Brojna istraživanja pokazuju da učenje drugog jezika "poboljšava" moć mozga ali nova studija, pokazuje da najbolje rezultate postižu oni koji učenje počnu u kasnom detinjstvu.

Studija objavljena u listu "Proceedings of the National Academy of Sciences" pokazala je da ljudi koji su sa 10 godina počeli da uče engleski jezik i koji su ga svakodnevno koristili i slušali imaju poboljšanu strukturu mozga u poređenju sa onima koji su odrasli govoreći samo engleski i koji nisu učili drugi jezik.

Ovi "viši nivoi strukturalnog integriteta" nalaze se u oblastima mozga vezanim za jezik i semantičko procesuiranje.

Stručnjaci su proučavali skenove mozga 20 ljudi, svih starih oko 30 godina, koji su najmanje 13 meseci živeli u Britaniji. Svi oni su počeli da uče engleski, kao drugi jezik, kada su imali oko 10 godina. Skenovi njihovih mozgova upoređeni su sa 25 ljudi sličnog uzrasta koji govore samo engleski jezik.

"Svakodnevno korišćenje više od jednog jezika predstavlja intenzivnu kognitivnu stimulaciju koja je koristila specifičnim moždanim strukturama vezanim za jezik, čuvajući njihov integritet i štiteći ih od propadanja u poznijem dobu", navodi se u studiji koju je predvodio Hristot Pliatsikas sa Univerziteta Kent.