Torenti zа novogodišnji filmski maraton!

Sve smo bliži novogodišnjoj groznici koja nas po običaju ometa u obavljanju inače redovnih poslova – od onih regularnih od kojih živimo (posao, ljubav i slično), pa sve do onih sporednih (knjige, filmovi, sport) od kojih takođe na neki način živimo.

Sva životna ravnoteža ode nekako dođavola kada se približi ta famozna Nova godina i kada ceo grad poludi, pa tako i poseta bioskopu postaje nešto što je nemoguće isplanirati. A kada konačno prođe i ta grozna noć, tek onda nastaje opuštanje, lenjost, prežderavanje i apatija.

I upravo tu i počinje naša priča: baš tada, kada ne možete ni da se pokrenete, Mondo vam dopušta da ne odete u bioskop. Evo predloga da prve januarske dane provedete u svom domu i da sebi organizujete dva mala filmska polumaratona, sastavljena od filmova koji iz nekih neobjašnjivih razloga nikada nisu stigli u naše dvorane.

Piraterija je majka u ovakvim situacijama.

GREEN ZONE

Režija: Pol Gringras
Uloge: Met Dejmon
Distribucija: Torenti

Ovaj prvojanuarski maraton pokreće novi film Pola Gringrasa, zapamćenog po spektakularnim tučama Meta Dejmona sa raznim belosvetskim špijunima i bitangama u poslednja dva Džejson Born nastavka. Fantastična preporuka i za ovaj film u kojem naš junak traga za onim čega nema – oružjem za masovno uništenje u Iraku. Oficir Roj Miler iskreno veruje u misije koje dobija njegova jedinica, ali nakon nekoliko lažnih dojava i besmislenih potraga i sam počinje da sumnja u obaveštajce koji ga šalju na takve zadatke.

Po običaju, u priču ulaze i sve moguće i nemoguće tajne službe, odbegli špijuni i neprijateljski agenti i oficiri, ali Roju Mileru će biti potrebno još neko vreme da shvati da i u ovom ratu samo jedno oružje ima efekta – istina.

Iako jedan ovakav, akciono-špijunski film deluje kao idealan poligon za ovaj oprobani i dokazani tim, publiku je nešto ozbiljno odbilo od 'Zelene zone' – iako raskošno produciran, sa budžetom od preko 100 miliona dolara, film je u svojoj bioskopskoj karijeri totalno propao sa do sada zarađenih mizernih 35 milona u Americi. Iako 60 miliona iz ostatka sveta malo popravlja bilans, ovi podaci ipak bodu oči pa je ovaj, naročito američki račun, itekako indikativan. Jer najjednostavnije je reći da je film loš, pa je publika zato tako reagovala.

Ali nije, čak štaviše, 'Zelena zona' je odličan film, akcioni triler godine možda. Met Dejmon, upravo sa kredibilitetom Džejsona Borna ponovo tera da se njegova kompletna filmografija revidira, narošito ona ostvarena u akcionim filmovima, a Gringras, iako rezervisan baš u akcionim scenama (makar u odnosu na Bornove filmove), ovde više vremena provodi u montaži nego na koreografiji, no bez obzira na taj, možda pomalo razočaravajući detalj, njegov politički podtekst ovu priču čini verovatno najprovokativnijim filmom godine. Sve je super s ovim filmom, dakle, a prazni američki bioskopi, baš kao i u slučaju svih 'iračkih' filmova, naročito onih dobrih, više govore o toj ratnoj avanturi, nego svi filmovi zajedno.

WINTER'S BONE

Režija: Debra Granik
Uloge: Geret Dilahat, Dženifer Lorens
Distribucija: Torenti

Razne godišnje liste su već uveliko počele da pristižu, a na njima nije teško primetiti i ovaj mali film Debre Granik. Sušta suprotnost 'Zelenoj zoni', naročito kada se upoređuju cifre (budžet 2 miliona, zarada 7), 'Winter's Bone' je film koji govori o 17-godišnjoj devojci, Ri Doli, koja sama kreće u potragu za svojim ocem, dilerom droge, koji je kao zalog za sopstvenu kauciju stavio kuću u kojoj žive njegova deca.

