"Halo beba" dnevno primi više od 320 poziva, mnogi zovu i iz inostranstva, a popularno savetovalište uskoro dobija novu modernu centralu.
Dnevno između 320 i 340 roditelja poraži pomoć od "Halo bebe". Savete im daje 36 medicinskih sestara. Iako je ovo beogradski servis, često se dešava da pozovu i roditelji iz drugih gradova Srbije, ali i iz inostranstva.
"U prošloj godini smo imali 99.713 poziva, od kojih je oko 16 odsto bilo iz cele Srbije", kaže za "Novosti" Anđelka Kotević, idejni tvorac "Halo bebe".
"Dešava se da nam se obrate i naši ljudi koji žive u inostranstvu, a uglavnom su u pitanju mladi parovi koji su od rođaka ili prijatelja čuli da postoji ova usluga."
Kotevićeva podseća da je uloga servisa i da obavesti majke prvog dana kada izađu iz porodilišta da će ih posetiti patronažna sestra. Prošle godine bilo je 17.200 takvih poziva.
"Ovaj naš potez garantuj porodiljama tu prvu posetu patronažne sestre iz doma zdravlja, jer je mi najavimo i ne može se desiti da se ona ne pojavi", objašnjava sagovornica "Novosti".
"Imamo podatke da patronažna služba mnogo bolje i revnosnije radi na celoj teritoriji grada od kada obaveštavano mlade mame."
Dojenje, povišena temperatura i respiratorne infekcije su najčešći problemi koji muče novopečene roditelje. Ima međutim i mama i tata koji, najčešće zbog neiskustva, treme i nesigurnosti, postavljaju neobična pa čak i smešna pitanja. Interesuju se, na primer, da li smeju bebu da hrane plastičnom kašičicom, da li deda sme da šeta dete, ali i da li će se mleko ohladiti ako mama ne nosi brushalter.
U servisu pre podne dežuraju dve sestre, popodne tri, a tokom noći se po dve javljaju na brojeve telefona 011/3237-357 i 011/3237-358 i odgovaraju na pitanja zabrinutih i zbunjenih, najčešće mladih roditelja.
(MONDO)