BETMEN PROTIV SUPERMENA (FILMSKA RECENZIJA)

Saznajte zašto ovaj film nije dobio nijednu zvezdicu od našeg kolumniste!

Batman v Superman: Dawn of Justice (2015)

Režija: Zek Snajder

Uloge: Ben Aflek, Henri Kavil

Distributer: Blitz Film

Nisam još ni počeo da pišem tekst o novom Supermenu/Betmenu, a već bih da ga završavam. Eto tako sam se proveo u bioskopu. Da budem iskren, G. i ja smo se fino zabavili – dugo se nismo videli, pa smo imali milion tema da probistrimo, ali evo sad, kada je došlo vreme da se secira dvoiposatni košmar Zeka Snajdera, nekako sam ostao bez trunke energije da se više na bilo koji način pozabavim ovim filmom. A taman mi je Amazon poslao i najnoviju, fenomenalnu osmu Betmen knjigu Skota Snajdera. Nema šta, pogrešan Snajder nas je čekao u bioskopu.

A znali smo unapred koliko je pogrešan taj Zek Snajder. Uostalom, zajedno smo gledali i prethodnog Snajderovog Supermena i kada sam malopre ponovo pročitao sopstveni tekst o toj katastrofi, iznenadio sam se kada sam video ocene (2.5) koje smo mu i G. i ja podarili pre tri godine. Ja sam i taj film zapamtio kao gubljenje vremena i bacanje para (da ne pominjem o narušavanju lika i dela naslovnog junaka), ali nakon odgledanog ovogodišnjeg Supermena, ispostavilo se da u stvari i nije loša ta ocena – makar smo imali dosta prostora da je ovom prilikom spustimo, a da ne uđemo u minus. Mada je i minus adekvatna ocena za ono čemu smo prisustvovali u subotu popodne.

Ponavljam, nije bilo teško predvideti da će Supermen/Betmen biti loš. ali smo svakako otišli na projekciju. Otud verovatno i ovaj neverovatni nesklad između reakcija na film i prihoda na bioskopskim blagajnama, makar u prvoj nedelji prikazivanja. Ali i to je lako objašnjivo – uostalom ovaj film je baš u drugoj nedelji prikazivanja doživeo jedan od najvećih padova u poseti u odnosu na filmove koji su u prvoj nedelji imali prihode veće od 100 miliona dolara, čak 70% - Snajderov film propada u bioskopima ne samo zbog loših reakcija, već i zbog toga što nema ponovljenih gledanja, što je važna stavka kod ovakvih filmova. Svejedno, film je trenutno na blizu 700 miliona dolara zarade, ali nisam siguran da je to cifra koju DC smatra prihvatljivom i očekivanom.

Ali, kako da kažem, srce mi se cepa zbog još jednog katastrofalnog poteza DC fabrike snova. Bolje nisu ni zaslužili, ne samo zbog ranijih greha, već i samo zbog angažovanja Snajdera i njegovog tima. No, G. i ja smo bez obzira na sve, i to bez dogovora, obojica u bioskop stigli u DC majicama – on je imao spektakularnu Swamp Thing, a ja Flash majicu i bez obzira na sve, nećemo ih se nikada odreći, ni njih a ni ova dva ikonična superheroja koji su nam na više načina obeležili ne samo detinjstva, već i mnoge godine koje su sledile.

Pa da probam da sredim misli i kažem i par reči i o samom filmu. Dakle nekih godinu i po dana nakon dešavanja u ''Supermenu'' i stradanja generala Zoda u Metropolisu, Supermen više nije tako voljen lik zbog ogromnog broja žrtava. Njegov alter ego, Klark Kent, živi zajedno sa Lois Lejn, a u isto vreme vrlo kritički prati i Betmenove aktivnosti, ne znajući da i sam Brus Vejn sa još više animoziteta gleda na Supermenovu ulogu. U međuvremenu Leks Lutor uspeva da se dokopa Zodovog tela i broda i da iz okeana izvuče određene količine kriptonita. Tu se negde otprilike pojavljuje i Dajana Prins – po prvi put u igranom filmu – koja Vejnu dostavlja neke podatke koje sama nije mogla da rastumači. Nejasno je šta se tu zaista dešava, ali tu nije kraj nerazumljivim dešavanjima. Štaviše. Uskoro imamo i Betmenove vizije apokaliptičke budućnosti i spoznaje da je tajna u Lois, da bi se kasnije ispostavilo da je Marta glavna, ali koja Marta, Klarkova ili Vejnova – ne bih da kvarim nikome doživljaj. Pojavljuju se tu i meta-ljudi kao veliki problem čovečanstva, ali tek povampirenje Zoda predstavlja pravu pretnju. I tako dalje, uskoro sledi i kataklizmični obračun u kojem je, ponovo, prilično nejasno ko koga, gde i zašto. Jednog trenutka se film i završi.

