SPAJDERMEN: DALEKO OD KUĆE (FILMSKA RECENZIJA)

Tinejdžer na ekskurziji ili superheroj, zacopani klinac ili spasilac planete? Novi Spajdermen je sve to, u kolumni Miška Bilbije saznajte i kako!

Spider-Man: Far From Home (2019)

Režija: Džon Vots

Uloge: Tom Holand, Džejk Džilenhal, Zendaja

Distributer: CON FILM

"Spajdermen – Daleko od kuće" je film koji zatvara prve tri MCU faze (The Infinity Saga), oko 11 godina i 23 filma dugačak serijal koji je promenio i Holivud i bioskopski život uopšte. Na celoj planeti. Pored toga što je okrenuo milijarde dolara, pokrenuo potpuno novi svet na televiziji i vebu, inspirisao druge filmske i TV studije da se uključe u kreativni i lukrativni svet stripa, Marvel je probudio i svog večitog takmaca DC. Zaista istorijski poduhvat.

Tako je ovaj novi Spajdermen, ni kriv ni dužan, odabran da zatvori jedno poglavlje, da arhivira neke stare heroje i da zaokruži celu priču o Osvetnicima. Teško breme za jednog tinejdžera, pa makar se on zvao i Piter Parker.

Ali Piter ne bi bio to što jeste, da nije bio u stanju da iznese sav ovaj teret na svojim plećima, ludo se zabavljajući sve vreme. Iako dobrim delom filma zabrinut zbog nevolja koje ga prate čak i na ekskurziji po Evropi, Piter Parker uspeva da paralelno bude uspešan na oba fronta – i kao zavodnik, ali i kao spasilac planete. Kada se stvari budu previše iskomplikovale, saznaćemo i da je ovom dečku iz Njujorka planeta u drugom planu. Zato valjda i volimo toliko ovog klinca.

Nakon vremenskih paradoksa opisanih u "Osvetnicima" Piterova generacija odlazi u Evropu na omiljenu destinaciju mladih Amerikanaca. Parker je od samog starta zainteresovan samo i jedino za romantični aspekt putovanja (MJ), tako da ga pojavljivanje čudovišnog stvorenja sazdanog od vode na prvoj stanici u Veneciji ne samo iznenađuje, već i izbacuje iz koloseka koji je sam sebi iscrtao. Uzgred, da stvar po našeg junaka bude gora, na njega se okomio i Nik Fjuri lično.

Već u Pragu, stvari postaju još komplikovanije – ne samo da izgleda da je novo čudovište, ovog puta vatreno, još opasnije od onog prvog, nego je i pritisak od Fjurija sve jači, tu je i duh Tonija Starka, a i krug onih koji znaju za njegov tajni identitet postaje sve širi. I dok nevolje pristižu sa svih strana, tu je ipak i jedna dobra vest – tetka Mej je u Piterov kofer krišom spakovala i čuveni kostim.

Iako trejleri (naročito prvi) to nisu nagoveštavali, evropska avantura Spajdermena funkcioniše jako dobro. Reditelj Džon Vots odlučuje da balans koji tinejdžer pokušava da uspostavi između svog ličnog života i superherojskih dužnosti na početku naruši time što će našeg junaka okrenuti isključivo prema MJ i upravo je to, čini se, dobitna kombinacija ovog filma. Parkera ne zanima čak ni spektakularni poklon koji mu je ostavio Iron Man lično (naočare koje mu daju još veću moć), ne zanima ga ni teror koji seju čudovišta koja ga prate, nije preterano zainteresovan ni za Misterija, novog svemogućeg superheroja. MJ dakle, samo MJ.

I to je toliko dirljiv momenat ovog filma, da nakon njega ništa drugo nije ni bitno. Kad konačno i Parker shvati da više nema vrdanja, Spajdermen (poznat i kao Noćni majmun) je spreman na sve izazove i svet je opet u bezbednim rukama. Na kraju imamo sve, i emocije i akciju.

Tako vešto zapakovan film je neminovno jedan od najvećih letnjih hitova, iako je leto tek počelo. Kombinacija sapunice, romantične komedije i adrenalinske avanture je ne samo luda zabava, već i spektakl ispunjen humorom i osećanjima, što je zaista retko uspešan kombo u današnjem Holivudu.

