Svet

OBRT! NEKADA PREDMET PODSMEHA, SAD VEOMA TRAŽENI OLDTAJMER: Prosečna vrednost 7300€, a cena samo raste

Autor Ivana Lazić

U 2014. bilo ih je nešto više od 32.000, a prošle godine je premašena cifra od 40.000.

Izvor: Youtube/ Doug DeMuro /Printscreen

Podaci iz Nemačkog autokluba pokazuju da broj registrovanih Trabanta 601 raste već oko 10 godina. U 2014. bilo ih je nešto više od 32 hiljade, a prošle godine je premašena cifra od 40 hiljada.

Šezdeset godina nakon što je zaživeo, mali komunistički istočnonemački automobil Trabant 601, koji je postao poznat u vreme pada Berlinskog zida, je tražen oldtajmer, a cena mu brzo raste. Prosečna cena dobro očuvanog Trabanta 601 porasla je na oko 7.300 evra“, rekao je stručnjak Gerd Hajneman iz nemačke kompanije BBE Automotiv, "a njegova vrednost se samo povećava“.

Trabant 601 postao je ikona 1989. godine kada su stotine automobila počele da se kotrljaju preko granice između tadašnje Istočne i Zapadne Nemačke. Ali mnogi drugi ljubitelji automobila teško će se oduševiti Trabantovim 23 konjske snage, njegovim vazdušnim hlađenjem, "vrtoglavom“ maksimalnom brzinom od 100 km/h i karoserijom od plastike.

Njegova privlačnost stoga leži u dva velika, okrugla fara koja mu daju simpatičan izgled nalik crtanom filmu. U komunističkoj Istočnoj Nemačkoj nedostajao je metal, pa su proizvođači karoserija Trabanta radili od tvrde plastike, Duroplasta, koji je sličan bakelitu. Početkom marta 1964. godine, fabrika automobila VEB Sachsenring Automobilverke je po prvi put predstavila međunarodnoj javnosti Trabant 601 na prolećnom sajmu u Lajpcigu. Bila je to modernija verzija Trabanta koja je prvi put sišla sa proizvodne trake 1957. godine.

Trabbi 601 je prodat u više od 2,8 miliona jedinica i proizveden je do 1991. U tipičnoj pastelno plavoj, polarno beloj ili zelenoj boji, mogao se videti u akciji od istočnog Berlina do severnog ostrva Rigen.

Podaci iz Nemačkog autokluba pokazuju da broj registrovanih Trabanta 601 raste već oko 10 godina. U 2014. bilo ih je nešto više od 32.000, a prošle godine je premašena cifra od 40.000. Četiri petine ih je na istoku zemlje. Ponovni uvoz je zaslužan za to što je u Nemačkoj sve više trabanata, objašnjava stručnjak Hajneman. Mnogi automobili su vraćeni iz bivših komunističkih zemalja poput Poljske i Mađarske, gde su takođe nekada bili uobičajeni.

(Mondo)

Tagovi