Jasno je koji je osnovni problem ovog apsolutno nekoherentnog i pogrešno postavljenog filma. Pored nekih potpuno nejasnih revizionističkih intervencija (Betmen bez problema koristi vatreno oružje, scena smaknuća Vejnovih roditelja ima nove elemente i sl.) i nemogućnosti da se sa razumevanjem isprate čak i najosnovnija dešavanja u filmu, najbolniji deo je onaj koji se tiče upravo glavnih likova i njihove karakterizacije koja je, realno nepostojeća, ali ih ipak pravi potpuno drugačijim od onih heroja o kojima smo sanjali i kojima smo se divili na ovaj ili onaj način. Uzmimo samo Supermena koji je u ovom filmu nadrkani i bezosećajni mračnjak. Pa nismo voleli tog tipa, nego onog kojem nije bilo teško ni komšijama mačke sa drveta da spasava. Da je bio ovakav od početka, ne da nikada ne bi ni postao slavni superheroj, već bi ekspresno bio zaboravljen.

Leks Lutor je posebna priča – da ga nisu imenovali ja bih bio siguran da Ajsenberg ovde glumi Džokera i to ne samo zbog toga što Leks ovde nije ćelav. Košmarni doživljaj opšte poznatih likova ovde jedino za nijansu popravlja Dajana Prins (Wonder Woman) i to ne samo izgledom i dizajnom, ali tek njena uloga u samom filmu nije jasna. Jednog trenutka čak ni Kent i Vejn nisu sigurni otkud ona u celoj priči, što se može tumačiti i kao jedini humoristički detalj u celom filmu (nenamerno, rekao bih).

Iznenađenje je (makar za mene) sasvim solidna uloga Bena Afleka koji se ipak dosta dobro snašao u svojoj ulozi i on tako funkcioniše i u akcionim i dramskim scenama. Akcionim naročito. Kavil, za razliku od njega, nije omanuo u svom očajnom izdanju iz prošlog filma.

Svi znamo da se filmovi ponekada dele na one u kojima se sve vrti oko likova ili one koji u svom središtu imaju zanimljivu priču, međutim ''Zora pravednika'' spada u one filmove koji kao da postoje samo zbog specijalnih efekata. Oni su dobri (ipak, ovo je film koji je koštao četvrt milijardi dolara), kao i sam dizajn, ali džaba to kada je posledica takvog pristupa izlomljeni i masakrirani narativ i nakazni likovi.

Ne mogu nikome da kažem da preskoči ovaj film – mamac zvani Betmen protiv Supermena na velikom bioskopskom platnu je prejak za svakog fana na ovom svetu – ali znajte, ogromne su šanse da ćete se na kraju ozbiljno pokajati.

Ovog puta bez grafičke ocene. Ne mogu pored imena Supermena i Betmena da stavim nule. Nikada.

Anketa

Da li se vama dopao film "Betmen protiv Supermena"?

Batman v Superman: Dawn of Justice (2015)

Režija: Zek Snajder

Uloge: Ben Aflek, Henri Kavil

Distributer: Blitz Film

Nisam još ni počeo da pišem tekst o novom Supermenu/Betmenu, a već bih da ga završavam. Eto tako sam se proveo u bioskopu. Da budem iskren, G. i ja smo se fino zabavili – dugo se nismo videli, pa smo imali milion tema da probistrimo, ali evo sad, kada je došlo vreme da se secira dvoiposatni košmar Zeka Snajdera, nekako sam ostao bez trunke energije da se više na bilo koji način pozabavim ovim filmom. A taman mi je Amazon poslao i najnoviju, fenomenalnu osmu Betmen knjigu Skota Snajdera. Nema šta, pogrešan Snajder nas je čekao u bioskopu.

A znali smo unapred koliko je pogrešan taj Zek Snajder. Uostalom, zajedno smo gledali i prethodnog Snajderovog Supermena i kada sam malopre ponovo pročitao sopstveni tekst o toj katastrofi, iznenadio sam se kada sam video ocene (2.5) koje smo mu i G. i ja podarili pre tri godine. Ja sam i taj film zapamtio kao gubljenje vremena i bacanje para (da ne pominjem o narušavanju lika i dela naslovnog junaka), ali nakon odgledanog ovogodišnjeg Supermena, ispostavilo se da u stvari i nije loša ta ocena – makar smo imali dosta prostora da je ovom prilikom spustimo, a da ne uđemo u minus. Mada je i minus adekvatna ocena za ono čemu smo prisustvovali u subotu popodne.

