FEST - recenzije Miška Bilbije

Kolumnista MONDA Miško Bilbija "secirao" je tri filma sa ovogodišnjeg FEST-a. Ne, nije kraj, biće ih još.

Ponovo se FEST i dodela Oskara preklapaju. Što je dobro, jer možemo, eto, da imamo privid da smo u nekom, kao, toku. Kao na FEST-u smo, gledamo filmove koji, eto, baš u tom trenutku konkurišu za velike nagrade i bivaju proglašeni za najbolje.

A u stvarnosti, ne zna se šta je jadnije u celoj priči, da l' Oskar, da l' Srbija. Jedino što je još poneki film ostao dobar.

MOONLIGHT vs. LA LA LAND

Oskar je bio preksinoć. Bio je zastrašujuće dosadan i isprazan, osim dela sa autobusom sa turistima, koji je bio samo neukusan. Ali tek kada sam se probudio, shvatio sam da sam najbolje prespavao. Onaj cirkus oko dodele glavne nagrade. Onda sam krenuo da pišem o filmovima koje sam uspeo da odgledam prvog vikenda i shvatio da su mnogi još dosadniji. Probaću da u nastavku FEST-a ne prespavam one dobre filmove.

PO CENU ŽIVOTA (Hell Or High Water)

"Hell or High Water" više liči na projekat, nego na pravi film. Izgleda kao da je neko došao na ideju da napravi jedan koenovski Amerikana film, moderan vestern sa Džefom Bridžisom koji se dešava negde u vrelom Teksasu, film za koji će Nik Kejv i Voren Elis da napišu muziku, film koji će obilaziti i festivale, ali praviti i rezultat na blagajnama... Znate već.

Ali desilo se nešto što možda i nije bilo neočekivano - Džef Bridžis je ponovo odigrao genijalnu utakmicu, Kejv i Elis su ponovo razvalili sa saundtrekom, a i Teksas izgleda neodoljivo u novom filmu Dejvida Mekenzija.

Ukratko - dva brata kreću u sumanuti pohod po malim teksaškim bankama, isprva bez jasno izraženog motiva. Za petama su im teksaški rendžer (Bridžis) i njegov Komanči pomoćnik. U međuvremenu, otkrivamo koji je stvarni razlog što su se braća nakon duže vremena ponovo spojila, ali u tom trenutku za neke će biti kasno da se izvuku. Na kraju imamo i jedan mali Sijera Madre momenat, sve sa zvečarkama i lešinarima.

Scenario je, rekao bih, najproblematičniji deo filma. Nerazumevanje prave motivacije za akcije dva brata film čine poprilično ravnim i donekle nezanimljivim, samo da bi se sve okrenulo na kraju filma kada konačno proniknemo u njihov genijalni plan. Malo kasno. A može i ovako - sve je dobro u filmu, neke stvari su čak i vrhunske, ali mene onaj osećaj da je sve nekako previše cool sa ovim filmom nije do kraja napuštao. Komplikovano, zar ne?

U svakom slučaju, preporuka!

TREJLER



MANČESTER NA MORU (Manchester By the Sea)

Moraću oprezno sa Mančesterom, jer su se beogradski hipsteri već oglasili orgazmičkim oduševljenjem ovim beskrajno dosadnim filmom koji ne donosi apsolutno ništa novo ili uzbudljivo u naše živote.

Li je povučen i fin, vrlo pristojan vodoinstalater koji u Bostonu vodi računa o nekoliko zgrada sa uobičajenim kanalizacionim problemima. Li s vremena na vreme ipak ima i agresivne ispade, naročito kada popije, ali uvek se sve završava kafanskim tučama. Međutim, kada mu umre brat, Li je prinuđen da se vrati u svoj rodni grad iz naslova. Tamo ga čeka bolan susret sa prošlošću.

Opet, da neko ne pomisli da se radi o negledljivom đubretu, "Mančester na moru" je sasvim solidan film, ali ponovo, kao i u prethodnoj situaciji, dok mi stignemo do kraja i do konačnog pojašnjenja postupaka našeg junaka, za mnoge je već kasno. Teško prepričljiva sudbina glavnog junaka je toliko depresivna i teška, da je to zaista teško izdržati i fizički i mentalno.

