Ovo je Makronova zver kojom dolazi u Srbiju: "Jelisejska palata na nebu" u kojoj sat vremena košta preko 20.000 evra

Predsednički avion, Erbas A330-200, poseduje apartman, kabinet, salu za sastanke, ali i malu operacionu salu, a mere bezbednosti su iste kao i u Jelisejskoj palati

Shutterstock/Victor Velter/aeroaffaires.com

Predsednik Francuske Emanuel Makron dolazi u Srbiju gde će boraviti u zvaničnoj poseti 29. i 30. avgusta 2024. godine, najavile su Jelisejska palata i Predsedništvo Srbije. Dolazak jednog od najznačajnijih svetskih zvaničnika u našu zemlju već izaziva veliku pažnju javnosti, od važnih sporazuma koji će biti potpisani, preko neverovatnih bezbednosnih mera koje, prema protokolu, predstavljaju sastavni deo posete.

Jedan od posebnih detalja vezan za Makrona, koji posebno intrigira javnost jeste njegov avion koji, zbog luksuza, sadržaja ali i bezbednosnih mera, nazivaju još i "leteća Jelisejska palata".

Onom ko ga posmatra spolja, avion izgleda potpuno isto kao i svaki drugi putnički, ali kada se zaviri unutra, ova letelica nema mnogo sličnosti sa uobičajenim.

U kabini predsedničkog aviona nalazi se soba sa kupatilom, kancelarija koja omogućava predsedniku da stupi u kontakt sa bilo kim, sala za sastanke koja može da primi 12 ljudi, medicinski deo sa malom operacionom salom, poslovni prostor, prostor za smeštaj pratilaca i ekonomski prostor za službu obezbeđenja i osoblje na brodu.

Avion poseduje sve što je francuskom predsedniku neophodno za neometano obavljanje posla, sa istom zaštitom i bezbednošću kao i u Jelisejskoj palati.

U avionu postoji i jedna prostorija namenjena novinarima, koji prate francusku delegaciju prilikom poseta. Za razliku od njegovih predsednika, Makron bira ljude koji ga prate na svakom putovanju.

Osim ove, predsedniku Francuske na raspolaganju je još nekoliko letelica, koje čine predsedničku flotu.

Vrtoglave cene leta

Prema pisanju francuskih medija, nabavna cena ovog aviona iznosila je 230 miliona evra, a samo sat leta procenjuje se između 20.000 i 22.000 evra, prenose pozivajući se na izvore bliske predsedniku.

Falkon, modeli 7X, 900 i 50, uglavnom se koriste za putovanja unutar zemlje, a osim njih na raspolaganju su im i tri Super Puma helikoptera.

Francuski zvaničnici takođe koriste avione 3/60 Esterel transportne eskadrile, koja upravlja sa tri Airbusa A310-304 i dva Airbusa A340-200s.

Čuveni Erbas A330-200, pre Makrona Fransoa Oland, dok je Nikolas Sarkozi ranije koristio Erbas A319, pre nego što je jedan od njegovih motora propao pre poletanja.

Nakon toga ovaj sadašnji postao je standardni za prevoz predsednika i članova francuske vlade.

Satnica i svi detalji posete Srbiji

Kada u četvrtak (29. avgusta) dođe u Srbiju svojom "letećom palatom", Makronu će, oko 18 sati biti priređen svečani doček na aerodromu "Nikola Tesla. Nakon toga uslediće ceremonija svečanog dočeka ispred "Palate Srbija" sa vojnim počastima od 18 i 30 sati.

Sastanak predsednika Srbije Aleksandra Vučića i predsednika Francuske Emanuela Makrona biće u 18.45 časova. Nakon toga će od 19.40 sati uslediti ceremonija razmene potpisanih bilateralnih dokumenata u prisustvu dvojice predsednika u sali Jugoslavija u "Palati Srbija".

Dvojica predsednika obratiće se medijima u 19.45 časova.

Instagram/buducnostsrbijeav/Printscreen 

Drugog dana posete, 30. avgusta, Makron će otići u Novi Sad gde će u 10.30 sati posetiti Galeriju Matice srpske i obići nove postavke.

Od 11.15 časova očekuje se obraćanje predsednika Vučića i predsednika Makrona na Forumu o mladima i veštačkoj inteligenciji u kompaniji "InGrid- Sćneider Electric LLC" u Novom Sadu.

Prema programu drugog dana posete, od 15 i 30 časova uslediće ceremonija otkrivanja ploče povodom završetka radova na modernizaciji Aerodroma "Nikola Tesla" u Beogradu i obraćanje dvojice predsednika.

Oko 15.50 časova uslediće ispraćaj predsednika Francuske Emanuela Makrona.

(Mondo.rs)