Na našem tržištu postoji mnogo različitih proizvodjača prezervativa i nije svejedno koji ćete kupiti. Možda ćete biti povedeni reklamom, ambalažom, bojom ili mirisom, ali je kvalitet i zaštitta koju pruža zapravo ono najbitnije.

Evo nekoliko saveta koji vam mogu biti od pomoći prilikom izbora prezervativa:

Pakovanje

Dobar proizvod mora biti tako upakovan da se omot lako cepa prilikom otvaranja. Kutijica mora biti zapečaćena u foliji ili industrijski zalijepljena.

Markiranje

Proizvodjači od poverenja stavljaju broj serije i rok trajanja kako na individualnu foliju, tako i na završno pakovanje, industrijskim printerima neposredno u momentu pakovanja proizvoda. Nepostojanje takve oznake govori o niskoj tehničkoj snabdevenosti firme i lošem kvalitetu proizvoda.

Izgled

Nepogrešivi znaci nekvalitetnog prezervativa su neravnomerna debljina (prema svetlosti), postojanje šara i deformacija, pregibi, razli;ita pigmentacija (važi za kondome u boji). Uslied korišcenja nekvalitetnih organiskih dodataka sa talkom, proizvod ima oštar ili slabo izražen neprijatan miris, što govori o zastareloj tehnologiji.

Izdržljivost

Da bi se ispitala sigurnost prezervatva treba sipati u njega vodu. To je netačno! Ogroman prezervativ unutar koga je voda samo je jedan od uspešnih reklamnih trikova. Radi se o tome da kad se prezervativ napuni vodom, on se drži na visini. Pri tome se opterećenje ne rasporeduje ravnomerno. Pucanje se najčešce ne dešava na najslabijem mestu, nego na mestu najvećeg opterećenja. Osim toga prezervativi nemaju jednaku debljinu zidova (kreću se od 0,05 do 0,12 mm). Porediti njihovu izdržljivost je nerazumno, jer bi onda trebalo ispitati od 100 do 300 uzoraka svake firme.

(MONDO/Sex edukacija)