Tokom proteklih nekoliko meseci, mnoge naizgled nasumične namirnice u prodavnicama postale su jezivo skupe ili ih je neobično teško pronaći, izvestio je Blumberg u nedelju, napominjući da se kompanije bore da pronađu alternative koje bi ponudile svojim kupcima.
Problem se pripisuje rastegnutom globalnom lancu snabdevanja, uz vrtlog faktora, od nepovoljnih vremenskih prilika i pandemije korona virusa do geopolitičkih tenzija i ponovnog porasta potražnje, koji doprinose tom pitanju.
U Nemačkoj se pivopija suočava sa nestašicom flaša, delom i zbog rata u Ukrajini, koja pivare snabdeva staklom. Nacionalne pivare, koje već plaćaju više za struju i ječam, pozivaju kupce da vrate svoje prazne flaše, prema izveštajima medija.
U Sjedinjenim Državama, kokice su postale izvor brige za gledaoce filmova u bioskopima, jer farmeri razmišljaju o odustajanju od kukuruza u korist unosnijih useva.
Problemi nisu poštedeli ni povrće, a nedostatak zelene salate u Australiji je naveo KFC da stavi kupus u svoje hamburgere. U Velikoj Britaniji, McDonald's je morao da racioniše paradajz, koristeći jednu krišku umesto dve, zbog nestašice. Gigant brze hrane je takođe morao da zaustavi prodaju pomfrita velikih dimenzija u nekoliko zemalja zbog usporenih isporuka i globalne nestašice krompira.
U međuvremenu, singapurski KFC restorani su navodno zamenili pomfrit sa nekakvom mešavinom od vafla. U Keniji, korisnici društvenih medija pozvali su na bojkot lanca brze hrane jer ne koriste krompir lokalnog porekla. Nedostatak proizvoda je takođe pogodio Japan, što je navelo restorane da povuku određena jela sa svojih menija.
Kako je istakao Madhav Durbha, potpredsednik strategije lanca snabdevanja u Coupa Softvare, poslovni lideri treba da preispitaju odakle da uvoze robu. On je za Blumberg rekao da, kroz nove tehnologije i bolje planiranje, mogu smanjiti potencijalna kašnjenja, izgubljene prihode i "stalno gašenje požara" kako bi upravljali nestašicama.
(MONDO)