U utorak uveče, 28. februara, u Grčkoj je došlo do sudara između putničkog i teretnog voza. U nesreći je poginulo najmanje 43 osobe, a više od 80 je povređeno. Nakon katastrofe objavljeni su razgovori između šefa stanice i mašinovođe.
Šef stanice je, kako se veruje, mašinovođi dao "zeleno svetlo" da se prestroji na drugi deo pruge, nesvestan da njime već ide teretni voz. S obzirom na to da sistem signalizacije nije radio neko vreme, mašinovođa se nije obazirao na crveno svetlo koje je video ispred sebe.
Mašinovođa: "Larisa, da li se čujemo"
Stanica: Čujemo se. Sa brojem 47 prolazite kroz crveni izlazni semafor do novog ulaznog semafora Poros.
Mašinovođa: Vasili, da krenem?
Stanica: Kreni, kreni.
Mašinovođa: Dobro, prijatno veče.
Stanica: Srećno.
Postoji i snimak razgovora između šefa stanice i bravara, koji otkriva šta se dogodilo.
Bravar: Šefe, da vraćam?
Stanica: Ne, ne, ide 1564.
Bravar: Dobro, ostavljam kako jeste, dijagonalno.
Na osnovu razgovora se vidi da je radnik pitao šefa stanice da li treba da vrati skretnicu kako bi se voz vratio na prvi kolosek. Šef mu je kazao da će lokalni voz da koristi dijagonalnu prugu, kao što je i bilo. Međutim, zaboravio je da naredi da se okrene skretnica pa je putnički voz Intercity otišao u kontra-smeru. Razgovori su zvanični te mašinovođa nije imao nikakvog razloga da sumnja u naređenja koja je dobio od šefa stanice. Verovao je da se Larisa čula sa kolegama na sledećoj stanici, u Nei Poriu i da je pruga slobodna.
Postoje indicije da je tog kobnog utorka postojalo više tehničkih problema, zbog čega su delovi pruge bili povremeno zatvarani, piše Protothema. Šef stanice, nakon što je prvobitno tvrdio da je "zaključao" voz na pravi kolosek "ali nije poslušao sistem", priznao je svoju fatalnu grešku i suočava se sa teškom optužbom za ubistvo iz nehata.
Do sada su vatrogasci pronašli 43 tela, ali vlasti veruju da će konačni broj žrtava biti veći jer se 19 i dalje vodi kao nestalo.
(MONDO)