Tekuća godina proglašena je godinom zaštite dece na Internetu, zbog čega će ministarstvo za telekomunikacije i kompanija Microsoft organizovati razne edukativne akcije.
Tekuća godina proglašena je godinom zaštite dece na Internetu, zbog čega će ministarstvo za telekomunikacije i kompanija Microsoft organizovati razne edukativne akcije.
"Nekad su roditelji deci pričali da se paze čike u parku koji nudi slatkiše, a danas čika moze doći preko Interneta. Internet deci dovodi ceo svet u sobu, ali i neke stvari koje nisu dobre, od kojih ih moramo zašititi. Cilj ove godine je informisanje roditelja o novoj tehnologiji, jer često znaju o Internetu manje od svoje dece", rekla je na konferenciji za novinare ministarka za telekomunikacije Jasna Matić.
Ministarka je kao glavni problem navela što deca često ostavljaju na Internetu lične podatke ili fotografije koji mogu biti zloupotrebljeni i da roditelji "moraju imati kontrolu gde njihova deca provode vreme i kome ostavljaju podatke".
U Srbiji nema istražizvanja koliko deca koriste Internet, ali da iskustva Evropske unije (EU) pokazuju da tamo njih 90 odsto to čini svakodnevno, od kojih jedna trećina doživi neku vrstu Internet zlostavljanja.
Direktor za odnose sa javnim sektorom Majkrosofta Miloš Trkulja je istakao da je njegova kompanija u svoj softverske pakete poput Viste uključuje takozvanu "porodičnu kontrolu", odnosno opciju da roditelj određuje koliko vremenski njegovo dete može da pristupi internetu i kojim sadržajima.
Promoter kampanje muzičar Momčilo Bajagić Bajaga istakao je da se kao roditelj dvoje dece koja veliki deo slobodnog vremena provode na Internetu sa zadovoljstvom priključio kampanji.
"Tokom rada na projektu i pre toga postao sam svestan opasnosti koje Internet može da pruži i pored dobri stvari. Ne puštajte svakog u svoju kuću i ne puštajte baš svakog na Internet", rekao je Bajagić.
(Beta, foto:Tanjug)
"Nekad su roditelji deci pričali da se paze čike u parku koji nudi slatkiše, a danas čika moze doći preko Interneta. Internet deci dovodi ceo svet u sobu, ali i neke stvari koje nisu dobre, od kojih ih moramo zašititi. Cilj ove godine je informisanje roditelja o novoj tehnologiji, jer često znaju o Internetu manje od svoje dece", rekla je na konferenciji za novinare ministarka za telekomunikacije Jasna Matić.
Ministarka je kao glavni problem navela što deca često ostavljaju na Internetu lične podatke ili fotografije koji mogu biti zloupotrebljeni i da roditelji "moraju imati kontrolu gde njihova deca provode vreme i kome ostavljaju podatke".
U Srbiji nema istražizvanja koliko deca koriste Internet, ali da iskustva Evropske unije (EU) pokazuju da tamo njih 90 odsto to čini svakodnevno, od kojih jedna trećina doživi neku vrstu Internet zlostavljanja.
Direktor za odnose sa javnim sektorom Majkrosofta Miloš Trkulja je istakao da je njegova kompanija u svoj softverske pakete poput Viste uključuje takozvanu "porodičnu kontrolu", odnosno opciju da roditelj određuje koliko vremenski njegovo dete može da pristupi internetu i kojim sadržajima.
Promoter kampanje muzičar Momčilo Bajagić Bajaga istakao je da se kao roditelj dvoje dece koja veliki deo slobodnog vremena provode na Internetu sa zadovoljstvom priključio kampanji.
"Tokom rada na projektu i pre toga postao sam svestan opasnosti koje Internet može da pruži i pored dobri stvari. Ne puštajte svakog u svoju kuću i ne puštajte baš svakog na Internet", rekao je Bajagić.
(Beta, foto:Tanjug)