Srećom, Kejsi je mnogo bolji glumac od svog brata, pa mu i nije teško da nas na kraju potpuno uvuče u priču o katastrofalnoj sudbini lika kojeg glumi. Može dakle, ali naoružajte se strpljenjem i antidepresivima.

Precenjeno!

TREJLER




ONA (Elle)



Naslov u stvari mnogo toga govori. Pored toga što je ovo jedan od kontroverznijih filmova ovogodišnje produkcije, "Ona" je i poligon za Njenu egzibiciju (Izabel Iper), ali i za povratak Pola Verhovena. Ali, nažalost, Verhoven se nije vratio u Ameriku da ponovo pravi remek-dela kakva su "Robokap", "Total Recall", "Basic Instinct" ili "Starship Troopers" (dobro, nisu svi ovi filmovi baš remek-dela), već se vratio pravljenju filmova (u ovom veku samo 3 filma).

No, ako mene pitate, bolje da nije. Sve se vrti oko Mišel koja je osnivač velike kompanije za proizvodnju igrica, popularna i efikasna žena koja, međutim, jedno veče biva silovana u sopstvenom stanu. Mišel ne prijavljuje ovaj napad već nastavlja sa svojim aktivnim životom kao da se ništa nije ni desilo. Napad se ponavlja, ali Mišel ostaje dosledna, sve dok ne uspostavi dosta bizarnu vezu sa nasilnikom. Ali nije to jedina bizarna stvar ovde, takav je i njen sin, majka naročito, oca da ne pominjem, prijatelje takođe.

Dakle ni R od Robokapa, ni I od Instinkta. Ovo je pravi evropski autorski film iz žanra misterija/triler sa komičnim elementima. Nijednom se nisam nasmejao, uzbuđenje je ostalo u nekoj drugoj sali, misterija je jedina opstala, ali u 130 beskonačnih minuta. Ne pomaže čak ni grandiozna dama evropske kinematografije koja, da se ne lažemo, praktično poseduje ovaj film od početka do kraja.

Istina, ovaj film će vas iz bioskopa ispratiti sa milion ovakvih ili onakvih pitanja, celo veče ćete sa prijateljima moći da debatujete o motivima, metaforama, subplotovima, feminizmu, kraju filma, možda ćete biti i seksulano nadraženi, ko zna, u svakom slučaju ćete se osećati nekako nelagodno i napeto. Pa ako od filmske umetnosti želite takav doživljaj, onda požurite na novog Verhovena. Good Luck.

TREJLER



(Nastaviće se...)
---------------------------------

SVE RECENZIJE MIŠKA BILBIJE

Ponovo se FEST i dodela Oskara preklapaju. Što je dobro, jer možemo, eto, da imamo privid da smo u nekom, kao, toku. Kao na FEST-u smo, gledamo filmove koji, eto, baš u tom trenutku konkurišu za velike nagrade i bivaju proglašeni za najbolje.

A u stvarnosti, ne zna se šta je jadnije u celoj priči, da l' Oskar, da l' Srbija. Jedino što je još poneki film ostao dobar.

MOONLIGHT vs. LA LA LAND

Oskar je bio preksinoć. Bio je zastrašujuće dosadan i isprazan, osim dela sa autobusom sa turistima, koji je bio samo neukusan. Ali tek kada sam se probudio, shvatio sam da sam najbolje prespavao. Onaj cirkus oko dodele glavne nagrade. Onda sam krenuo da pišem o filmovima koje sam uspeo da odgledam prvog vikenda i shvatio da su mnogi još dosadniji. Probaću da u nastavku FEST-a ne prespavam one dobre filmove.

