekao je predstavnik ruskog vojnog vazduhoplovstva.
Drobiševski je dodao da piloti strateške avijacije redovno patroliraju nad neutralnim vodama Arktika, Atlantika, Crnog mora i Tihog okeana, a dopunjavanje gorivom omogućava strateškim nosačima raketa "Tu-95MC" i "Tu-160" da zadatke u vazduhu obavljaju duže od 24 sata.
Svi letovi, istakao je on, obavljaju se u strogoj saglasnosti sa međunarodnim propisima korišćenja vazdušnog prostora nad neutralnim vodama, bez narušavanja granica drugih država.
Itar-Tass je preneo ocenu savetnika komandanta strateške avijaciije, generala Valentina Roga, da je u savremenim uslovima u interesima ruske nacionalne bezbednosti obavljanje niza važnih zadataka, koji uključuju i mogućnost borbe protiv grupe brodova koji nose krstareće rakete.
Rog je podsetio da su u vreme agresije protiv bivše SR Jugoslavije, vazduhoplovstvo i mornarica NATO-a upotrebili 870 krstarećih raketa, uključujući 792 sa mora.
Vazdušno patroliranje strateških letelica Rusija je obnovila 17. avgusta prošle godine, posle prekida od 15 godina, po odluci vrhovnog komandanta, predsednika Rusije Vladimira Putina.
(Tanjug)