ERNST I JANG: Kineska prekogranična e-trgovina dobija zamah rasta i jača potrošnju

Kineska prekogranična e-trgovina dobila je zamah usred epidemije kovida-19, pružajući šire tržišne mogućnosti i podstičući rast domaće potrošnje.

Kineski radio internacional

Obim tržišta prekogranične e-trgovine u Kini premašio je 14,6 biliona juana (oko 2,25 biliona američkih dolara) 2021. godine, čime je složena godišnja stopa rasta tržišta od oko 18 odsto u proteklih pet godina, navodi se u izveštaju koji je objavila globalna konsultantska kompanija „EY“.

„Kinesko tržište prekogranične e-trgovine ostalo je na putu brzog rasta od 2015. godine“, navodi se u izveštaju, zahvaljujući politici podrške zemlje.

Kina je počela da uspostavlja pilot zone prekogranične e-trgovine još 2015. godine u Hangdžouu u Džeđijangu, kako bi isprobala novi poslovni oblik i digitalizovala svoje trgovinske kanale. Kina je u februaru objavila svoju šestu tranšu od 27 pilot zona prekogranične e-trgovine, čime je ukupan broj tih zona porastao na 132.

Kineski uvoz i izvoz prekogranične e-trgovine porastao je za 15 odsto na godišnjem nivou, na 1,98 biliona juana u 2021. U prvom kvartalu ove godine, obim prekogranične e-trgovine dostigao je 434,5 milijardi juana, saopštilo je Ministarstvo trgovine. Prekogranična e-trgovina je takođe ublažila pandemiju, pošto je veći broj potrošača prešao na internet kupovinu kako bi izbegli kontakt licem u lice, navodi se u izveštaju kompanije „EY“.

Kineske potrošačke aktivnosti oslabile su u martu jer je ponovno javljanje kovida-19 omelo ugostiteljske i putničke aktivnosti. Međutim, onlajn prodaja je bila dobra, jer je porasla za 6,6 odsto na godišnjem nivou i dostigla oko 3,01 bilion juana u periodu januar-mart.

Izveštaj, koji je objavio “iiMedia Research”, o uvozu prekogranične e-trgovine za 2020-2021. pokazao je da je 67,1 odsto ispitanika reklo da su kupili proizvode na platformama za prekograničnu e- trgovinu.

Sa daljim otvaranjem Kine, poboljšanjem sistema prekogranične e- trgovine i povećavanjem prihoda ljudi, potražnja stanovnika za uvezenom robom će nastaviti da raste i dovesti do daljeg rasta potrošnje, navodi “iiMedia Research”.