Istraživači "Fashion Consulting Group" ukazuju da se Rusi uzdržavaju od kupovine novih cipela dok potpuno ne iznose stare.

Cena jeftinijih cipela povećana je između 15 odsto i 20 odsto tokom poslednje dve godine, dok su skuplje cipele duplo poskupele.

Na promenu ponašanja potrošača utiču dva uzroka - povećanje cena i drastičan pad plata u Rusiji.

Dok ruska ekonomija stagnira, realne plate stanovništva se smanjuju treću godinu zaredom.

Takva situacija je teško pogodila tržište cipela.

Slabljenje rublje je, takođe, jedan od uzroka pada prodaje cipela.

Tek mali deo tržišta kontrolišu ruski proizvođači cipela, koji su veoma zavisni od uvoza.

Dok ruska valuta slabi usled pada cena nafte na svetskom tržištu i ekonomskih sankcija Zapada protiv Rusije, uvozna roba postaje sve skuplja.

Skok cena je, međutim, podstakao ruske proizvođače obuće da se prošire i ako se ukupna ekonomska situacija bude u Rusiji bude poboljšala, stručnjaci FCG predviđaju da će prodaja domaćih cipela biti povećana između pet i 10 odsto do kraja ove godine.

Radikalan pad prodaje cipela u Rusiji izgleda još dramatičnije kada se uporedi sa SAD.

Amerikanci su 2015. godine godišnje kupovali 7,8 cipela po glavi stan

 ovnika, podaci su Američkog udruženja za odeću i obuću.