Ljubavna afera koja je zaludela svet: Za njih doživotna sramota, ali za neke profit koji nisu ni sanjali

Jedan privatni momenat postao je pravi svetski spektakl koji je slučajno zabležen na poznatom koncertu. Ceo svet je za vrlo kratko vreme saznao za incident sada već poznate prevare.
Foto: Printscreen/X/GharKekalesh

Čuvena kompanija Astronomer pokušala je da se ogradi i stabilizuje čitavu situaciju, ali kasno. Jednima je čitava ova zbrka upropastila život, dok je drugima donela popularnost, pratioce i zaradu. Ovaj slučaj je odličan primer brzog protoka informacija na društvenim mrežama i koristi od tuđih “nesreća”. Čuveni incident zaposlenih u kompaniji nije bio deo nikakvog marketinškog trika, ali je toliko preplavio društvene mreže i “eksplodirao” da su se mnogi obogatili na njihov račun.

Najistaknutiji primer je TikTok korisnica čiji je amaterski video dostigao preko 74 miliona pregleda u manje od dva dana. Taj sadržaj, kasnije je podeljen i na Instagram Reels, X, YouTube Shorts i doveo je do značajnog porasta pratioca i mogućnost monetizacije. Korisnica pomenute drušvene mreže kasnije je gostovala po medijima, učestvovala u podkastima i dodatno unovčila pažnju.

Postavlja se glavno pitanje ko je sve profitirao?

Nakon prvobitne objave, krenula je lavina sličnih videa, mimova i skečeva. Komentari su se samo nizali i ubrzo preplavili internet. Svi svetski mediji ispratili su ljubavnu aferu. Najuspešniji su imali milionske preglede i mnogo novih pratilaca. Ono što su ipak mnogi mediji zanemarili je to da se poslovni propust pretvorio u sadržaj, a zatim i u sredstvo za ličnu ili poslovnu dobit potpuno nepoznatih aktera. Jedno je sigurno jasno granice privatnosti i privatni život potpuno su pomereni pogotovo kada se radi o poznatim i javnim ličnostima.

Neki su sadžaj pratili iz zabave, neki su ih osudili ali niko nije ostao ravnodušan. Nisu se samo influenseri uključili u ovu dramu, mnoge svetske firme ispratile su sve od početka do kraja. Kompanije koje se bave digitalnom analitikom kao što su Social Blade, Brandwatch i Sprout Social, objavljivale su grafikone rasta interesovanja za Astronomer. Najviše su se obradovale konkurentske firme poput Prefecta, Dagstera i Google Clouda. Oni su ovu situaciju iskoristi za lično promovisanje i profitiranje, time što su isticali stabilnost, pouzdanost i profesionalnost.

Foto: Printscreen/X/GharKekalesh

Reputacija više nije samo stvar imidža, ona postaje digitalna i svima dostupna vrednost koja se može vrlo lako zloupotrebiti i pretvoriti u "digitalno oružje" za samo nekoliko sekundi. Jedni svoju karijeru grade na poverenju i stabilnosti, a drugi sreću grade na tuđoj nesreći.

Astronomer će se  jednog dana oporaviti u potpunosti, kroz promene rukovodilaca, i ponovnog zadobijanja poverenja poslovnih partnera. Momenat koji je zabeležen na koncertu ostaće primer, ali ne samo kao jedna od mnogih svetskih afera, već o tome kako se današnji skandali ne završavaju u četiri zida, već u viralnim objavama i u trendingu. 

(MONDO/BIZLIFE)