PO CENU ŽIVOTA (Hell Or High Water)

"Hell or High Water" više liči na projekat, nego na pravi film. Izgleda kao da je neko došao na ideju da napravi jedan koenovski Amerikana film, moderan vestern sa Džefom Bridžisom koji se dešava negde u vrelom Teksasu, film za koji će Nik Kejv i Voren Elis da napišu muziku, film koji će obilaziti i festivale, ali praviti i rezultat na blagajnama... Znate već.

Ali desilo se nešto što možda i nije bilo neočekivano - Džef Bridžis je ponovo odigrao genijalnu utakmicu, Kejv i Elis su ponovo razvalili sa saundtrekom, a i Teksas izgleda neodoljivo u novom filmu Dejvida Mekenzija.

Ukratko - dva brata kreću u sumanuti pohod po malim teksaškim bankama, isprva bez jasno izraženog motiva. Za petama su im teksaški rendžer (Bridžis) i njegov Komanči pomoćnik. U međuvremenu, otkrivamo koji je stvarni razlog što su se braća nakon duže vremena ponovo spojila, ali u tom trenutku za neke će biti kasno da se izvuku. Na kraju imamo i jedan mali Sijera Madre momenat, sve sa zvečarkama i lešinarima.

Scenario je, rekao bih, najproblematičniji deo filma. Nerazumevanje prave motivacije za akcije dva brata film čine poprilično ravnim i donekle nezanimljivim, samo da bi se sve okrenulo na kraju filma kada konačno proniknemo u njihov genijalni plan. Malo kasno. A može i ovako - sve je dobro u filmu, neke stvari su čak i vrhunske, ali mene onaj osećaj da je sve nekako previše cool sa ovim filmom nije do kraja napuštao. Komplikovano, zar ne?

U svakom slučaju, preporuka!

TREJLER



MANČESTER NA MORU (Manchester By the Sea)

Moraću oprezno sa Mančesterom, jer su se beogradski hipsteri već oglasili orgazmičkim oduševljenjem ovim beskrajno dosadnim filmom koji ne donosi apsolutno ništa novo ili uzbudljivo u naše živote.

Li je povučen i fin, vrlo pristojan vodoinstalater koji u Bostonu vodi računa o nekoliko zgrada sa uobičajenim kanalizacionim problemima. Li s vremena na vreme ipak ima i agresivne ispade, naročito kada popije, ali uvek se sve završava kafanskim tučama. Međutim, kada mu umre brat, Li je prinuđen da se vrati u svoj rodni grad iz naslova. Tamo ga čeka bolan susret sa prošlošću.

Opet, da neko ne pomisli da se radi o negledljivom đubretu, "Mančester na moru" je sasvim solidan film, ali ponovo, kao i u prethodnoj situaciji, dok mi stignemo do kraja i do konačnog pojašnjenja postupaka našeg junaka, za mnoge je već kasno. Teško prepričljiva sudbina glavnog junaka je toliko depresivna i teška, da je to zaista teško izdržati i fizički i mentalno.

Srećom, Kejsi je mnogo bolji glumac od svog brata, pa mu i nije teško da nas na kraju potpuno uvuče u priču o katastrofalnoj sudbini lika kojeg glumi. Može dakle, ali naoružajte se strpljenjem i antidepresivima.

Precenjeno!

TREJLER




ONA (Elle)



Naslov u stvari mnogo toga govori. Pored toga što je ovo jedan od kontroverznijih filmova ovogodišnje produkcije, "Ona" je i poligon za Njenu egzibiciju (Izabel Iper), ali i za povratak Pola Verhovena. Ali, nažalost, Verhoven se nije vratio u Ameriku da ponovo pravi remek-dela kakva su "Robokap", "Total Recall", "Basic Instinct" ili "Starship Troopers" (dobro, nisu svi ovi filmovi baš remek-dela), već se vratio pravljenju filmova (u ovom veku samo 3 filma).

No, ako mene pitate, bolje da nije. Sve se vrti oko Mišel koja je osnivač velike kompanije za proizvodnju igrica, popularna i efikasna žena koja, međutim, jedno veče biva silovana u sopstvenom stanu. Mišel ne prijavljuje ovaj napad već nastavlja sa svojim aktivnim životom kao da se ništa nije ni desilo. Napad se ponavlja, ali Mišel ostaje dosledna, sve dok ne uspostavi dosta bizarnu vezu sa nasilnikom. Ali nije to jedina bizarna stvar ovde, takav je i njen sin, majka naročito, oca da ne pominjem, prijatelje takođe.

Dakle ni R od Robokapa, ni I od Instinkta. Ovo je pravi evropski autorski film iz žanra misterija/triler sa komičnim elementima. Nijednom se nisam nasmejao, uzbuđenje je ostalo u nekoj drugoj sali, misterija je jedina opstala, ali u 130 beskonačnih minuta. Ne pomaže čak ni grandiozna dama evropske kinematografije koja, da se ne lažemo, praktično poseduje ovaj film od početka do kraja.

Istina, ovaj film će vas iz bioskopa ispratiti sa milion ovakvih ili onakvih pitanja, celo veče ćete sa prijateljima moći da debatujete o motivima, metaforama, subplotovima, feminizmu, kraju filma, možda ćete biti i seksulano nadraženi, ko zna, u svakom slučaju ćete se osećati nekako nelagodno i napeto. Pa ako od filmske umetnosti želite takav doživljaj, onda požurite na novog Verhovena. Good Luck.

TREJLER



(Nastaviće se...)
---------------------------------

SVE RECENZIJE MIŠKA BILBIJE

Ponovo se FEST i dodela Oskara preklapaju. Što je dobro, jer možemo, eto, da imamo privid da smo u nekom, kao, toku. Kao na FEST-u smo, gledamo filmove koji, eto, baš u tom trenutku konkurišu za velike nagrade i bivaju proglašeni za najbolje.

A u stvarnosti, ne zna se šta je jadnije u celoj priči, da l' Oskar, da l' Srbija. Jedino što je još poneki film ostao dobar.

MOONLIGHT vs. LA LA LAND

Oskar je bio preksinoć. Bio je zastrašujuće dosadan i isprazan, osim dela sa autobusom sa turistima, koji je bio samo neukusan. Ali tek kada sam se probudio, shvatio sam da sam najbolje prespavao. Onaj cirkus oko dodele glavne nagrade. Onda sam krenuo da pišem o filmovima koje sam uspeo da odgledam prvog vikenda i shvatio da su mnogi još dosadniji. Probaću da u nastavku FEST-a ne prespavam one dobre filmove.

PO CENU ŽIVOTA (Hell Or High Water)

"Hell or High Water" više liči na projekat, nego na pravi film. Izgleda kao da je neko došao na ideju da napravi jedan koenovski Amerikana film, moderan vestern sa Džefom Bridžisom koji se dešava negde u vrelom Teksasu, film za koji će Nik Kejv i Voren Elis da napišu muziku, film koji će obilaziti i festivale, ali praviti i rezultat na blagajnama... Znate već.

Ali desilo se nešto što možda i nije bilo neočekivano - Džef Bridžis je ponovo odigrao genijalnu utakmicu, Kejv i Elis su ponovo razvalili sa saundtrekom, a i Teksas izgleda neodoljivo u novom filmu Dejvida Mekenzija.

Ukratko - dva brata kreću u sumanuti pohod po malim teksaškim bankama, isprva bez jasno izraženog motiva. Za petama su im teksaški rendžer (Bridžis) i njegov Komanči pomoćnik. U međuvremenu, otkrivamo koji je stvarni razlog što su se braća nakon duže vremena ponovo spojila, ali u tom trenutku za neke će biti kasno da se izvuku. Na kraju imamo i jedan mali Sijera Madre momenat, sve sa zvečarkama i lešinarima.

Scenario je, rekao bih, najproblematičniji deo filma. Nerazumevanje prave motivacije za akcije dva brata film čine poprilično ravnim i donekle nezanimljivim, samo da bi se sve okrenulo na kraju filma kada konačno proniknemo u njihov genijalni plan. Malo kasno. A može i ovako - sve je dobro u filmu, neke stvari su čak i vrhunske, ali mene onaj osećaj da je sve nekako previše cool sa ovim filmom nije do kraja napuštao. Komplikovano, zar ne?