Ri sa tim nikako ne može da se pomiri. Usput, ona mora da se suoči sa kompletnim kriminalnim podzemljem surovog krajolika Ozarških planina, negde u Misuriju, u dubokoj američkoj provinciji. Upravo je ta surova zimska zemlja jedan od glavnih junaka ovog naizgled sporog trilera koji, makar po tom bespuću i ljudima koji tu žive, neodoljivo podseća na čuveno Bormanovo ''Oslobađanje''. Toliko o atmosferi, ali prava zvezda ovog filma je Dženifer Lorens, devojka koja svojom glumom nosi svu dramu i tragediju ovog sveta, kao da je to najjednostavnija stvar koja postoji.

Ništa spektakularno uzbudljivo ne nosi u sebi film Debre Granik, ali vrlo malo vremena je potrebno pa da vam se glavni junaci podvuku pod kožu. A sa njima stiže i totalni užas i beda siromašne Amerike, trenuci kada zaboravljate da gledate film. Pravi filmski trijumf i sasvim sigurno jedan od najboljih filmova godine. I opet ga je žena režirala.

MONSTERS

Režija: Geret Edvards
Uloge: Skut Mekneri, Vitni Ejbl
Distribucija: Torenti

Konačno, za kraj vašeg prvog novogodišnjeg pratskog filmskog maratona, jedan film sa mikro budžetom, bednim parama čak i za ovdašnje uslove. Za samo pola miliona dolara, Geret Edvards je napravio neverovatan SF koji je čak i jedan Stiven King proglasio za jedan od najboljih filmova godine.

King je uspeo i da u samo nekoliko reči prepriča i opiše ovaj biser kada ga je okarakterisao kao 'Heart of Darkness'' sreće ''District 9''. Sa super sjajnim spec. efektima koje je Edvards pravio na svom laptopu, 'Monstrumi' zaista predstavljaju jednu takvu, apokaliptičnu priču u kojoj dvoje mladih ljudi mora da se probije kroz zaraženu zonu u Meksiku, ne bi li se dokopali sigurnosti Sjedinjenih država. Pored sumnjivih meksičkih vojnika, problem predstavljaju i vanzemaljski oblici života koji dostižu dužinu i do 120 metara!

Da, za pola miliona je Edvards napravio film u kojem nijednog trenutka ne posumnjate u SF deo priče.

Ali ''Monstrumi'' su u stvari ljubavni film smešten u jedan nadrealni seting i to je priča koja nas vodi kroz zabranjenu zonu. Tako ovaj road movie koji baca u drugi plan sve skupocene blokbastere iz ovogodišnje produkcije, dokazuje da se velikom Holivudu može parirati ne samo dobrom pričom i atmosferom, već bogami i samom tehnologijom. Hrabrost i kreativnost debitanta Edvardsa zaslužuju i divljenje i nagrade, ali ovo prvo je teško zamisliti van specijalizovanih festivala i revija. Svejedno, u ovom našem malom filmskom kutku na Mondu, 'Monstrumi' dobijaju prvog novogodišnjeg Oskara. I za specijalne efekte, ali i za neku od onih ozbiljnijih kategorija.

Sad možete i da prespavate sledeći dan, ali spremite se lagano za još jedan mini-maraton od najboljih filmova 2010. godine koji nisu prikazani u srpskim bioskopima, za samo 7 dana, na istom ovom mestu.
Sva životna ravnoteža ode nekako dođavola kada se približi ta famozna Nova godina i kada ceo grad poludi, pa tako i poseta bioskopu postaje nešto što je nemoguće isplanirati. A kada konačno prođe i ta grozna noć, tek onda nastaje opuštanje, lenjost, prežderavanje i apatija.

I upravo tu i počinje naša priča: baš tada, kada ne možete ni da se pokrenete, Mondo vam dopušta da ne odete u bioskop. Evo predloga da prve januarske dane provedete u svom domu i da sebi organizujete dva mala filmska polumaratona, sastavljena od filmova koji iz nekih neobjašnjivih razloga nikada nisu stigli u naše dvorane.

Piraterija je majka u ovakvim situacijama.

GREEN ZONE

Režija: Pol Gringras
Uloge: Met Dejmon
Distribucija: Torenti

Ovaj prvojanuarski maraton pokreće novi film Pola Gringrasa, zapamćenog po spektakularnim tučama Meta Dejmona sa raznim belosvetskim špijunima i bitangama u poslednja dva Džejson Born nastavka. Fantastična preporuka i za ovaj film u kojem naš junak traga za onim čega nema – oružjem za masovno uništenje u Iraku. Oficir Roj Miler iskreno veruje u misije koje dobija njegova jedinica, ali nakon nekoliko lažnih dojava i besmislenih potraga i sam počinje da sumnja u obaveštajce koji ga šalju na takve zadatke.

