Izvršni direktor Mete, Mark Cukerberg, juče je predstavio novu liniju naočara sa proširenom stvarnošću, među kojima se posebno izdvajaju, kako ih je nazvao, "prve AI naočare visoke rezolucije".
Reč je o novoj verziji pametnih naočara Meta Ray-Ban, koje korisnicima, po ceni od 799 dolara, nude i mali displej, prenosi Futurism.
Međutim, prezentacija na konferenciji MetaConnect 2025 ubrzo se pretvorila u pravi fijasko. Demonstracije su redom zakazivale, što je dovelo do neprijatne tišine, razmenjivanja pogleda i prigušenog smeha iz publike. Loš nastup bolno je podsetio na to da tehnologija još uvek nije dorasla ambicijama velikih kompanija koje je ubrzano guraju u sve sfere svakodnevnog života.
Visoki ulozi
Ulozi za Metu su izuzetno visoki. Kompanija ulaže desetine milijardi dolara u izgradnju infrastrukture i zapošljavanje vodećih stručnjaka kako bi podržala razvoj veštačke inteligencije. Sam Mark Cukerberg više puta je isticao da su pametne naočare i "superinteligencija" pokretana AI-em budućnost njegove kompanije.
"Ovo je jedan od onih posebnih trenutaka kada možemo da vam pokažemo nešto u šta smo uložili svoje živote“, poručio je publici tokom događaja.
Jaz između obećanja i stvarnosti
Ipak, izvođenje besprekornog tehnološkog performansa pred publikom pokazalo se kao izazov koji Meta nije uspela da savlada. Još jednom se pokazao jasan raskorak između velikih obećanja AI industrije i stvarnosti koja zaostaje za tim ambicijama.
Cukerbergova vizija predviđa da bi korisnici Metinih pametnih naočara mogli da komuniciraju s AI četbotom koji bi im objašnjavao ono što vide, pomagao u obavljanju zadataka, pa čak i u pripremi obroka.
Neuspeh na sceni
Demonstracija kuvanja uz pomoć veštačke inteligencije trebalo je da bude vrhunac prezentacije – ali je upravo taj deo spektakularno podbacio. Cukerberg je na binu pozvao influensera i kreatora sadržaja o hrani, Džeka Mankusa, kako bi zajedno pripremili sos za stek koristeći novu funkciju "Live AI".
"Hajde da pokušamo! Ovo nisam ranije radio", rekao je Mankuso, prihvativši izazov.
Obratio se pametnim naočarima pitanjem: "Možeš li mi pomoći da napravim sos za stek inspirisan korejskom kuhinjom?" AI je počeo da odgovara, ali je ubrzo prekinut pitanjem: "Šta prvo treba da uradim?"
Nakon nekoliko sekundi neprijatne tišine, Mankuso je ponovio pitanje. AI je konačno odgovorio: "Već ste pomešali osnovne sastojke", i time izazvao smeh u publici, jer je staklena činija ispred influensera bila potpuno prazna.
Ni sam Mark Cukerberg nije prošao ništa bolje. Njegov pokušaj da uspostavi video-poziv preko pametnih naočara takođe se završio neuspehom, nakon čega je nespretno pokušao da objasni publici šta se zapravo dešava.
"Ovo je, uh... dešava se", promucao je. "Hajde da probamo ponovo, stalno nešto pogrešno uradim."
Ostaje pitanje, da li je ovo zaista maksimum koji Meta trenutno može da ponudi? Ako jeste, kompaniju čeka dug put kako bi opravdala ogromna ulaganja u tehnologiju koja, po svemu sudeći, još uvek nije spremna za ozbiljnu primenu.
BONUS VIDEO: