Istraživanja su pokazala da Amerikanci troše milijardu dolara godišnje na internet sajtove za upoznavanje partnera. To je mnogo kuckanja na tastaturi, pa nije ni čudo što 20 odsto novopečenih parova tvrdi da su se upoznali u virtuelnom svetu.

Ne samo da internet ugovara sastanke, već ih i ubrzava. Upoznavanje partnera kroz čatovanje u toj meri pomaže momcima, da trećina devojaka koje su upoznali na nekom od sajtova koji to omogućavaju, ima seks na prvom sastanku.

Ali, uprkos svom potencijalu za uspešnu romansu, zapanjujućih 97 odsto muškaraca odustaje od ove igre već posle tri meseca. “Oni odustaju i pre nego što otkriju o čemu se radi”, kaže Skot Valdez, šef kompanije "Asistenti za virtuelno upoznavanje", koja pomaže korisni­cima da usavrše svoj imidž prilikom upoznavanja partnera na internetu. “Zato veoma mali procenat muškaraca uviđa krajnje rezultate.”

Pod tim on, naravno, podrazumeva da preostali procenat od tri odsto momaka ugovara sve uzbudljive sastanke. Ali, ukoliko na vaš Facebook ili Twitter nalog postavite prave slike, zanimljiva interesovanja i napišete neku interesantnu poruku, možete biti jedan od tih muškaraca. Da biste svoj virtuelni profil pretvorili u dobitni, koristite sledeće savete.

Savršena slika o vama
Muškarci vole da misle da žene nisu toliko površne kao oni, ali to ne znači da su i 'slepe'. “Većina onih koji partnera upoznaju na internetu, uključujući i žene, pregledaće slike na vašem profilu pre nego što odluči da li da odgovori na poruku koju ste poslali”, kaže savetnik za onlajn upoznavanje Lori Dejvis, a prenosi "Men's helt" (Men's Health).

Upotrebite vašu najbolju sliku. Kako biste privukli pažnju na sebe, za profilnu sliku vašeg naloga postavite onu sliku iz albuma koju je najveći broj vaših prijatelja lajkovao. “Vi ste dobri samo onoliko koliko je i vaša najgora fotografija”, ističe Valdez.

Iscenirajte situaciju
Na osnovu istra­ži­vanja internet sajta za upoznavanje partnera - OKCupid, najbolje prolaze one slike muška­raca na kojima oni rade nešto interesantno, ali bez smejanja i gledanja u kameru.

Takođe, gledajte da pozadina na vašoj fotografiji bude vredna pažnje. “Moj dečko i ja upoznali smo se preko Facebooka, a njegova profilna slika bila je uslikana ispred Džekson Polakove slike, koju ja obožavam”, kaže dvadesetsedmogodišnja Karli. “To me je baš zainteresovalo.”

Pričam ti priču...
Društvene mreže na kojima možete upoznati partnera, zatrpane su muškarcima koji iskazuju gomilu prideva, dopadanja i ne dopadanja. Ali, žene više reaguju na priče, slike i emocije. Zato, da biste istakli sebe budite zanimljivi.

To je savet Kejt Hoston, vlasnice agencije za kreiranje profila na sajtovima za upoznavanje i društvenim mrežama. Za jednog klijenta, koji se bavi muzikom, ona je sastavila ovo: ”Kada sam bio dečak, uzeo sam trubu i odsvirao What a wonderful world - Luisa Armstronga. To je moju majku navelo da plače. Toliko je loše zvučalo. Danas svirajući trubu zarađujem za život.” Shvatate?

Budite precizni. Na svom Facebook statusu napišite gde ćete tačno provesti subotu uveče. Umesto “Uživam da vikendom izlazim u noćne klubove”, napišite “Obožavam da vikendom izlazim u taj i taj klub”. Na taj način ćete momentalno probiti led, posebno ako to učini žena.

Budite iskreni
Zavaravate se, ako mislite da su žene imalo manje lukave od vas. “Prva stvar koju žena uradi kada vas upozna, jeste da vas 'gugluje', kako bi imala bolju predstavu ko ste”, kaže Eva Ritvo, psihijatar i stručnjak za veze. “Ukoliko ne posećujete redovno svoj Facebook profil, nećete joj biti zanimljivi”.

Kad je već reč o tome, žene takođe taktiziraju putem svojih profila: studije Univerziteta u Čikagu pokazale su da prosečna žena, koja partnera upoznaje preko interneta, navodi da ima manju težinu nego prosečna žena istih godina. Razlika je u 4 kilograma kod žena u 20-im, 8 kilograma kod žena u 30-im i 9 kilograma kod žena u 40-im.

"Žene koje na svoj profil postav­ljaju fotografije uslikane iz neuobičajenih uglova ili one koje akcenat bacaju na samo jedan određeni deo tela, na primer dekolte, manje otkrivaju određene detalje o sebi", kaže dr Ritvo.

Budite kratki
Istraživanje iz2007. godine, pokazalo je da korisnici društvenih mreža, koji traže partnera na internetu, iznose one informacije o sebi za koje misle da bi privukle pažnju željenog partnera. Držite se suštine, kako ne biste stvorili lažnu sliku o sebi. “Neka dužina onoga što napišete o sebi bude poput ženske suknje - dovoljno dugačko da pokrije osnovne stvari, a dovoljno kratko da bude zanimljivo”, ističe psiholog dr Robert Epstajn.

