Horor na letu za Milano, sudar aviona izbegnut za dlaku: Kontrola izdala hitno naređenje, stigao odgovor - "Ne, hvala"

Kineski putnički "erbas A350" i teretni "boing 767" zamalo su se sudarili iznad Sibira kada je avion kompanije "Er Čajna" počeo da se penje bez dozvole kontrolora leta. Dva aviona mimoišla su se na samo 90 do 120 metara udaljenosti.
Foto: Flightradar24.com / screenshot

Kineski putnički i teretni avion zamalo su izbegli sudar u vazduhu iznad Rusije ranije ovog meseca, prema izveštajima "Saut Čajna morning posta" (SCMP) i italijanske "Republike". U incidentu su učestvovali "erbas A350" kompanije "Er Čajna" i "boing 767" kojim upravlja kineski teretni avioprevoznik "SF erlajns".

Dva aviona navodno su se mimoišla 6. juna na udaljenosti od svega 90-120 metara, na visini od skoro 11 kilometara iznad Sibira, kako se navodi. Let CA967 kompanije "Er Čajna" bio je na putu iz Šangaja za Milano i prevozio je veliki broj italijanskih i drugih evropskih putnika, prema "Republici". Teretni avion "SF erlajnsa" leteo je iz Budimpešte za kineski grad Edžou.

Prema SCMP, kineske vlasti sada istražuju zašto je avion "Er Čajne" nastavio uspon sa visine od oko 10.400 metara, kao i da li taj manevar bio u skladu sa uputstvima ruskih kontrolora vazdušnog saobraćaja.

Navodi se da su ruski kontrolori izdali hitnu zapovest kokpitu da preduzmu manevar izbegavanja čim je rizik bio identifikovan. Kineske novine pominju i mogućnost problema u komunikaciji između ruskog kontrolora i posade "Er Čajna".

Snimak razgovora između pilota i kontrole leta

U izveštaju se navodi da se na snimku čuo glas sa tla koji na engleskom pita: "Da li se penjete prema uputstvima? Potvrdite molim vas". Odgovor iz kokpita bio je: "Ne, hvala". U svojim izveštajima u utorak, oba lista su citirala podatke servisa za praćenje leta Flightradar24 kako bi potkrepile izveštaje o vremenskoj liniji i visini.

BONUS VIDEO:

This browser does not support the video element.

PAD AVIONA USKO POVEZAN SA GEOPOLITIČKIM TENZIJAMA? Izvor: Kurir televizija

(Hina/DPA/Mondo)