Italijansko Ministarstvo privrede i finansija i nemačka avio-kompanija Lufthanza ostvarili su sinoć značajan iskorak u pregovorima koji bi trebalo da otklone spor oko cene akcija prevoznika ITA Ervejz.
Početkom jula Lufthanza je dobila zeleno svetlo od Evropske komisije da kupi 41 odsto udela u italijanskom prevozniku za 325 miliona evra, pripremajući teren za širenje poslovanja na unosnom tržištu južne Evrope. Brisel je dozvolio da Lufthanza ustupi slotove na određenim aerodromima konkurentima.
Proces dobijanja konačne dozvole zaustavljen je zbog nesuglasica oko cene
Dokumenti su prošlog ponedeljka trebalo da budu poslati u Brisel radi dobijanja konačne dozvole, ali je proces zaustavljen zbog nesuglasica oko cene. Ministarstvo finansija neće prodati UIO po ceni koja potkopava njenu vrednost, rekao je jedan izvor. Ministarstvo i nemački prevoznik navodno se spore oko razlike u ceni koja se kreće od 10 do 200 miliona evra, napominje Rojters.
Prema rečima italijanskog izvora, Lufthanza je odustala od zahteva za sniženje cene. Portparolka nemačke kompanije potvrdila je Rojtersu da su poslali predloge o mogućem rešenju problema, dodajući da su uvereni da će Brisel odobriti paket u narednim nedeljama.
"Lufthanza je pronašla rešenje za tačke o kojima je poslednjih dana razgovarano sa italijanskim ministarstvom ekonomije", rekla je portparolka. Italijansko ministarstvo finansija saopštilo je da je osnova za Lufthanzino preuzimanje UIO jasna i da su dokumenti upućeni Evropskoj komisiji.
Ekonomski uslovi ugovora iz 2023. godine nisu promenjeni, naglasilo je italijansko ministarstvo. "Sa poverenjem čekamo konačnu dozvolu Evropske komisije da bismo završili transakciju", navodi se u saopštenju ministarstva od ponedeljka.
Pregovori o Lufthanzinoj akviziciji udela u nekadašnjem italijanskom konkurentu traju više od godinu dana, podseća nemačka novinska agencija Dpa. Italia Trasporto Aereo (ITA) je stvorena 2020. godine, zamenivši nacionalnu avio-kompaniju Alitaliju koja pravi gubitke. Prema poslednjim podacima, kompanija ima nešto manje od 4.900 zaposlenih.
Podsetimo, nekadašnji italijanski nacionalni avio-prevoznik, Alitalija, započeo je kolektivno otpuštanje preostalih 2.059 zaposlenih, što je potvrđeno iz sindikata. Ovaj korak dolazi u trenutku kada se naslednik ove kompanije, ITA Ervejz (ITA Airways), suočava sa problemima u pregovorima o spajanju sa nemačkom avio-kompanijom Lufthansa, što dodatno komplikuje situaciju u italijanskoj avio-industriji.
BONUS VIDEO:
(Index.hr/MONDO/J.D.)