Ponavljam, nije bilo teško predvideti da će Supermen/Betmen biti loš. ali smo svakako otišli na projekciju. Otud verovatno i ovaj neverovatni nesklad između reakcija na film i prihoda na bioskopskim blagajnama, makar u prvoj nedelji prikazivanja. Ali i to je lako objašnjivo – uostalom ovaj film je baš u drugoj nedelji prikazivanja doživeo jedan od najvećih padova u poseti u odnosu na filmove koji su u prvoj nedelji imali prihode veće od 100 miliona dolara, čak 70% - Snajderov film propada u bioskopima ne samo zbog loših reakcija, već i zbog toga što nema ponovljenih gledanja, što je važna stavka kod ovakvih filmova. Svejedno, film je trenutno na blizu 700 miliona dolara zarade, ali nisam siguran da je to cifra koju DC smatra prihvatljivom i očekivanom.

Ali, kako da kažem, srce mi se cepa zbog još jednog katastrofalnog poteza DC fabrike snova. Bolje nisu ni zaslužili, ne samo zbog ranijih greha, već i samo zbog angažovanja Snajdera i njegovog tima. No, G. i ja smo bez obzira na sve, i to bez dogovora, obojica u bioskop stigli u DC majicama – on je imao spektakularnu Swamp Thing, a ja Flash majicu i bez obzira na sve, nećemo ih se nikada odreći, ni njih a ni ova dva ikonična superheroja koji su nam na više načina obeležili ne samo detinjstva, već i mnoge godine koje su sledile.

Pa da probam da sredim misli i kažem i par reči i o samom filmu. Dakle nekih godinu i po dana nakon dešavanja u ''Supermenu'' i stradanja generala Zoda u Metropolisu, Supermen više nije tako voljen lik zbog ogromnog broja žrtava. Njegov alter ego, Klark Kent, živi zajedno sa Lois Lejn, a u isto vreme vrlo kritički prati i Betmenove aktivnosti, ne znajući da i sam Brus Vejn sa još više animoziteta gleda na Supermenovu ulogu. U međuvremenu Leks Lutor uspeva da se dokopa Zodovog tela i broda i da iz okeana izvuče određene količine kriptonita. Tu se negde otprilike pojavljuje i Dajana Prins – po prvi put u igranom filmu – koja Vejnu dostavlja neke podatke koje sama nije mogla da rastumači. Nejasno je šta se tu zaista dešava, ali tu nije kraj nerazumljivim dešavanjima. Štaviše. Uskoro imamo i Betmenove vizije apokaliptičke budućnosti i spoznaje da je tajna u Lois, da bi se kasnije ispostavilo da je Marta glavna, ali koja Marta, Klarkova ili Vejnova – ne bih da kvarim nikome doživljaj. Pojavljuju se tu i meta-ljudi kao veliki problem čovečanstva, ali tek povampirenje Zoda predstavlja pravu pretnju. I tako dalje, uskoro sledi i kataklizmični obračun u kojem je, ponovo, prilično nejasno ko koga, gde i zašto. Jednog trenutka se film i završi.

Jasno je koji je osnovni problem ovog apsolutno nekoherentnog i pogrešno postavljenog filma. Pored nekih potpuno nejasnih revizionističkih intervencija (Betmen bez problema koristi vatreno oružje, scena smaknuća Vejnovih roditelja ima nove elemente i sl.) i nemogućnosti da se sa razumevanjem isprate čak i najosnovnija dešavanja u filmu, najbolniji deo je onaj koji se tiče upravo glavnih likova i njihove karakterizacije koja je, realno nepostojeća, ali ih ipak pravi potpuno drugačijim od onih heroja o kojima smo sanjali i kojima smo se divili na ovaj ili onaj način. Uzmimo samo Supermena koji je u ovom filmu nadrkani i bezosećajni mračnjak. Pa nismo voleli tog tipa, nego onog kojem nije bilo teško ni komšijama mačke sa drveta da spasava. Da je bio ovakav od početka, ne da nikada ne bi ni postao slavni superheroj, već bi ekspresno bio zaboravljen.

