Uprkos relativno malom broju ovih automobila, Hjundaijev opoziv jedan je od najskupljih u istoriji, signalizirajući kako bi kvarovi na električnim automobilima mogli stvoriti pozamašne troškove za proizvođače automobila – barem u bliskoj budućnosti, prenosi crnogorski portal Investitor.
Povlačenje će Hjundai koštati milijardu korejskih vona ili 900 miliona dolara. Prosečni trošak po vozilu iznosi 11.000 dolara – što je, kako ocenjuje CNN biznis, astronomski visok broj.
Zamena cele baterije krajnja je mera koja zahteva sličnu količinu posla i troškova kao zamena celog motora tradicionalnog automobila sa unutrašnjim sagorevanjem.
Vrlo malo opoziva automobila na benzinski pogon zahteva zamenu celog motora. Jedan od retkih izuzetaka bio je opoziv 785 sportskih automobila Porše 911 GT3 iz 2014. godine. Porše nije objavio troškove tog opoziva, ali je sigurno bio skuplji po vozilu od ovog slučaja Hjundaija.
Ipak, opoziv koji košta više od 11.000 dolara po vozilu izuzetno je redak. Precizne brojke nisu dostupne jer većina proizvođača automobila ne otkriva troškove svojih opoziva.
Budući da je na ulici toliko više automobila na benzinski pogon nego EV-a, ukupni trošak tih opoziva lako može premašiti 900 miliona dolara koje ovaj potez košta Hjundai. Na primer, Dženeral Motors nedavno je naplatio 1,2 milijarde dolara troškova za zamenu vazdušnih jastuka Takata, ali to je pokrivalo 7 miliona vozila, što znači da je opoziv koštao manje od 200 dolara po vozilu.
Prosečni trošak automatskog opoziva tokom poslednjih 10 godina iznosio je oko 500 dolara po vozilu, prema Mikeu Heldu, direktoru automobilske i industrijske prakse u AlixPartners, globalnoj konsultantskoj kući.
Cena Hjundaijevog opoziva još je jedan pokazatelj koliko su skupe EV baterije u odnosu na cenu celog automobila. Dok se cena baterija ne smanji, kroz veću proizvodnju u svetu i ekonomiju obima, troškovi izrade električnih vozila ostaće veći od poredivih benzinskih automobila.
(MONDO/Blic)
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.