Po običaju, u priču ulaze i sve moguće i nemoguće tajne službe, odbegli špijuni i neprijateljski agenti i oficiri, ali Roju Mileru će biti potrebno još neko vreme da shvati da i u ovom ratu samo jedno oružje ima efekta – istina.

Iako jedan ovakav, akciono-špijunski film deluje kao idealan poligon za ovaj oprobani i dokazani tim, publiku je nešto ozbiljno odbilo od 'Zelene zone' – iako raskošno produciran, sa budžetom od preko 100 miliona dolara, film je u svojoj bioskopskoj karijeri totalno propao sa do sada zarađenih mizernih 35 milona u Americi. Iako 60 miliona iz ostatka sveta malo popravlja bilans, ovi podaci ipak bodu oči pa je ovaj, naročito američki račun, itekako indikativan. Jer najjednostavnije je reći da je film loš, pa je publika zato tako reagovala.

Ali nije, čak štaviše, 'Zelena zona' je odličan film, akcioni triler godine možda. Met Dejmon, upravo sa kredibilitetom Džejsona Borna ponovo tera da se njegova kompletna filmografija revidira, narošito ona ostvarena u akcionim filmovima, a Gringras, iako rezervisan baš u akcionim scenama (makar u odnosu na Bornove filmove), ovde više vremena provodi u montaži nego na koreografiji, no bez obzira na taj, možda pomalo razočaravajući detalj, njegov politički podtekst ovu priču čini verovatno najprovokativnijim filmom godine. Sve je super s ovim filmom, dakle, a prazni američki bioskopi, baš kao i u slučaju svih 'iračkih' filmova, naročito onih dobrih, više govore o toj ratnoj avanturi, nego svi filmovi zajedno.

WINTER'S BONE

Režija: Debra Granik
Uloge: Geret Dilahat, Dženifer Lorens
Distribucija: Torenti

Razne godišnje liste su već uveliko počele da pristižu, a na njima nije teško primetiti i ovaj mali film Debre Granik. Sušta suprotnost 'Zelenoj zoni', naročito kada se upoređuju cifre (budžet 2 miliona, zarada 7), 'Winter's Bone' je film koji govori o 17-godišnjoj devojci, Ri Doli, koja sama kreće u potragu za svojim ocem, dilerom droge, koji je kao zalog za sopstvenu kauciju stavio kuću u kojoj žive njegova deca.

Ri sa tim nikako ne može da se pomiri. Usput, ona mora da se suoči sa kompletnim kriminalnim podzemljem surovog krajolika Ozarških planina, negde u Misuriju, u dubokoj američkoj provinciji. Upravo je ta surova zimska zemlja jedan od glavnih junaka ovog naizgled sporog trilera koji, makar po tom bespuću i ljudima koji tu žive, neodoljivo podseća na čuveno Bormanovo ''Oslobađanje''. Toliko o atmosferi, ali prava zvezda ovog filma je Dženifer Lorens, devojka koja svojom glumom nosi svu dramu i tragediju ovog sveta, kao da je to najjednostavnija stvar koja postoji.

Ništa spektakularno uzbudljivo ne nosi u sebi film Debre Granik, ali vrlo malo vremena je potrebno pa da vam se glavni junaci podvuku pod kožu. A sa njima stiže i totalni užas i beda siromašne Amerike, trenuci kada zaboravljate da gledate film. Pravi filmski trijumf i sasvim sigurno jedan od najboljih filmova godine. I opet ga je žena režirala.

MONSTERS

Režija: Geret Edvards
Uloge: Skut Mekneri, Vitni Ejbl
Distribucija: Torenti

Konačno, za kraj vašeg prvog novogodišnjeg pratskog filmskog maratona, jedan film sa mikro budžetom, bednim parama čak i za ovdašnje uslove. Za samo pola miliona dolara, Geret Edvards je napravio neverovatan SF koji je čak i jedan Stiven King proglasio za jedan od najboljih filmova godine.