Tako konstruisan, "Spajdermen – Daleko od kuće" je u stvari jedan mali i iskren, nikad komplikovan i nerazumljiv film, koji je dobio zadatak da zatvori jedno veliko putovanje i to čini na sjajan način. Direktni učesnici filma su vrlo zaslužni za taj efekat – pored već oprobanih Toma Holanda i Semjuela Džeksona, pa i Zendaje, ovog puta tu je i pojačanje u vidu Džejka Džilenhala koji je idealan kao Misterio.

Specijalni efekti, pomalo euro-trash estetizovani, bez sumnje vrlo važan momenat u svakom superherojskom filmu, kao da su ovog puta u drugom planu, baš kao i akcija. Ipak, vratolomija ima dovoljno, taman koliko i treba da Spajdermenovo putovanje po Evropi ne bude samo ljubavna priča.

Odavde, videćemo kuda će Marvel ići dalje. Ovaj Spajdermen je bio samo desert, šlag na torti ili kako se to već kaže. MCU, ako se ne varam, neće raditi skoro godinu dana, a onda nam prvo stiže Crna udovica. Pa onda valjda i neki Doktor Strejndž, Crni panter, Čuvari galaksije, The Eternals, Shang-Chi i razni drugi. S obzirom na revolucionarni učinak "Infinity" sage, problem sa novim filmovima će biti samo da ih dočekamo.

Ocena: ****

Spajdermen Miško anketa

Spider-Man: Far From Home (2019)

Režija: Džon Vots

Uloge: Tom Holand, Džejk Džilenhal, Zendaja

Distributer: CON FILM

"Spajdermen – Daleko od kuće" je film koji zatvara prve tri MCU faze (The Infinity Saga), oko 11 godina i 23 filma dugačak serijal koji je promenio i Holivud i bioskopski život uopšte. Na celoj planeti. Pored toga što je okrenuo milijarde dolara, pokrenuo potpuno novi svet na televiziji i vebu, inspirisao druge filmske i TV studije da se uključe u kreativni i lukrativni svet stripa, Marvel je probudio i svog večitog takmaca DC. Zaista istorijski poduhvat.

Tako je ovaj novi Spajdermen, ni kriv ni dužan, odabran da zatvori jedno poglavlje, da arhivira neke stare heroje i da zaokruži celu priču o Osvetnicima. Teško breme za jednog tinejdžera, pa makar se on zvao i Piter Parker.

Ali Piter ne bi bio to što jeste, da nije bio u stanju da iznese sav ovaj teret na svojim plećima, ludo se zabavljajući sve vreme. Iako dobrim delom filma zabrinut zbog nevolja koje ga prate čak i na ekskurziji po Evropi, Piter Parker uspeva da paralelno bude uspešan na oba fronta – i kao zavodnik, ali i kao spasilac planete. Kada se stvari budu previše iskomplikovale, saznaćemo i da je ovom dečku iz Njujorka planeta u drugom planu. Zato valjda i volimo toliko ovog klinca.

Nakon vremenskih paradoksa opisanih u "Osvetnicima" Piterova generacija odlazi u Evropu na omiljenu destinaciju mladih Amerikanaca. Parker je od samog starta zainteresovan samo i jedino za romantični aspekt putovanja (MJ), tako da ga pojavljivanje čudovišnog stvorenja sazdanog od vode na prvoj stanici u Veneciji ne samo iznenađuje, već i izbacuje iz koloseka koji je sam sebi iscrtao. Uzgred, da stvar po našeg junaka bude gora, na njega se okomio i Nik Fjuri lično.

Već u Pragu, stvari postaju još komplikovanije – ne samo da izgleda da je novo čudovište, ovog puta vatreno, još opasnije od onog prvog, nego je i pritisak od Fjurija sve jači, tu je i duh Tonija Starka, a i krug onih koji znaju za njegov tajni identitet postaje sve širi. I dok nevolje pristižu sa svih strana, tu je ipak i jedna dobra vest – tetka Mej je u Piterov kofer krišom spakovala i čuveni kostim.

