Svi ga ismevali zbog ideje na fakultetu, danas ima 17,2 milijarde dolara: I profesori ga prozivali, a sada ima imperiju

Na fakultetu su mu rekli da mu je ideja za restoran - osuđena na propast. Dali su mu najnižu ocenu. Danas Tod Grejvs vodi lanac sa skoro 900 lokacija i zarađuje više po restoranu nego većina konkurenata u industriji brze hrane.
Foto: Kaitlyn Morris / Getty images / Profimedia

Tod Grejvs je prošle godine udvostručio svoje bogatstvo na 17,2 milijarde dolara zahvaljujući svom lancu brze hrane Raising Cane’s. Ironično, na fakultetu je za poslovnu ideju koja ga je obogatila - dobio najnižu ocenu. Forbes procenjuje da je Grejvs, osnivač i izvršni direktor kompanije, gotovo udvostručio svoju neto vrednost na 17,2 milijarde dolara zahvaljujući izvanrednim rezultatima Raising Cane’sa.

Na čemu im zavidi konkurencija

Tokom 2024. godine, lanac je otvorio više od 100 novih restorana, povećavši ukupan broj svojih prodajnih mesta na gotovo 900. Ima ih u 42 američke savezne države. Međutim, najveća zavist konkurencije ne dolazi zbog broja restorana, već zbog izuzetno visoke posete. Lanac restorana brze hrane, koji je prošle godine zauzeo 22. mesto po prihodu na godišnjoj listi 50 najvećih ponuđača brze hrane časopisa QSR, ostvario je prosečno 5,7 miliona dolara prihoda po lokaciji.

Foto: Kaitlyn Morris / Getty images / Profimedia

To je više nego dvostruko više od konkurencije poput Zaxby’sa i Bojanglesa, koji su drugi među većim lancima brze hrane, iza Chick-fil-A. Prema novopribavljenim finansijskim podacima, prodaja po lokaciji u 2024. godini porasla je na 6,6 miliona dolara, a EBITDA pre oporezivanja približava se milijardu dolara.

Sve za promociju i kupce

Za sve ovo, Grejvs može zahvaliti ograničenom meniju koji pomaže u smanjenju troškova i entuzijastičnoj bazi obožavatelja brenda. Kompaniju je nazvao po svom psu, labradoru, a za promociju se uveliko oslanja na društvene mreže i poznate ličnosti. Između ostalog, dozvolio je svom prijatelju, reperu Postu Maloneu, da dizajnira jedan od restorana 2023. godine.

Foto: Richard Rodriguez / Getty images / Profimedia

U nastojanju da izgradi svoj brend i istakne svoje napore u angažmanu zajednice, upustio se i u televiziju. Između ostalog, sa serijom Restaurant Recovery (Oporavak restorana), koju je kreirao kako bi nezavisnim restoranima pomogao da prebrode pandemiju Covid-19. Prošle jeseni, pojavio se kao gostujući preduzetnik u dve epizode popularne ABC-jeve emisije Shark Tank, pokazujući svoje marketinške veštine takmičarima koji traže investitora.

"Ja sam mašina za društvene mreže. Imam celi tim iza sebe koji mi pomaže u ovim stvarima, i to živim svaki dan. Izneću vaš proizvod na tržište i pomoći vam da ga skalirate uz niske troškove akvizicije kupaca", rekao je Grejvs tokom jedne od svojih uspešnih prezentacija takmičarima. 

BONUS VIDEO:

This browser does not support the video element.

SVAKOM RESTORANU JEDNO JELO DONESE OGROMAN PRILIV NOVCA! Ugostitelj priznao: "I mi se borimo..." Otkrio caku zašto su baš njega precenili! Izvor: Kurir televizija