King je uspeo i da u samo nekoliko reči prepriča i opiše ovaj biser kada ga je okarakterisao kao 'Heart of Darkness'' sreće ''District 9''. Sa super sjajnim spec. efektima koje je Edvards pravio na svom laptopu, 'Monstrumi' zaista predstavljaju jednu takvu, apokaliptičnu priču u kojoj dvoje mladih ljudi mora da se probije kroz zaraženu zonu u Meksiku, ne bi li se dokopali sigurnosti Sjedinjenih država. Pored sumnjivih meksičkih vojnika, problem predstavljaju i vanzemaljski oblici života koji dostižu dužinu i do 120 metara!

Da, za pola miliona je Edvards napravio film u kojem nijednog trenutka ne posumnjate u SF deo priče.

Ali ''Monstrumi'' su u stvari ljubavni film smešten u jedan nadrealni seting i to je priča koja nas vodi kroz zabranjenu zonu. Tako ovaj road movie koji baca u drugi plan sve skupocene blokbastere iz ovogodišnje produkcije, dokazuje da se velikom Holivudu može parirati ne samo dobrom pričom i atmosferom, već bogami i samom tehnologijom. Hrabrost i kreativnost debitanta Edvardsa zaslužuju i divljenje i nagrade, ali ovo prvo je teško zamisliti van specijalizovanih festivala i revija. Svejedno, u ovom našem malom filmskom kutku na Mondu, 'Monstrumi' dobijaju prvog novogodišnjeg Oskara. I za specijalne efekte, ali i za neku od onih ozbiljnijih kategorija.

Sad možete i da prespavate sledeći dan, ali spremite se lagano za još jedan mini-maraton od najboljih filmova 2010. godine koji nisu prikazani u srpskim bioskopima, za samo 7 dana, na istom ovom mestu.
Sva životna ravnoteža ode nekako dođavola kada se približi ta famozna Nova godina i kada ceo grad poludi, pa tako i poseta bioskopu postaje nešto što je nemoguće isplanirati. A kada konačno prođe i ta grozna noć, tek onda nastaje opuštanje, lenjost, prežderavanje i apatija.

I upravo tu i počinje naša priča: baš tada, kada ne možete ni da se pokrenete, Mondo vam dopušta da ne odete u bioskop. Evo predloga da prve januarske dane provedete u svom domu i da sebi organizujete dva mala filmska polumaratona, sastavljena od filmova koji iz nekih neobjašnjivih razloga nikada nisu stigli u naše dvorane.

Piraterija je majka u ovakvim situacijama.

GREEN ZONE

Režija: Pol Gringras
Uloge: Met Dejmon
Distribucija: Torenti

Ovaj prvojanuarski maraton pokreće novi film Pola Gringrasa, zapamćenog po spektakularnim tučama Meta Dejmona sa raznim belosvetskim špijunima i bitangama u poslednja dva Džejson Born nastavka. Fantastična preporuka i za ovaj film u kojem naš junak traga za onim čega nema – oružjem za masovno uništenje u Iraku. Oficir Roj Miler iskreno veruje u misije koje dobija njegova jedinica, ali nakon nekoliko lažnih dojava i besmislenih potraga i sam počinje da sumnja u obaveštajce koji ga šalju na takve zadatke.

Po običaju, u priču ulaze i sve moguće i nemoguće tajne službe, odbegli špijuni i neprijateljski agenti i oficiri, ali Roju Mileru će biti potrebno još neko vreme da shvati da i u ovom ratu samo jedno oružje ima efekta – istina.

Iako jedan ovakav, akciono-špijunski film deluje kao idealan poligon za ovaj oprobani i dokazani tim, publiku je nešto ozbiljno odbilo od 'Zelene zone' – iako raskošno produciran, sa budžetom od preko 100 miliona dolara, film je u svojoj bioskopskoj karijeri totalno propao sa do sada zarađenih mizernih 35 milona u Americi. Iako 60 miliona iz ostatka sveta malo popravlja bilans, ovi podaci ipak bodu oči pa je ovaj, naročito američki račun, itekako indikativan. Jer najjednostavnije je reći da je film loš, pa je publika zato tako reagovala.

Ali nije, čak štaviše, 'Zelena zona' je odličan film, akcioni triler godine možda. Met Dejmon, upravo sa kredibilitetom Džejsona Borna ponovo tera da se njegova kompletna filmografija revidira, narošito ona ostvarena u akcionim filmovima, a Gringras, iako rezervisan baš u akcionim scenama (makar u odnosu na Bornove filmove), ovde više vremena provodi u montaži nego na koreografiji, no bez obzira na taj, možda pomalo razočaravajući detalj, njegov politički podtekst ovu priču čini verovatno najprovokativnijim filmom godine. Sve je super s ovim filmom, dakle, a prazni američki bioskopi, baš kao i u slučaju svih 'iračkih' filmova, naročito onih dobrih, više govore o toj ratnoj avanturi, nego svi filmovi zajedno.

