Evropski gigant ukida 5.500 radnih mesta! Kriza udarila i njih, za sve su kriva električna vozila

Boš najavio da će ukinuti 5.500 radnih mesta.

Profimedia/AFP

Nemački dobavljač auto delova Boš najavio je u petak da će ukinuti 5.500 radnih mesta zbog sve dublje u sektoru usred slabe potražnje i žestoke konkurencije. Više od dve trećine otkaza, njih oko 3.800, biće podeljeno u Nemačkoj, rekla je portparolka kompanije, navodeći stalnu "potrebu za prilagođavanjem".

Uprava je navela brojke u planovima, ali će ih svakako utvrditi u pregovorima sa predstavnicima radnika. Najveći broj otkaza biće podeljeno u odeljenju računarskih rešenja za pomoć u vožnji i automatizovanu vožnju, gde će do kraja 2027. godine širom sveta biti ugašeno 3.500 radnih mesta, od čega će polovina biti u Nemačkoj.

Prema radničkom veću, to uključuje Boš centre u Leonbergu, Abstatu, Reningenu i Švieberdingenu u saveznoj državi Baden-Virtemberg i u Hildešajmu u Donjoj Saksoniji, gde će do 2032. biti ugašeno još 750 radnih mesta, od čega 600 već do krajem 2026. godine. Boš u Hildeshajmu takođe proizvodi elemente za elektromobilnost.

Kriza u automobilskoj industriji

U planu je i smanjenje troškova u odeljenju koji proizvodi sisteme upravljanja za automobile i kamione. Tako će od 2027. do 2030. godine na lokaciji u Švebiš Gmindu, takođe u Baden-Virtembergu, biti ugašeno do 1.300 radnih mesta, što će značiti otpuštanja više od trećine njenih radnika.

Kompanija otpuštanje radnih mesta pripisuje krizi u automobilskoj industriji. "Globalna proizvodnja će ove godine stagnirati na oko 93 miliona vozila, a mogla bi se čak i malo smanjiti u odnosu na prošlu godinu", navodi Boš.

Tržište se ne razvija kako se očekivalo

U narednoj godini, u najboljem slučaju, očekuje se blagi oporavak zbog značajnog viška kapaciteta i pojačanog pritiska konkurencije i cena. Prema rečima Boša, proizvođačima je potrebno znatno manje delova za električna vozila nego za benzinske i dizel motore, što znači višak radnika.

Pored toga, tržište novih tehnologija se ne razvija kako se očekivalo u Bošu, uz znatno slabiju potražnju za sistemima pomoći vozaču i automatizovanim rešenjima za vožnju nego što je bilo predviđeno. Mnogi takvi projekti su odloženi ili otkazani od strane proizvođača, primećuje Boš.

BONUS VIDEO:

This browser does not support the video element.

Zašto radnici sve češće daju otkaz? Stručnjaci tvrde da nije u pitanju novac, a evo šta igra veliku ulogu  Kurir televizija