Rodna ravnopravnost predstavlja važnu društvenu temu koju ne treba zanemarivati. U periodu pandemije, kada svi provodimo više vremena kod kuće, među četiri zida, veoma je važno ravnopravno podeliti odgovornosti i kućne obaveze, jer ravnopravnost je dobra za sve. A da li je to tako i u praksi? Kako i koliko novonastale okolnosti utiču na odnose ukućana i ravnopravnost pri obavljanju kućnih poslova?
Na inicijativu kompanije IKEA Srbija, u saradnji sa agencijom Ipsos, urađena je detaljna anketa koja je imala cilj da istraži da li je i na koji način pandemija uticala na podelu kućnih poslova. U istraživanju je učestvovalo 603 zaposlenih ispitanika, uzrasta od 18 do 64 godine, i svi žive s partnerom ili partnerkom. Rezultati su pokazali da je polovina ispitanih građana tokom pandemije iskusila rad od kuće, ali se, istovremeno, kod 70 odsto parova situacija oko podele kućnih poslova nije promenila.
Ustanovljeno je i da žene rade teže kućne poslove, dok će kompletni rezultati istraživanja biće predstavljeni javnosti na Međunarodni dan žena, 8. marta.
Kada se, shodno dobijenim informacijama, osvrnemo i na podatke istraživanja na globalnom nivou, dolazimo do poražavajućeg podatka koji kaže da žene obavljaju do tri puta više kućnih poslova u odnosu na muškarce.
Gledano upravo kroz ovu prizmu – stiče se utisak o važnosti ravnopravne raspodele kućnih poslova kao krucijalnog faktora. Pre svega jer nejednaka podela obaveza utiče na dalji razvoj karijere, profesionalnog usavršavanja i napredovanja u poslu, ali i u ličnom razvoju žena. Uostalom, nije potrebna posebna ekspertiza kako bi se shvatilo da ženama prosto, u ovakvoj situaciji, nije pružena jednaka prilika da se iskažu na profesionalnom i ličnom planu usled značajno većeg broja obaveza u domaćinstvu.
Koliko je situacija alarmantna, najbolje oslikava podatak da će, ukoliko se stvari drastično ne promene, rodna ravnopravnost biti dostignuta tek za 200 godina, što je, saglasićete se, zaista neprihvatljivo.
Kao i svake godine, povodom Međunarodnog dana žena, kompanija IKEA želi i ovoga puta da skrene pažnju na važnost rodne ravnopravnosti – verujući da je to fundamentalno ljudsko pravo – u daljem razvoju društva i same porodice. Osnovni cilj kampanje jeste povećanje svesti u svim delovima društva o tome koliko je jednakost kod kuće zapravo važna.
IKEA se ove godine odlučila na pristup koji je drugačiji od uobičajenog: poziva parove da učestvuju u društvenoj igri "Fifty Fifty", koju je kreirala posebno za ovu priliku, a koja za cilj ima podsticanje razgovora na temu ravnopravnosti u domu.
Shodno tome, pozivamo vas da zajedno sa vašim partnerom ili ukućanima učestvujete u ovaj igri, koju možete pronaći na IKEA Srbija Instagram profilu, i saznate da li ste ravnopravno raspodelili kućne poslove – mislimo da ćete se sjajno zabaviti i pritom otkriti nešto više o sebi i svom partneru, a što je najvažnije – naći način da bude postignut kompromis i jednaka podela obaveza.
Verujemo da ćete se iznenaditi. I, ne zaboravite, ne skupljate poene, jer nije bitno pobediti, nego biti aposlutno ravnopravan za bolju, srećniju i uspešniju zajednicu.
Ali, ni to nije sve, u robnoj kući IKEA Beograd moći ćete da pronađete specijalizovane "Fifty Fifty" etikete, koje ukazuju da svaki IKEA proizvod može doprineti ravnopravnosti kod kuće.
(Promo)
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.