Deca koja pešače do škole, bolje se koncentrišu na časovima i manje su sklona hiperaktivnom ponašanju, tvrde istraživači.
Dok sve veći broj roditelja svakog dana vozi decu u školu, osam od deset odsto učenika je reklo da su smireniji i da im je lakše da se skoncentrišu na učenje ukoliko pešače, a veliki broj njih je naveo i da se oseća zdravije.
Osnivač kompanije "Intelidžent helt" koja je sprovela ovu studiju, dr Vilijam Bird, smatra da je "veza između fizičke aktivnosti i akademskih dostignuća previše jaka da bi se ignorisala", i dodao da hiperaktivni i mališani koji imaju deficit pažnje najviše osećaju pozitivne efekte pešačenja.
"Fizička aktivnost poboljšava rad mozga, omogućujući deci da bolje uče, a postoji i naučni dokaz da boravak u prirodi, na svežem vazduhu, ima umirujući efekat na decu".
Ovom studijom koja je sprovedena porovodm Međunarodnog meseca pešačenja do škole, nije utvrđeno koji broj ispitanih đaka je imao dijagnostifikovanu hiperaktivnost i deficit pažnje, ali istraživači smatraju da fizička aktivnost pre škole, makar u vidu pešačenja, može da poboljša koncentraciju i ponašanje mališana.