WINTER'S BONE

Režija: Debra Granik
Uloge: Geret Dilahat, Dženifer Lorens
Distribucija: Torenti

Razne godišnje liste su već uveliko počele da pristižu, a na njima nije teško primetiti i ovaj mali film Debre Granik. Sušta suprotnost 'Zelenoj zoni', naročito kada se upoređuju cifre (budžet 2 miliona, zarada 7), 'Winter's Bone' je film koji govori o 17-godišnjoj devojci, Ri Doli, koja sama kreće u potragu za svojim ocem, dilerom droge, koji je kao zalog za sopstvenu kauciju stavio kuću u kojoj žive njegova deca.

Ri sa tim nikako ne može da se pomiri. Usput, ona mora da se suoči sa kompletnim kriminalnim podzemljem surovog krajolika Ozarških planina, negde u Misuriju, u dubokoj američkoj provinciji. Upravo je ta surova zimska zemlja jedan od glavnih junaka ovog naizgled sporog trilera koji, makar po tom bespuću i ljudima koji tu žive, neodoljivo podseća na čuveno Bormanovo ''Oslobađanje''. Toliko o atmosferi, ali prava zvezda ovog filma je Dženifer Lorens, devojka koja svojom glumom nosi svu dramu i tragediju ovog sveta, kao da je to najjednostavnija stvar koja postoji.

Ništa spektakularno uzbudljivo ne nosi u sebi film Debre Granik, ali vrlo malo vremena je potrebno pa da vam se glavni junaci podvuku pod kožu. A sa njima stiže i totalni užas i beda siromašne Amerike, trenuci kada zaboravljate da gledate film. Pravi filmski trijumf i sasvim sigurno jedan od najboljih filmova godine. I opet ga je žena režirala.

MONSTERS

Režija: Geret Edvards
Uloge: Skut Mekneri, Vitni Ejbl
Distribucija: Torenti

Konačno, za kraj vašeg prvog novogodišnjeg pratskog filmskog maratona, jedan film sa mikro budžetom, bednim parama čak i za ovdašnje uslove. Za samo pola miliona dolara, Geret Edvards je napravio neverovatan SF koji je čak i jedan Stiven King proglasio za jedan od najboljih filmova godine.

King je uspeo i da u samo nekoliko reči prepriča i opiše ovaj biser kada ga je okarakterisao kao 'Heart of Darkness'' sreće ''District 9''. Sa super sjajnim spec. efektima koje je Edvards pravio na svom laptopu, 'Monstrumi' zaista predstavljaju jednu takvu, apokaliptičnu priču u kojoj dvoje mladih ljudi mora da se probije kroz zaraženu zonu u Meksiku, ne bi li se dokopali sigurnosti Sjedinjenih država. Pored sumnjivih meksičkih vojnika, problem predstavljaju i vanzemaljski oblici života koji dostižu dužinu i do 120 metara!

Da, za pola miliona je Edvards napravio film u kojem nijednog trenutka ne posumnjate u SF deo priče.

Ali ''Monstrumi'' su u stvari ljubavni film smešten u jedan nadrealni seting i to je priča koja nas vodi kroz zabranjenu zonu. Tako ovaj road movie koji baca u drugi plan sve skupocene blokbastere iz ovogodišnje produkcije, dokazuje da se velikom Holivudu može parirati ne samo dobrom pričom i atmosferom, već bogami i samom tehnologijom. Hrabrost i kreativnost debitanta Edvardsa zaslužuju i divljenje i nagrade, ali ovo prvo je teško zamisliti van specijalizovanih festivala i revija. Svejedno, u ovom našem malom filmskom kutku na Mondu, 'Monstrumi' dobijaju prvog novogodišnjeg Oskara. I za specijalne efekte, ali i za neku od onih ozbiljnijih kategorija.

Sad možete i da prespavate sledeći dan, ali spremite se lagano za još jedan mini-maraton od najboljih filmova 2010. godine koji nisu prikazani u srpskim bioskopima, za samo 7 dana, na istom ovom mestu.