Nije Tarantino dovoljan. I dalje je bioskopski repertoar dosadan i predvidljiv. Televizija, međutim, nema tih problema.
YEARS AND YEARS
Ne sećam se kada sam toliko ubeđivao sve poznate i polupoznate ljude koje sam sretao u poslednje vreme da je jedna TV serija baš tako dobra i vredna njihove pažnje. Štaviše, serija "Years and Years" je toliko dobra, da ne vidim šta to može još da stigne do kraja godine, pa da je skine sa vrha neke moje lične godišnje TV liste. Serija Rasela Dejvisa, producirana od strane HBO-a i BBC-ja, dobra je na način na koji je, recimo, "Black Mirror" verovatno najvažniji TV proizvod ovog veka, pa zato valjda ovu mini seriju od milja i zovu Black Mirror with soul. U samo šest epizoda, Dejvis nam servira obrok koji se može nazvati i dokumentarcem iz budućnosti. Pretpostavljate i sami, vesti su dosta sumorne. Tu smo, na samo nekoliko godina od današnjice, u Velikoj Britaniji. Na planeti Zemlji, Tramp dobija drugi mandat, poseže za nuklearnim oružjem, kraljica umire, Rusija preuzima Ukrajinu, demokratija je u krizi u kakvoj nikada nije bila. Pratimo brojnu porodicu Lajons koja pokušava da opstane u narednih 15 godina u Britaniji koju drmaju nestabilni politički, ekonomski i tehnološki potresi.
Strah od budućnosti je potpuno opravdan ako poverujete kreatorima ove serije u njihovu viziju budućnosti, ali voleo bih da vidim onog koji misli da je ta projekcija nerealna i da zaista spada u domen naučne fantastike. Da, biće vam zabavno da i sami učestvujete u sumornim predviđanjima geopolitičkih odnosa u godinama koje su pred nama, da u Emi Tompson prepoznajete ne samo globalne, već i ove naše lokalne lidere, neće vam biti žao da se i emotivno potrošite i vežete za fantastične likove iz porodice Lajons koji će vam pomoći da shvatite ovu distopiju, ali nema sumnje da ćete na kraju biti jako, jako uznemireni viđenim i predviđenim. Ne sumnjam da ćete i sami krenuti da je preporučujete i hvalite.
BLACK MIRROR 5
I kad smo već pomenuli ovo remek-delo Čarlija Brukera, ne zaboravimo da je stigla i peta sezona sa samo tri epizode. U svakom slučaju dovoljno da vas ponovo protrese i zabrine. I to ozbiljno.
U epizodi "Striking Vipers" Deni i Karl su prijatelji koji su kroz detinjstvo prošli zajedno, uz pomoć popularne borilačke igrice iz naslova. Život će ih, kako to obično biva, razdvojiti, ali nekoliko godina kasnije, nova, VR verzija igrice je tu, a sa njom i nove emocije kojih u realnom svetu nisu ni bili svesni.
"Smithereens" je IT kompanija budućnosti, specijalizovana za društvene mreže, ali kada jedan njen korisnik zbog adikcije prouzrokovane novom aplikacijom ove korporacije ugrozi sopstvenu porodicu i karijeru, stvari kreću naopako.
U "Rachel, Jack and Ashley Too", Majli Sajrus je Ešli O, globalna pop zvezda, umorna od obaveza i imidža. Kada Rejčel, opčinjena njenom muzikom i pojavom, dobije za 15. rođendan malog robota/igračku sa likom Ašli, njena sestra Džek ne može ni da predvidi šta se to zaista nalazi u maloj replici slavne pevačice.
Bruker je ponovo napisao tri epizode za svoj serijal o nepredviđenim konsekvencama koje donose nove tehnologije. Otuđenje, nesigurnost, mračni i satirični tonovi koji oslikavaju sve njegove alternativne stvarnosti, i u novoj sezoni predstavljaju osnovno oruđe kojim ovaj genijalni autor upozorava i ukazuje na anomalije i pretnje koje novo vreme donosi. Priča o Ašli O. donosi neke komične momente i stilska rešenja koja do sada nisu bila česta, epizoda o uticaju društvenih mreža je možda i najdirektnija osuda ovog fenomena u dosadašnjem toku serijala, ali najsnažniji trenutak tređe sezone je onaj u kojem virtualna realnost svojim korisnicima donosi novi erotski doživljaj moćniji i privlačniji od bilo čega već doživljenog ili čak i izmaštanog. (Roditelji, je l' gledate vi ovo?)
THE BOYS
Priču o ovoj sjajnoj seriji bi u svakom slučaju trebalo početi pominjanjem imena Garta Enisa (i Derika Robertsona) i njihovog istoimenog strip serijala o jednom novom superherojskom svetu.
Daleko od Marvel i DC univerzuma, Enis je smislio realnost u kojoj takođe postoje superheroji, ali oni u sebi ne nose nikakve uzvišene ideale na kakve smo inače navikli (moć, odgovornost…), već su u svoje slobodno vreme, kada ne spasavaju Zemlju od katastrofa svih mogućih vrsta, poprilični idioti, licemeri, probisveti, korumpirani ološ i arogantni degenerici. U takvom svetu, logično je, potreban je i odred ljudi koji će svet čuvati i od samih superheroja.Erik Kripke, kreator TV serije za Amazon, nije napravio nijednu grešku, ni u kastingu (čak je i Karl Urban dobar!), ni u adaptaciji samog stripa, pa tako svi fanovi originalnih Enisovih epizoda mogu da budu apsolutno zadovoljni ovim superherojskim serijalom.
Pomalo mračna, urnebesno duhovita i zabavna, brutalno eksplicitna, sjajno producirana, serija "The Boys" je najveće stripovsko i superherojsko iznenađenje ovog leta i definitivno serija koja zaslužuje najveće moguće preporuke. Možda i idealno zagrevanje za sve bliži datum HBO premijere serije "Watchmen".
SWAMP THING
Jedan od mojih omiljenih DC stripova, naročito mislim na onaj legendarni period kada se ovim likom iz močvara Lujzijane bavio Alan Mur. Verovatno mi je zato i bilo potrebno malo vremena, zato sam valjda i bio skeptičan, ali ispalo je kako je Stvor iz močvare dosta dobar, čak jako dobar TV proizvod.
Nešto se tu, u produkciji, planiranju i razmotavanju autorskih prava usput desilo, pa je serija i pored odličnog prijema publike i kritike, već posle prikazivanja prve epizode otkazana. Takve stvari se dešavaju (Light's Out, Firefly...) i to nikako ne bi smelo da vas odvrati od 10 odličnih epizoda serije koja pluta tu negde, između mejnstrima i alternative, između južnjačke gotike i horora, blesave ljubavne drame i ozbiljne emotivne fantazije.
Ukratko: Ejbi nakon mnogo godina stiže natrag u močvare Marea gde upoznaje biologa Aleka Holanda i, konačno, i čuveno Biće iz močvare. Virus koji dolazi sa mračne strane močvare preti da ugrozi i sam Mare.
Ima tu i problema – Kristal Rid, možda – ali odlični dijalozi, visok nivo produkcije, priča i likovi u balansu, uverljiv kostim i efekti i konstantna napetost čine da se na kraju poslednje, desete epizode glasno upitate šta su to ljudi iz DC Universe-a doručkovali tog jutra kada su odlučili da otkažu ovu odličnu seriju.