• Izdanje: Potvrdi
Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

OVAKO zapadni mediji MASNO LAŽU o Rusima i Siriji

Moskovski Institut za orijentalne studije, koji radi pri Ruskoj akademiji nauka, predstavio je ubitačan izveštaj o lažima uticajnih zapadnih medija o Siriji, javlja ruski državni medij RT.

Izveštaj, međutim, nije privukao pažnju koju zaslužuje u zapadnim medijima.

U izveštaju su navedene mnoge činjenice koje bi u EU i SAD odjeknule kao senzacija, samo da je reč o falsifikatima ruskih medija, a ne zapadnih.

Slična situacija je izazvala pravu pomamu medija u EU i SAD 2014. godine, kada je ruska televizija objavila intervju sa ženom izbeglicom iz istočne Ukrajine, koja je izrekla nepotvrđenu tvrdnju da su snage pod kontrolom Vlade Ukrajine razapele lokalnog dečaka.

Institut za orijentalne studije je u svom izveštaju dokazao mnogo grublje i namerne falsifikate u izveštajima zapadnih medija o Siriji.

Jedan od primera je dokaz da je britanski "Daily Express" 1. oktobra 2015. godine objavio laž na samom početku ruske intervencije protiv terorista u Siriji, koja je počela na poziv sirijske vlade.

U izveštaju britanskog lista se navodi da je "u ruskim vazdušnim udarima u četvrtak uništen džamija u gradu Džisr al Šugr, nad kojim su kontrolu preuzeli islamski pobunjenici ranije ove godine".

Istraživači ruskog instituta su analizovali fotografije tog područja, načinjene 29. oktobra 2015. godine, i dokazali van razumne sumnje da je džamija ostala netaknuta do kraja meseca, odnosno da je bila netaknuta čitavog oktobra.

Stručnjak za arapske studije tog instituta rekao je da su dokazali da je "Daily Express" jednostavno objavio neproverenu informaciju koju je dobio od lokalnih opozicionih aktivista.

Nažalost, informaciju o bombardovanju Džisr al Šugra je citirao i londonski "Daily Telegraph", kao i ostali britanski i svetski mediji.

Institut za orijentalne studije je izneo značajnu opasku.

Optužbama da Rusija ne bombarduje terorističku Islamsku državu i time ne nanosi štetu infrastrukturi islamskih terosista, uticajni zapadni mediji nisu svojim čitaocima obezbedili tačnu informaciju o drugim, islamskim grupama na tom području koje ne pripadaju Islamskoj državi, od kojih neke nisu manje opasne od ISIS.

Kao primer se navodi da je "Daily Telegraph" istog dana objavio da su "Rusi u četvrtak nastavili bombardovanje meta u Džisr al Šugru i Džabal al Zaviji, područjima pod kontrolom Džaiš al Fataha i Osvajačke armije, saveznika islamističkih grupa koje su ove godine ostvarile značajne pobede protiv režimskih snaga".

Tako u izveštajima sa istog prostora "Telegraph" naziva grupe koje "Express" veoma neodređeno naziva "islamskim pobunjenicima".

Reč je o zapravo vrlo opasnim terorističkim grupacijama pseudo-islamskog karaktera - Džaiš al Fatahu i Osvajačkoj armiji.

Organizacije za zaštitu ljudskih prava ih često nazivaju terorističkim grupama, a njihovi pripadnici su optuženi za mučenje ljudi zaposlenih u tim organizacijama.

"DA LI ĆETE OBJAVITI NAŠE NALAZE?"

Direktoru Instituta za orijentalne studije Vitaliju Naumkinu je prilikom predstavljanja rezultata svojih kolega u pres centru informativne agencije "Rusija danas" pitanje je postavio novinar sirijske zvanične agencije Sane.

"Da li će zapadni mediji objaviti vaše nalaze ili će nastaviti da na isti način izveštavaju o Siriji", glasilo je pitanje sirijskog novinara.

Naumkin, kome je neposredno pre toga pitanje o izveštaju instituta postavila dopisnica lista "Financial Times", on je pitanje sirijskog novinara prosledio njoj.

"Mnogo je vesti danas, a ja još nisam bila u kancelariji, tako da nisam sigurna da li ćemo izvestiti o vašem izveštaju", odgovorila je dopisnica Ketrin Hil.

"Znam da nećete", primetio je profesor Naumkin uz gorak osmeh.

Naumkin je naveo da je politika Rusije u Siriji postala meta namernih napada dezinformacijama zapadnih medija, naročito pošto je u septembru 2015. godine otkriveno prisustvo ruske vojne avijacije kod Damaska.

