SOVJETSKI VOJNI DRON GREŠKOM ZAVRŠIO U ZAGREBU? Na Tviteru tvrde: Meta bio Jarun u Ukrajini, a ne jezero u Hrvatskoj

U Zagrebu je sinoć oko 23 sata odjeknula snažna eksplozija nakon pada vojnog drona iz doba SSSR.

Profimedia

Nakon sinoćnjeg incidenta kad se oko 23 sata u blizini zagrebačkog jezera Jarun srušila, po svemu sudeći, ukrajinska bespilotna letelica, pojavila se teorija prema kojoj je možda došlo do zabune u upisivanju lokacije na koju je letelicu trebalo poslati. Poznato je da u Žitomirskoj oblasti u Ukrajini, između Kijeva i Lavova, gde se vode borbe, postoji mesto koje se zove Jarun.

Prema ovoj teoriji koja se, nakon incidenta, proširila Tviterom, Ukrajinci su možda programirali letelicu za nadzor i snimanje i upisali pogrešan Jarun, pa je tako dron umesto u ukrajinskom Jarunu, završio kod zagrebačkog.

U pitanju je bespilotna letelica koja služi za prikupljanje podataka i snimanje i koja nije opremljena naoružanjem. Letelica je iz sovjetske ere, a to objašnjavaju ćirilična slova i crvena zvezda petokraka što je uočeno na delićima koji su pali u Zagrebu.

Takav dron može da pređe udaljenost čak i 1.000 kilometara, a vazdušna linija između ukrajinskog i zagrebačkog Jaruna iznosi upravo toliko. Kako je ustanovljeno, pre nego što je pala u Zagrebu, letelica je prešla teritoriju Rumunije i Mađarske.

Kako je ranije tokom dana saošteno iz Vlade Hrvatske na Tviteru, dron je u Hrvatsku išao iz pravca Mađarske, krećući se na visini od 1.300 metara i to brzinom od 700 kilometara na čas.

Savetnik ukrajinskog ministra odbrane Markijan Lubkjivski izjavio je za "Jutarnji.hr" da letelica koja je pala sinoć u Zagrebu nije ukrajinska. On je, takođe, rekao da se očekuje zvanično saopštenje ukrajinskog ministarstva spoljnih poslova u saradnji sa glavnim štabom ukrajinske vojske. Lubkjivski je isto tako zamolio hrvatske partnere da sprovedu istragu kako bi se otkrilo kome letelica pripada i kako se mogla naći iznad Zagreba, te pasti u taj grad.

Hrvatska kontrola letenja (HKZP) saopštila je u petak da bespilotna letelica nije imala odašiljač, zbog čega je nije bilo moguće otkriti sekundarnim radarima koji se koriste za nadzor letelica. U HKZP dodaju da su naknadnim pregledom podataka s primarnog radara na lokaciji Pleso otkriveni radarski odrazi i putanja koji odgovaraju vremenu i lokaciji pada bespilotne letelice.

Pogledajte kako izgleda bespilotna letelica koja se srušila u Zagrebu:

(MONDO)