Smrt je zadesila Lejdi Di kada se crni "mercedes", u kojem je bila sa svojim ljubavnikom Dodijem Al Fajedom, zabio u potporni stub pariskog tunela Pont de l’Alma.
Britanska policija drugu istragu je završila krajem 2013. godine, i u njoj je odbacila tezu da su princezu Dajanu ubili članovi elitne vojne jedinice SAS, kao i da je princeza uopšte ubijena a ne stradala u nesreći.
Teorijama zavere svoj prilog su dali, navodno, i iz hakerske grupe Anonomus. Na jednom profilu na Twitteru, lpko se povetuje sa njima, sredinom ove godine je objavljeno da pre nego što se Dajana 1996. princeza se razvela od princa Čarlsa, ona zabeležila štetne dokaze o povezanosti trgovine ljudima sa kraljevskom porodicom.
Prema tim navodima, princeza Dajana je snimila svedočenje žrtve koja je navodno silovana u Kraljevskom dvoru. I ne samo to, Dajana je takođe radila na tome da dobije više svedočenja žrtava i stvori dokaze o zločinima.
Zvuči neverovatno, ali danas o kriminalnim seksualnim zabavama članova kraljevske porodice stižu "bočne" prioče, nevezane s ovom. Recimo o podvođenju maloletnica princu Endruju na imanju na Devičanskim ostrvima(u američkom zatvoru naprasno preminulog) Džefrija Epstajna, što stoji u spisima sa suđenja ovom seksualnom trafikantu i predatoru.
DAJANA MRTVA DVE DECENIJE – TEORIJE ZAVERE I DALJE ŽIVE
Smrt Lejdi Di i nakon 22 godine izaziva kontroverze. Krivica se prvo svalila na paparace koji su pratili non-stop, a navodno tokom nesreće nisu im pomogli već su ih fotografisali.
Druga sumnja je bila na vozaču i mogućnosti da je bio pijan kada se dogodila nesreća u tunelu.
Jedan od svedoka u finalnoj fazi prve istrage 2008. godine, bio je bivši vojnik Ričard Tomlinson. On je tvrdio da je Tajna obaveštajna služba skovala plan za ubistvo Dajane po uzoru na plan atentata na Slobodana Miloševića, koji je smišljen 1992. godine, ali nikada nije sproveden.
Tomlinson je rekao da je princezin šofer Henri Pol bio u dogovoru sa tajnom službom i da je namerno izazvao nesreću. Sud je ispitao njegove navode i proglasio ih lažnim.
Zatim se 2013. godine navodno pojavilo pismo "Vojnika N", u kome jedan bivši vojnik takođe govori da je ubistvo naručila britanska vojska, a zatim zataškala ceo slučaj.
Jedna od najpopularnijih teorija zavere glasi da je Dajana nastradala jer je nosila dete tadašnjeg dečka Dodija Fajeda, sa kojim je započela vezu i planirala veridbu posle razvoda od princa Čarlsa.
Kraljevska porodica navodno nije mogla da podnese sramotu, pa je princ Filip, suprug kraljice Elizabete, lično naredio da se princeza "ukloni". Dodatno im je smetalo što je Fajed bio Egipćanin.
Analizom olupine "mercedesa" kojim se Dajana vozila, utvrđeno je da je automobil pre nesreće u pariskom tunelu imao kontakt sa belim "fijatom uno", ostavljajući tragove farbe.
Muhamed Fajed, Dodijev otac, tvrdio je da je "fijat" namerno postavljen kako bi blokirao put "mercedesu", ali beli auto nikada nije pronađen.
U svedočenju iz 2003. godine, Muhamed Fajed je istakao da je tunel Pont de l' Alma, u kom se dogodila nesreća, bio opremljen sa najmanje 10 sigurnosnih kamera. Sumnjivo je to što nijedna kamera nije snimila trenutak kada je "mercedes" udario u stub, zbog čega je Fajed tvrdio da su namerno bile isključene.
Ni Dajana ni Dodi u trenutku nesreće nisu bili vezani sigurnosnim pojasevima. Francuski istražitelji su 1998. objavili da su svi pojasevi bili u funkciji, ali da par nije želeo da se veže.
Britanci su 2005. ponovo analizirali olupinu automobila i utvrdili da jedino Dajanin pojas nije radio, mada se veruje da se pokvario posle udarca "mercedesa" u stub.
ISPRATILO JE DVE MILIJARDE LJUDI
Ono što se pouzdano zna je da se princezin auto kretao velikom brzinom, jer su Dajana i Dodi bežali od paparca. Dodi Al Fajed i vozač automobila Henri Pol poginuli su na licu mesta, dok je Dajana umrla na putu do bolnice. Nesreću je preživeo njen telohranitelj, Trevor Ris-Džouns.
Dajana, majka britanskih prinčeva Vilijema i Harija, (1961-1997) sahranjena je 6. septemba na porodičnom groblju u Altorpu, na Ovalnom jezeru, a na poslednjem ispraćaju, ispred Vestminsterske palate okupilo se više od milion ljudi.
Prenos sahrane pratilo je dve milijarde ljudi širom sveta.
(MONDO)
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.