Leks Lutor je posebna priča – da ga nisu imenovali ja bih bio siguran da Ajsenberg ovde glumi Džokera i to ne samo zbog toga što Leks ovde nije ćelav. Košmarni doživljaj opšte poznatih likova ovde jedino za nijansu popravlja Dajana Prins (Wonder Woman) i to ne samo izgledom i dizajnom, ali tek njena uloga u samom filmu nije jasna. Jednog trenutka čak ni Kent i Vejn nisu sigurni otkud ona u celoj priči, što se može tumačiti i kao jedini humoristički detalj u celom filmu (nenamerno, rekao bih).

Iznenađenje je (makar za mene) sasvim solidna uloga Bena Afleka koji se ipak dosta dobro snašao u svojoj ulozi i on tako funkcioniše i u akcionim i dramskim scenama. Akcionim naročito. Kavil, za razliku od njega, nije omanuo u svom očajnom izdanju iz prošlog filma.

Svi znamo da se filmovi ponekada dele na one u kojima se sve vrti oko likova ili one koji u svom središtu imaju zanimljivu priču, međutim ''Zora pravednika'' spada u one filmove koji kao da postoje samo zbog specijalnih efekata. Oni su dobri (ipak, ovo je film koji je koštao četvrt milijardi dolara), kao i sam dizajn, ali džaba to kada je posledica takvog pristupa izlomljeni i masakrirani narativ i nakazni likovi.

Ne mogu nikome da kažem da preskoči ovaj film – mamac zvani Betmen protiv Supermena na velikom bioskopskom platnu je prejak za svakog fana na ovom svetu – ali znajte, ogromne su šanse da ćete se na kraju ozbiljno pokajati.

Ovog puta bez grafičke ocene. Ne mogu pored imena Supermena i Betmena da stavim nule. Nikada.

Anketa

Da li se vama dopao film "Betmen protiv Supermena"?

Batman v Superman: Dawn of Justice (2015)

Režija: Zek Snajder

Uloge: Ben Aflek, Henri Kavil

Distributer: Blitz Film

Nisam još ni počeo da pišem tekst o novom Supermenu/Betmenu, a već bih da ga završavam. Eto tako sam se proveo u bioskopu. Da budem iskren, G. i ja smo se fino zabavili – dugo se nismo videli, pa smo imali milion tema da probistrimo, ali evo sad, kada je došlo vreme da se secira dvoiposatni košmar Zeka Snajdera, nekako sam ostao bez trunke energije da se više na bilo koji način pozabavim ovim filmom. A taman mi je Amazon poslao i najnoviju, fenomenalnu osmu Betmen knjigu Skota Snajdera. Nema šta, pogrešan Snajder nas je čekao u bioskopu.

A znali smo unapred koliko je pogrešan taj Zek Snajder. Uostalom, zajedno smo gledali i prethodnog Snajderovog Supermena i kada sam malopre ponovo pročitao sopstveni tekst o toj katastrofi, iznenadio sam se kada sam video ocene (2.5) koje smo mu i G. i ja podarili pre tri godine. Ja sam i taj film zapamtio kao gubljenje vremena i bacanje para (da ne pominjem o narušavanju lika i dela naslovnog junaka), ali nakon odgledanog ovogodišnjeg Supermena, ispostavilo se da u stvari i nije loša ta ocena – makar smo imali dosta prostora da je ovom prilikom spustimo, a da ne uđemo u minus. Mada je i minus adekvatna ocena za ono čemu smo prisustvovali u subotu popodne.

Ponavljam, nije bilo teško predvideti da će Supermen/Betmen biti loš. ali smo svakako otišli na projekciju. Otud verovatno i ovaj neverovatni nesklad između reakcija na film i prihoda na bioskopskim blagajnama, makar u prvoj nedelji prikazivanja. Ali i to je lako objašnjivo – uostalom ovaj film je baš u drugoj nedelji prikazivanja doživeo jedan od najvećih padova u poseti u odnosu na filmove koji su u prvoj nedelji imali prihode veće od 100 miliona dolara, čak 70% - Snajderov film propada u bioskopima ne samo zbog loših reakcija, već i zbog toga što nema ponovljenih gledanja, što je važna stavka kod ovakvih filmova. Svejedno, film je trenutno na blizu 700 miliona dolara zarade, ali nisam siguran da je to cifra koju DC smatra prihvatljivom i očekivanom.

Ali, kako da kažem, srce mi se cepa zbog još jednog katastrofalnog poteza DC fabrike snova. Bolje nisu ni zaslužili, ne samo zbog ranijih greha, već i samo zbog angažovanja Snajdera i njegovog tima. No, G. i ja smo bez obzira na sve, i to bez dogovora, obojica u bioskop stigli u DC majicama – on je imao spektakularnu Swamp Thing, a ja Flash majicu i bez obzira na sve, nećemo ih se nikada odreći, ni njih a ni ova dva ikonična superheroja koji su nam na više načina obeležili ne samo detinjstva, već i mnoge godine koje su sledile.