Iako trejleri (naročito prvi) to nisu nagoveštavali, evropska avantura Spajdermena funkcioniše jako dobro. Reditelj Džon Vots odlučuje da balans koji tinejdžer pokušava da uspostavi između svog ličnog života i superherojskih dužnosti na početku naruši time što će našeg junaka okrenuti isključivo prema MJ i upravo je to, čini se, dobitna kombinacija ovog filma. Parkera ne zanima čak ni spektakularni poklon koji mu je ostavio Iron Man lično (naočare koje mu daju još veću moć), ne zanima ga ni teror koji seju čudovišta koja ga prate, nije preterano zainteresovan ni za Misterija, novog svemogućeg superheroja. MJ dakle, samo MJ.

I to je toliko dirljiv momenat ovog filma, da nakon njega ništa drugo nije ni bitno. Kad konačno i Parker shvati da više nema vrdanja, Spajdermen (poznat i kao Noćni majmun) je spreman na sve izazove i svet je opet u bezbednim rukama. Na kraju imamo sve, i emocije i akciju.

Tako vešto zapakovan film je neminovno jedan od najvećih letnjih hitova, iako je leto tek počelo. Kombinacija sapunice, romantične komedije i adrenalinske avanture je ne samo luda zabava, već i spektakl ispunjen humorom i osećanjima, što je zaista retko uspešan kombo u današnjem Holivudu.

Tako konstruisan, "Spajdermen – Daleko od kuće" je u stvari jedan mali i iskren, nikad komplikovan i nerazumljiv film, koji je dobio zadatak da zatvori jedno veliko putovanje i to čini na sjajan način. Direktni učesnici filma su vrlo zaslužni za taj efekat – pored već oprobanih Toma Holanda i Semjuela Džeksona, pa i Zendaje, ovog puta tu je i pojačanje u vidu Džejka Džilenhala koji je idealan kao Misterio.

Specijalni efekti, pomalo euro-trash estetizovani, bez sumnje vrlo važan momenat u svakom superherojskom filmu, kao da su ovog puta u drugom planu, baš kao i akcija. Ipak, vratolomija ima dovoljno, taman koliko i treba da Spajdermenovo putovanje po Evropi ne bude samo ljubavna priča.

Odavde, videćemo kuda će Marvel ići dalje. Ovaj Spajdermen je bio samo desert, šlag na torti ili kako se to već kaže. MCU, ako se ne varam, neće raditi skoro godinu dana, a onda nam prvo stiže Crna udovica. Pa onda valjda i neki Doktor Strejndž, Crni panter, Čuvari galaksije, The Eternals, Shang-Chi i razni drugi. S obzirom na revolucionarni učinak "Infinity" sage, problem sa novim filmovima će biti samo da ih dočekamo.

Ocena: ****

Spajdermen Miško anketa

Spider-Man: Far From Home (2019)

Režija: Džon Vots

Uloge: Tom Holand, Džejk Džilenhal, Zendaja

Distributer: CON FILM

"Spajdermen – Daleko od kuće" je film koji zatvara prve tri MCU faze (The Infinity Saga), oko 11 godina i 23 filma dugačak serijal koji je promenio i Holivud i bioskopski život uopšte. Na celoj planeti. Pored toga što je okrenuo milijarde dolara, pokrenuo potpuno novi svet na televiziji i vebu, inspirisao druge filmske i TV studije da se uključe u kreativni i lukrativni svet stripa, Marvel je probudio i svog večitog takmaca DC. Zaista istorijski poduhvat.

Tako je ovaj novi Spajdermen, ni kriv ni dužan, odabran da zatvori jedno poglavlje, da arhivira neke stare heroje i da zaokruži celu priču o Osvetnicima. Teško breme za jednog tinejdžera, pa makar se on zvao i Piter Parker.

Ali Piter ne bi bio to što jeste, da nije bio u stanju da iznese sav ovaj teret na svojim plećima, ludo se zabavljajući sve vreme. Iako dobrim delom filma zabrinut zbog nevolja koje ga prate čak i na ekskurziji po Evropi, Piter Parker uspeva da paralelno bude uspešan na oba fronta – i kao zavodnik, ali i kao spasilac planete. Kada se stvari budu previše iskomplikovale, saznaćemo i da je ovom dečku iz Njujorka planeta u drugom planu. Zato valjda i volimo toliko ovog klinca.

