Avion je pao na šumovitu planinsku padinu nedaleko od Medeljina jer pilot nije dopunio gorivo tokom puta i nije prijavio probleme na motoru zbog nedostatka goriva dok nije bilo kasno, navode zvaničnici.
"Tehnička greška nije imala ulogu u nesreći. Tome su doprineli ljudska greška, faktor menadžmenta u administraciji kompanije i organizacija plana leta koju su vršile vlasti u Boliviji", saopštio je kolumbijski sekretar za avionsku bezbednost Fredi Bonilja.
Vazduhoplovne vlasti u Boliviji i avio-prevoznik "prihvatili su uslove za let predstavljene u planu leta koji su bili neprihvatljivi", dodao je Bonilja.
Pored nedostatka goriva, avion je bio teži od dozvoljenog maksimuma za skoro 400 kilograma i nije bio sertifikovan za let na visini na kojoj se putovanje odvijalo, rekao je ovaj zvaničnik.
Preliminarni zaključci kolumbijskog istražnog tima u skladu su sa procenom bolivijskih vlasti od prošle sedmice da su kompanija "La Mia", vlasnik aviona i pilot direktno odgovorni za tragediju.
Pilot Migel Kviroga bio je i suvlasnik avio-prevoznika i poginuo je u nesreći.
Direktor "La Mije" Gustavo Vargas Gamboa zatvoren je do početka suđenja kasnije ovog mjeseca po optužnici za ubistvo iz nehata i ostale tačke, što on odbacuje.
Njegov sin Gustavo Vargas Viljegas, bivši zvaničnik bolivijske administracije za avijaciju, priveden je pod optužbom da je zloupotrebio uticaj u izdavanju dozvole avionu koji se srušio. I on tvrdi da je nevin.
Vezenkov zabija nož u leđa Bugarima: Bomba u Eurobasket 2025, MVP Evrolige menja reprezentaciju?
Temperatura pada na -15 stepeni! Čubrilo otkrio detaljnu prognozu za zimu, evo kada će u Srbiji biti najhladnije
Beograđanka za dva meseca dobila 3 kazne: Otkrivamo na kojim se sve lokacijama na auto-putevima meri brzina
Zvezdin Amerikanac hitno reagovao na pomen otkaza Sferopulosu: Šuter crveno-belih se oglasio na Instagramu
Igrao za Zvezdu i rekao najskuplje "ne" u istoriji evro-košarke! Jedan čovek mu se sada smeje zbog 12 miliona