Avion je pao na šumovitu planinsku padinu nedaleko od Medeljina jer pilot nije dopunio gorivo tokom puta i nije prijavio probleme na motoru zbog nedostatka goriva dok nije bilo kasno, navode zvaničnici.

"Tehnička greška nije imala ulogu u nesreći. Tome su doprineli ljudska greška, faktor menadžmenta u administraciji kompanije i organizacija plana leta koju su vršile vlasti u Boliviji", saopštio je kolumbijski sekretar za avionsku bezbednost Fredi Bonilja.

Vazduhoplovne vlasti u Boliviji i avio-prevoznik "prihvatili su uslove za let predstavljene u planu leta koji su bili neprihvatljivi", dodao je Bonilja.

Pored nedostatka goriva, avion je bio teži od dozvoljenog maksimuma za skoro 400 kilograma i nije bio sertifikovan za let na visini na kojoj se putovanje odvijalo, rekao je ovaj zvaničnik.

Preliminarni zaključci kolumbijskog istražnog tima u skladu su sa procenom bolivijskih vlasti od prošle sedmice da su kompanija "La Mia", vlasnik aviona i pilot direktno odgovorni za tragediju.

Pilot Migel Kviroga bio je i suvlasnik avio-prevoznika i poginuo je u nesreći.

Direktor "La Mije" Gustavo Vargas Gamboa zatvoren je do početka suđenja kasnije ovog mjeseca po optužnici za ubistvo iz nehata i ostale tačke, što on odbacuje.

Njegov sin Gustavo Vargas Viljegas, bivši zvaničnik bolivijske administracije za avijaciju, priveden je pod optužbom da je zloupotrebio uticaj u izdavanju dozvole avionu koji se srušio. I on tvrdi da je nevin.