Nakon vremenskih paradoksa opisanih u "Osvetnicima" Piterova generacija odlazi u Evropu na omiljenu destinaciju mladih Amerikanaca. Parker je od samog starta zainteresovan samo i jedino za romantični aspekt putovanja (MJ), tako da ga pojavljivanje čudovišnog stvorenja sazdanog od vode na prvoj stanici u Veneciji ne samo iznenađuje, već i izbacuje iz koloseka koji je sam sebi iscrtao. Uzgred, da stvar po našeg junaka bude gora, na njega se okomio i Nik Fjuri lično.

Već u Pragu, stvari postaju još komplikovanije – ne samo da izgleda da je novo čudovište, ovog puta vatreno, još opasnije od onog prvog, nego je i pritisak od Fjurija sve jači, tu je i duh Tonija Starka, a i krug onih koji znaju za njegov tajni identitet postaje sve širi. I dok nevolje pristižu sa svih strana, tu je ipak i jedna dobra vest – tetka Mej je u Piterov kofer krišom spakovala i čuveni kostim.

Iako trejleri (naročito prvi) to nisu nagoveštavali, evropska avantura Spajdermena funkcioniše jako dobro. Reditelj Džon Vots odlučuje da balans koji tinejdžer pokušava da uspostavi između svog ličnog života i superherojskih dužnosti na početku naruši time što će našeg junaka okrenuti isključivo prema MJ i upravo je to, čini se, dobitna kombinacija ovog filma. Parkera ne zanima čak ni spektakularni poklon koji mu je ostavio Iron Man lično (naočare koje mu daju još veću moć), ne zanima ga ni teror koji seju čudovišta koja ga prate, nije preterano zainteresovan ni za Misterija, novog svemogućeg superheroja. MJ dakle, samo MJ.

I to je toliko dirljiv momenat ovog filma, da nakon njega ništa drugo nije ni bitno. Kad konačno i Parker shvati da više nema vrdanja, Spajdermen (poznat i kao Noćni majmun) je spreman na sve izazove i svet je opet u bezbednim rukama. Na kraju imamo sve, i emocije i akciju.

Tako vešto zapakovan film je neminovno jedan od najvećih letnjih hitova, iako je leto tek počelo. Kombinacija sapunice, romantične komedije i adrenalinske avanture je ne samo luda zabava, već i spektakl ispunjen humorom i osećanjima, što je zaista retko uspešan kombo u današnjem Holivudu.

Tako konstruisan, "Spajdermen – Daleko od kuće" je u stvari jedan mali i iskren, nikad komplikovan i nerazumljiv film, koji je dobio zadatak da zatvori jedno veliko putovanje i to čini na sjajan način. Direktni učesnici filma su vrlo zaslužni za taj efekat – pored već oprobanih Toma Holanda i Semjuela Džeksona, pa i Zendaje, ovog puta tu je i pojačanje u vidu Džejka Džilenhala koji je idealan kao Misterio.

Specijalni efekti, pomalo euro-trash estetizovani, bez sumnje vrlo važan momenat u svakom superherojskom filmu, kao da su ovog puta u drugom planu, baš kao i akcija. Ipak, vratolomija ima dovoljno, taman koliko i treba da Spajdermenovo putovanje po Evropi ne bude samo ljubavna priča.

Odavde, videćemo kuda će Marvel ići dalje. Ovaj Spajdermen je bio samo desert, šlag na torti ili kako se to već kaže. MCU, ako se ne varam, neće raditi skoro godinu dana, a onda nam prvo stiže Crna udovica. Pa onda valjda i neki Doktor Strejndž, Crni panter, Čuvari galaksije, The Eternals, Shang-Chi i razni drugi. S obzirom na revolucionarni učinak "Infinity" sage, problem sa novim filmovima će biti samo da ih dočekamo.

Ocena: ****

Spajdermen Miško anketa