"Zašto nas zapadni mediji napadaju tako ogorčeno? Zato što je u Siriji u toku proces nacionalnog pomirenja i taj proces je glavna svrha ruskog prisustva, uz onesposobljavanje ili bolje rečeno uništavanje takozvane Islamske države, tako da zapadni mediji zapravo ne žele da Rusija postigne svoj cilj. Oni lažno predstavljaju prioritet Rusije kao 'podršku režimu' ili 'posredni rat protiv zapadnih interesa'", rekao je Naumkin.

RETKI TRENUCI ISTINE U ZAPADNIM MEDIJIMA

Stručnjaci Naumkinovog instituta su u izveštaju naveli da su zapadni mediji sami srušili neke tamošnje mitove o ratu u Siriji - u retkim istinitim izveštavajima.

Oni su, na primer, na početku rata u Siriji 2011. godine ponavljali da nema terorista među opozicionim snagama koje se protive režimu Bašara al Asada i da su opozicione snage samonikle, te da u njima nema stranih plaćenika.

Novinari lista "The New York Times" En Barnard i Erik Šmit su, međutim, već 8. avgusta 2013. godine izvestili iz zone operacije Islamske države da "u džihadističkim grupama u Siriji ima već 6.000 stranaca".

Taj list je tada takođe izvestio da područja pod kontrolom sirijske opozicije, koja su zapadni mediji prethodno nazivali "oslobođenom teritorijom", "mogu da se pretvore u najopasniju terorističku pretnju na svetu". Neposredno posle toga ISIS je zauzeo te teritorije.

Džefri Saks, poznati američki ekonomista i svetski poznati mentor ruskog liberalnog reformatora Jegora Gajdara, napisao je u septembru 2013. godine da vlade zapadnih država rade na nasilnom svrgavanju Asada: "Bez njihovog učešća, Asadov režim će najverovatnije ostati nasilan; uz njihovo učešće, Sirija je postala mesto masovne smrti i uništenja".

Novinar Dejvid Ignatius iz lista "The Washington Post" napisao je 2012. godine tekst "Užasna sličnost Sirije i Avganistana 1980-tih".

Ignatius je u tom tekstu napisao istine koje njegov list sada pokušava da izbriše iz sećanja čitalaca.

"U Siriji, kao i u Avganistanu, operišu službenici CIA koji pokušavaju da poboljšaju sistem komande i kontrole sunitskih pobunjenika i angažovani su i u drugim aktivnostima. Oružje dolazi sa treće strane (u Avganistanu je stizalo uglavnom iz Kine i Egipta, a u Siriji pretežno sa crnog tržišta). Konačno, glavni finansijer pobunjenika i u Siriji i u Avganistanu je Saudijska Arabija", napisao je Ignatius.

Da li je potrebno podsećati čitaoca kako su pobunjenici u Avganistanu koje je podržavala Amerika okrenuli oružje protiv ljudi koji su im nabavili oružje?

Ignatius piše o tome piše: "Ta pobeda u Avganistanu uz podršku CIA otvorila je put decenijama haosa i džihadističkog ekstremizma koji još ugrožava Avganistan, njegove susede i čak i SAD".

Kada se ima u vidu šta je napisao Ignatius, onda se pažljivo slušaju reči upozorenja profesora Vitalija Naumkina, koji je zaključio predstavljanje izveštaja rečima: "Mi smo zapravo u istom rovu sa Zapadom, suočavamo se sa istom globalnom terorističkom pretnjom, a problem je što zapadni lideri jednostavno to sporo shvataju".

Nije moglo bolje da se kaže.

(Tekst je prevod sa engleskog članka ruskog autora Dmitrija Babiča, objavljenog sajtu RT).

Inicijalizacija u toku...

Komentari 20

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Omladinac

Nista novo

Petar

Pa ti zapadni mediji su neviđeni lažovi. To se već odavno zna, nema tu ništa sporno.

Prosecan Srbenda

Sto se Sirije tice,da se osvrnem i na to:Rusi tamo gaze i treba da gaze,ali na kraju dana opet Zapad dobija.Lepo je sto je tu Putin pokazao zube,da Rusi imaju snage ali posle toliko borbe ostaje samo drustvo u rasulu a za to su se Zapadnjaci "specijalizovali"-tzv.uvodjenje demokratije a Rusi nemaju sistem ni u svojoj zemlji a kamoli nekom drugom da uvedu.Opet ponavljam-gledajte gde je nase mesto tu i sta zelimo nasoj deci???

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU