Prema podacima sa poslednjeg popisa, u Srbiji ima 900.000 neženja! U ovu grupu uglavnom spadaju muškarci koji imaju više od 30 godina, a jednom prilikom su otkrili zašto se ne opredeljuju za ulazak u brak. Statistika nije sjajna ni kada su žene u pitanju, jer samo u Beogradu ima 100.000 žena koje nemaju partnera. Šta se krije iza ovog problema, da li su muškarci ili žene izbirljivije, otkrili su u "Jutru" na Prvoj Vojislav Ilić, autor bestselera o muško-ženskim odnosima i Aleksandra Bonić Pagera, vlasnica agencije za upoznavanje.

"Zavisi od osobe do osobe, nema nekog pravila, ali uglavnom su velika očekivanja prisutna, ne samo u Srbiji. Postoji trend očekivanja da znaju šta traže, ali uglavnom ne znaju šta mogu da ponude. Situacija je ista ovde, ali i u inostranstvu", rekla je Aleksandra sa kojom se Vojislav složio:

"Pre svega, muškarci su nekad davno bili izbirljiviji, ali danas nema pravila. Danas ljudi ne znaju šta žele, svi bi nešto, a ne znaju šta hoće. Međuljudski odnosi su komplikovani, a partnerski još više. Slikovito objašnjeno, kad zamislite činiju i ubacite ljude koji znaju šta žele i one koji ne znaju šta hoće, uvek se spoje oni koji znaju i oni koji ne znaju. To jeste problem. Previše je ljudi koji su emocionalno osakaćeni, oštećeni, onih koji ne znaju šta je ljubav i onih koji nemaju ciljeve. Zato dolazimo do tačke da ne znamo šta hoćemo", rekao je autor bestselera o muško-ženskim odnosima.

DRUŠTVENE MREŽE = ŠVEDSKI STO

Popularnost društvenih mreža oštetila je komunikaciju između muškaraca i žena. Stručnjaci smatraju da je jači pol izgubio volju za prilaženjem ženama uživo, jer su društvene mreže omogućile da je svako, u bilo kom trenutku, dostupan. "Zaista mislim da je problem u društvenim mrežama, ja ih gledam kao švedski sto. Možete da izaberete šta hoćete, a kod kuće imate ljubav koja postaje bljutava i nestaje", rekao je Vojislav Ilić, dok je Aleksandra otkrila šta muškarci i žene traže od emotivnog odnosa.

"Što se tiče agencije, postoji informativan razgovor, upitnik gde oni navedu nešto o sebi, svojim interesovanja i opis partnera. Prilažu se fotografije i ono što je bitno kandidatima koji se prijavljuju, to je da li partner želi porodicu. Dešava se da upoznate osobu bez agencije, slažete se, kompatibilni ste, ali vaša očekivanja su različita. Provedete pet ili deset godina u vezi i braku i vi i dalje želite porodicu, a druga strana ne i to je razlog razilaženja. Tu agencija dosta pomogne, jer se u startu eliminiše taj problem", rekla je Aleksandra i dodala:

"Ima raznih profila i očekivanja. Nema nekog klišea, ali žene uglavnom očekuju da je partner samostalan, to je jako bitno postalo ženskom delu, dok muškom delu je važno da je žena bude porodična. To su parametri koji postoje", rekla je vlasnica agencije za upoznavanje.

Zašto imamo toliko neženja?

"Što smo stariji, želimo manje da se vezujemo. Danas muškarci mnogo kasnije ulaze u brak, mnogi neće zbog karijere. Danas je potrebno mnogo više vremena da muškarac postane stabilan nego ranije. Žene su takođe doprinele tome. Ja sam sinoć radio anketu na svom profilu, dosta muškaraca je napisalo da su pod suknjom svoje majke, ne odvajaju se tako lako. Žene su postale površne, više im odgovara da budu u neobaveznim odnosima i sve se više svodi na fizički izgled, bez dubljeg pogleda na sve", rekao je Vojislav, a na pitanje da li je istina da žene imaju prevelika očekivanja, dao je iznenađujući odgovor:

"Rekao bih da žene imaju niska očekivanja. Danas im muškarac pruži mrvicu pažnje i pristaju na mrvice svega. Muškarci to koriste, ali kada radim sa klijentima, mnogi ostaju u toksičnim odnosima. Kada pitam zašto ostaju sa nekim, oni nabroje toliko sitne stvari, a ne vide drugu stranu koja je katastrofalna. Svaka žena želi pored sebe ostvarenog muškarca. Mislim da muškarcac treba da pruži minimum, a zajedno da stvore sve. Mnogi muškarci ne znaju kako da priđu ženama, kako da stupe u komunikaciju i sve se danas svodi na društvene mreže", rekao je Vojislav Ilić.

(MONDO)