Nove knjige u izdanju "Lagune" - "Koncentracija", "Motivacija" i "Pamćenje", objašnjavaju kako se uči sa lakoćom, a namenjene su i đacima i roditeljima i nastavnicima.

Priručnici nude savete i vežbe koje mogu da pomognu roditeljima i nastavnicima da podstaknu u deci želju za učenjem, a budući da sadrže i testove, sastavljene u skladu sa dečjim uzrastom, pokazuju gde leže detetove mogućnosti, a šta su mu slabosti.

Četrdeset odsto dece ima teškoće sa usredsređivanjem pažnje. Lako im misli odlutaju u sanjarenje. Deci su stalno neophodni novi doživljaji i izazovi. Savremeni svet i sve što on nudi zaista im dodatno, i sve više, otežava da se usredsrede na nastavu i da na vreme urade domaće zadatke. A bez koncentracije, bez usmerene pažnje, učenje je nemoguće. Taj nedostatak u velikoj meri ugrožava dečji uspeh u školi.

Knjiga "Koncentracija" Petra Torbrice objašnjava šta se za vreme ovog procesa događa u dečjim glavama, iz neurobiološke i psihološke perspektive. Pomaže u prepoznavanju slabosti u detetovoj koncentraciji i, što je najvažnije, pokazuje kako se koncentracija može poboljšati - počev od saveta za stvaranje prikladne sredine za učenje i u vezi sa fizičkim aktivnostima, pa do zadataka koji dete podstiču da razmišlja. Koncentracija se vežbanjem može poboljšati i naučiti.

Uspešno školovanje podrazumeva sposobnost i volju. Međutim, vrlo često učenikovoj spremnosti da uloži neophodan, ili dodatni napor, nedostaje motivacija. I istraživanja i život pokazuju da motivisani učenici postižu prosečno bolje rezultate nego oni kojima motivacija nedostaje.

Najvažnija je prava mera. I nedovoljno i preterano ulaganje napora - nedelotvorno je. Radoznalost i uživanje u radu moćni su unutarnji pokretači.

Učenje može da bude izuzetan doživljaj, pogotovo u takozvanoj fazi "euforične udubljenosti".

"Teško mi je da zapamtim sve to!", izjava je koju su verovatno svi roditelji čuli već mnogo puta. Reči, podaci, formule... zaista deci nije lako da upamte celokupno školsko gradivo. Pamćenje je, međutim, neizostavni deo procesa učenja.

Delotvorno usvajanje gradiva i skladištenje onoga što je naučeno, preduslovi su za dobro pamćenje, a ono je, opet, osnova koja deci omogućava da u potpunosti razviju talente i kreativnost.

Od presudnog značaja za učenje i dobro pamćenje je podsticajna atmosfera bez suvišnog stresa, i kod kuće i u školi. Uz to je najvažnije da shvatimo da se pamćenje vežbanjem može poboljšati.

(MONDO)