U svakom slučaju, preporuka!

TREJLER



MANČESTER NA MORU (Manchester By the Sea)

Moraću oprezno sa Mančesterom, jer su se beogradski hipsteri već oglasili orgazmičkim oduševljenjem ovim beskrajno dosadnim filmom koji ne donosi apsolutno ništa novo ili uzbudljivo u naše živote.

Li je povučen i fin, vrlo pristojan vodoinstalater koji u Bostonu vodi računa o nekoliko zgrada sa uobičajenim kanalizacionim problemima. Li s vremena na vreme ipak ima i agresivne ispade, naročito kada popije, ali uvek se sve završava kafanskim tučama. Međutim, kada mu umre brat, Li je prinuđen da se vrati u svoj rodni grad iz naslova. Tamo ga čeka bolan susret sa prošlošću.

Opet, da neko ne pomisli da se radi o negledljivom đubretu, "Mančester na moru" je sasvim solidan film, ali ponovo, kao i u prethodnoj situaciji, dok mi stignemo do kraja i do konačnog pojašnjenja postupaka našeg junaka, za mnoge je već kasno. Teško prepričljiva sudbina glavnog junaka je toliko depresivna i teška, da je to zaista teško izdržati i fizički i mentalno.

Srećom, Kejsi je mnogo bolji glumac od svog brata, pa mu i nije teško da nas na kraju potpuno uvuče u priču o katastrofalnoj sudbini lika kojeg glumi. Može dakle, ali naoružajte se strpljenjem i antidepresivima.

Precenjeno!

TREJLER




ONA (Elle)



Naslov u stvari mnogo toga govori. Pored toga što je ovo jedan od kontroverznijih filmova ovogodišnje produkcije, "Ona" je i poligon za Njenu egzibiciju (Izabel Iper), ali i za povratak Pola Verhovena. Ali, nažalost, Verhoven se nije vratio u Ameriku da ponovo pravi remek-dela kakva su "Robokap", "Total Recall", "Basic Instinct" ili "Starship Troopers" (dobro, nisu svi ovi filmovi baš remek-dela), već se vratio pravljenju filmova (u ovom veku samo 3 filma).

No, ako mene pitate, bolje da nije. Sve se vrti oko Mišel koja je osnivač velike kompanije za proizvodnju igrica, popularna i efikasna žena koja, međutim, jedno veče biva silovana u sopstvenom stanu. Mišel ne prijavljuje ovaj napad već nastavlja sa svojim aktivnim životom kao da se ništa nije ni desilo. Napad se ponavlja, ali Mišel ostaje dosledna, sve dok ne uspostavi dosta bizarnu vezu sa nasilnikom. Ali nije to jedina bizarna stvar ovde, takav je i njen sin, majka naročito, oca da ne pominjem, prijatelje takođe.

Dakle ni R od Robokapa, ni I od Instinkta. Ovo je pravi evropski autorski film iz žanra misterija/triler sa komičnim elementima. Nijednom se nisam nasmejao, uzbuđenje je ostalo u nekoj drugoj sali, misterija je jedina opstala, ali u 130 beskonačnih minuta. Ne pomaže čak ni grandiozna dama evropske kinematografije koja, da se ne lažemo, praktično poseduje ovaj film od početka do kraja.

Istina, ovaj film će vas iz bioskopa ispratiti sa milion ovakvih ili onakvih pitanja, celo veče ćete sa prijateljima moći da debatujete o motivima, metaforama, subplotovima, feminizmu, kraju filma, možda ćete biti i seksulano nadraženi, ko zna, u svakom slučaju ćete se osećati nekako nelagodno i napeto. Pa ako od filmske umetnosti želite takav doživljaj, onda požurite na novog Verhovena. Good Luck.

TREJLER



(Nastaviće se...)
---------------------------------

SVE RECENZIJE MIŠKA BILBIJE