Pa da probam da sredim misli i kažem i par reči i o samom filmu. Dakle nekih godinu i po dana nakon dešavanja u ''Supermenu'' i stradanja generala Zoda u Metropolisu, Supermen više nije tako voljen lik zbog ogromnog broja žrtava. Njegov alter ego, Klark Kent, živi zajedno sa Lois Lejn, a u isto vreme vrlo kritički prati i Betmenove aktivnosti, ne znajući da i sam Brus Vejn sa još više animoziteta gleda na Supermenovu ulogu. U međuvremenu Leks Lutor uspeva da se dokopa Zodovog tela i broda i da iz okeana izvuče određene količine kriptonita. Tu se negde otprilike pojavljuje i Dajana Prins – po prvi put u igranom filmu – koja Vejnu dostavlja neke podatke koje sama nije mogla da rastumači. Nejasno je šta se tu zaista dešava, ali tu nije kraj nerazumljivim dešavanjima. Štaviše. Uskoro imamo i Betmenove vizije apokaliptičke budućnosti i spoznaje da je tajna u Lois, da bi se kasnije ispostavilo da je Marta glavna, ali koja Marta, Klarkova ili Vejnova – ne bih da kvarim nikome doživljaj. Pojavljuju se tu i meta-ljudi kao veliki problem čovečanstva, ali tek povampirenje Zoda predstavlja pravu pretnju. I tako dalje, uskoro sledi i kataklizmični obračun u kojem je, ponovo, prilično nejasno ko koga, gde i zašto. Jednog trenutka se film i završi.

Jasno je koji je osnovni problem ovog apsolutno nekoherentnog i pogrešno postavljenog filma. Pored nekih potpuno nejasnih revizionističkih intervencija (Betmen bez problema koristi vatreno oružje, scena smaknuća Vejnovih roditelja ima nove elemente i sl.) i nemogućnosti da se sa razumevanjem isprate čak i najosnovnija dešavanja u filmu, najbolniji deo je onaj koji se tiče upravo glavnih likova i njihove karakterizacije koja je, realno nepostojeća, ali ih ipak pravi potpuno drugačijim od onih heroja o kojima smo sanjali i kojima smo se divili na ovaj ili onaj način. Uzmimo samo Supermena koji je u ovom filmu nadrkani i bezosećajni mračnjak. Pa nismo voleli tog tipa, nego onog kojem nije bilo teško ni komšijama mačke sa drveta da spasava. Da je bio ovakav od početka, ne da nikada ne bi ni postao slavni superheroj, već bi ekspresno bio zaboravljen.

Leks Lutor je posebna priča – da ga nisu imenovali ja bih bio siguran da Ajsenberg ovde glumi Džokera i to ne samo zbog toga što Leks ovde nije ćelav. Košmarni doživljaj opšte poznatih likova ovde jedino za nijansu popravlja Dajana Prins (Wonder Woman) i to ne samo izgledom i dizajnom, ali tek njena uloga u samom filmu nije jasna. Jednog trenutka čak ni Kent i Vejn nisu sigurni otkud ona u celoj priči, što se može tumačiti i kao jedini humoristički detalj u celom filmu (nenamerno, rekao bih).

Iznenađenje je (makar za mene) sasvim solidna uloga Bena Afleka koji se ipak dosta dobro snašao u svojoj ulozi i on tako funkcioniše i u akcionim i dramskim scenama. Akcionim naročito. Kavil, za razliku od njega, nije omanuo u svom očajnom izdanju iz prošlog filma.

Svi znamo da se filmovi ponekada dele na one u kojima se sve vrti oko likova ili one koji u svom središtu imaju zanimljivu priču, međutim ''Zora pravednika'' spada u one filmove koji kao da postoje samo zbog specijalnih efekata. Oni su dobri (ipak, ovo je film koji je koštao četvrt milijardi dolara), kao i sam dizajn, ali džaba to kada je posledica takvog pristupa izlomljeni i masakrirani narativ i nakazni likovi.

Ne mogu nikome da kažem da preskoči ovaj film – mamac zvani Betmen protiv Supermena na velikom bioskopskom platnu je prejak za svakog fana na ovom svetu – ali znajte, ogromne su šanse da ćete se na kraju ozbiljno pokajati.

Ovog puta bez grafičke ocene. Ne mogu pored imena Supermena i Betmena da stavim nule. Nikada.

Anketa

Da li se vama dopao film "Betmen protiv Supermena"?