Budite u igri
Postoje tri velika razloga da redovno menjate slike i informacije o sebi na vašem profilu. Prvo, različite varijante dopašće se različitim tipovima žena. Drugo, ažuriranje vašeg profila će vam možda pružiti drugu šansu kod žene koja prvobitno nije želela ni da odgovori na vaše poruke. ”Izgledaćete možda kao potpuno novi frajer i tako ćete je privući”, kaže Dejvis.

Ali, treći razlog za redovno osvežavanje vašeg naloga je i najvažniji: budite u igri. Svaki put kada budete uneli novu informaciju u vaš profil, na početnoj strani izaći će obaveštenje vašim prijateljima. To je kao da u Google pretraživaču izlazite u top 10 traženih kategorija.

”Iako će vam pravljenje malih izmena na vašem nalogu delovati zamarajuće, privući ćete pažnju velikog broja znatiželjnih. Jedno istraživanje pokazalo je da slanje poruka onim ženama koje su samo bacile pogled na profile njihovih klijenata, ima 78 odsto više šanse za povratni odgovor.

Redefinišite šta je dobro
“Svaka žena koja vam se svidela je već zapala za oko svakom muškarcu, koji je video njenu sliku”, kaže Dejvis. Treba vam dokaz? Istraživanje sajta OkCupid je pokazalo da je dve trećine poruka koje šalju muškaraci upućeno trećini žena koje najbolje izgledaju i koje će najmanje verovatno odgovoriti na poruku. Ukoliko se više okrenete onim ženama koje se na skali od 1 do 10 ne kotiraju kao najbolje, imaćete i više uspeha. Takođe, spustite kriterijum koji se tiče godina.

Danas je sve više sajtova i društvenih mreža koji osim druženja omogućavaju i upoznava­nje parova. Najpopularniji su Facebook, Twiter, Upoznavanje.net, Speeddating.rs...

Facebook je, ipak, najpopularniji, ali nisu sve žene koje imaju Facebook nalog zainteresovane za novo upoznavanje. Međutim, ukoliko imate zajedničkog prijatelja sa osobom koja vam se dopada, pitajte ga da vam da bližu informaciju o njoj.

Šta izbegavati
Možda najveća greška koju možete da napravite dok čatujete sa osobom koja vam se sviđa je da koristite skraćenice i internet govor. To potvrđuju i istraživanja sajta OkCupid. Komplimenti na račun izgleda kao što su: “seksi”, “lepotica”... umanjuju za 10 odsto mogućnost da će vam devojka odgovoriti na poruku.

Skraćenice “ljbm”, “ae vcrs do grada”, “đaš mi se”, tu mogućnost smanjuju za 25 odsto. “Đaš mi se lepotice je verovatno najgora stvar koju možete da napišete”, kaže Jagan. “Devojke ne žele da izlaze sa tupavim momcima.”

Nemojte namigivati
“Koliko god deluje primamljivo, korišćenje smajlija koji nami­guje, govori o vama da ste lenji i da niste toliko zainteresovani za nju”, kaže Dejvis. “Treba da joj napišete poruku. Takođe, nemojte koristiti smajli koji namiguje u kombinaciji sa porukom. To je kao da sve pišete velikim slovima.” Ne ostajte do kasno. “Svima je jasno šta možete da tražite u 11 sati noću”, navodi dr Rit­vo. “To je internet zamena za pijanu poruku.”

Šta činiti
Ono što biste zaista trebalo da radite dok ste na internetu je da se pozabavite računicom. Dr Endru Fjore, socijalni psiholog na Univerzitetu u Mičigenu, otkrio je da je broj poruka koje ljudi šalju najbolji pokazatelj koliko poruka ljudi i primaju.

Žene možda neće odgovoriti na poruku iz bezbroj razloga, ali to ne smete shvatati lično niti izgubiti samopouzdanje. “Razmišljajte na taj način da će vam svaka žena uzvratiti poruku”, dodaje Valdez. “Vi ste oni koji biraju. Nemojte napisati: “Nadam se da ćemo se čuti ponovo”, već: “Zvaću te uskoro”“.

Proverite koliko je aktivna. Koliko god bile privlačne, ako nedeljama nisu posećivale svoj nalog izbegavajte ih. Istraživanja su pokazala da su poruke, poslate ženama koje su u tom trenutku bile online, dobile 60 odsto više odgovora nego poruke poslate ženama koje su poslednji put bile na svom profilu 1 do 3 nedelje ranije. One žene koje sajt nisu posetile 3 i više nedelja uopšte nisu ni odgovorile na poruke.

Kada primite jedan ili dva odgovora, vi ste na više od pola puta ka sastanku. Nastojte da sve ide lagano i zabavno, a posle 2-3 poruke sledeći korak je upoznavanje. Ključna reč je “upoznavanje”, a ne “sastanak”. Ležerno je pozovite na neki događaj na koji ste svakako planirali da odete, na primer na premijeru predstave.

“Na taj način ona stiče uvid u vaš život, manji je pritisak, a i ako se ona uplaši, vi ćete se i dalje dobro zabav­ljati”, navodi Harbinger. Kako god da ispalo, i dalje ste mnogo ispred onog tipa koji će devojci prići u klubu.

(MONDO)