Zašto idemo na društvene mreže da oplakujemo poznate?

Tuga za nekim ranije je smatrana nečim privatnim, ali danas je ispoljavanje tuge za nekim ko je preminuo na društvenim mrežama sastavni deo naših života. Evo šta kažu psiholozi.

Vest o tragičnoj smrti Kobija Brajanta i njegove kćerke je od nedelje uveče glavna tema na društvenim mrežama. A Instagram profil legendarnog košarkaša je od tragedije zapratilo više od četiri miliona novih pratilaca!

Pre smrti Kobija je pratilo oko 12 miliona ljudi, a danas je ta brojka blizu 16,5 miliona ljudi. Njegova poslednja objava sa još jednim košarkaškim velikanom Lebronom Džejmsom sada ima više od osam miliona "lajkova" (dopadanja).

Mnogi su pohrlili na društvene mreže da iskažu svoje osećanje u vezi sa ovom tragedijom. Mnogi su poželeli da napišu nešto o Kobiju, da navedu koliko ih je ova smrt pogodila, šta im je Kobi značio, koliko su ga voleli...

Ovo je trend koji postoji od kako postoje društvene mreže. Kada umre neki pevač, pevačica, glumac, glumica, neka poznata ličnost, na društvenim mrežama ljudi dele njihove fotografije, isečke iz serija, filmova, njihovu muziku...

Zašto to ljudi rade?

Ranije se oplakivanje smatralo nečim privatnim, a danas je na društvenim mreža tuga zbog gubitka neke osobe jedan od neizostavnih sadržaja koje ljudi dele sa drugima na svojim ili tuđim profilima. Iako preminula osoba to više ne može da pročita, obožavaoci ili poštovaoci redovno zatrpavaju objave te osobe komentarima i porukama.

Psiholozi za to imaju objašnjenje: "Ljudi koji žale za poznatima na društvenim mrežama zapravo traže pažnju, ali samo ako se mišljenje ljudi čiju pažnju dobijaju slaže sa njihovim".

Primećeno je još jedno tipično ponašanje - ako se neko ne slaže sa nečijom objavom i to napiše, odmah sledi "eliminacija" iz konverzacije, ili popularni "blok".

Da li i vi to radite?

OMAŽ "CRNOJ MAMBI"