Ako na zadnjem sedištu automobila postoje dva pojasa, a kola su registrovana za petoro, vlasnik će morati da plati "ispravku".

Naime, prema novim pravilima, više se neće tolerisati vozila koja su registrovana za više putnika nego što imaju sedišta i pojaseva, pa će vozači morati da plate taksu za novu saobraćajnu dozvolu i potvrdu o stvarnom kapacitetu, što ukupne troškove diže na oko 4.500 dinara.

Ali, potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović za "Novosti" kaže da rešenje treba da se nađe tako da troškove snose oni koji su do ovog problema doveli: "Vozači kojima je u saobraćajnu dozvolu upisan pogrešan podatak o broju sedišta ili su pogrešne neke druge tehničke karakteristike vozila ne samo što ne bi trebalo ništa da plate, već nadležni moraju da nađu način da reše problem i da to naplate od onih koji su za to i odgovorni."

Ona je, reagujući na tekst koji je juče objavljen u "Novostima" o podacima o broju pojaseva i registraciji vozila, o čemu smo i ranije pisali, poručila da problem mora što pre da se reši.

Vozači spremite se: Komplikacije oko registracije

"Bezbednost u saobraćaju svakako je jedna od stvari na kojima insistiram, ali nije logično da za greške za koje su odgovorni neki drugi sada plaćaju vozači, obični građani. Novac koji sada građani treba da plate nije nimalo mali. Nadležni traba da pronađu rešenje koje svakako ne bi išlo preko novčanika vozača i građana, već onih koji su odgovorni za ovaj problem. Agencija za bezbednost saobraćaja treba ozbiljno da se posveti rešavanju ovog problema koji muči jedan broj naših građana", kaže ministarka.

Da vozači ne bi trebalo da plaćaju za tuđe propuste smatra i direktor Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović.

"Vlasnici tih vozila bi morali da zatraže od odgovornih i nadoknadu, ne samo troškova za prikupljanje nove dokumentacije, već i nadoknadu za dangubu", kaže Okanović za "Novosti".

Pitanje je kako je uopšte moguće da kupite vozilo za koje je u saobraćajnoj dozvoli upisan jedan podatak, na primer da je registrovano za pet osoba, a da se onda ispostavi da je proizvedeno za prevoz samo četiri osobe.

"Postoji više mogućnosti za nastajanje greške", kaže za list Vlada Živanović iz "Sitroena". "Najčešće prilikom prve registracije, vozilo za četiri putnika se, po automatizmu, upisuje kao vozilo sa pet sedišta, i to posle prolazi tako od registracije do registracije.

On kaže da savesni uvoznici takve greške ne prave.

"Mi smo svojevremeno uvozili sitroen C1 i C2, za koje se u fabričkoj dokumentaciji navodi da mogu da se registruju za četiri osobe. Tako smo ih i prodavali i tako su i registrovani."

Živanović kaže da se i zakon promenio, pa su tek kada je počela kontrola vezivanja putnika na zadnjim sedištima uočeni i ovi problemi.

 Ima i nesavesnih, poput jednog uvoznika popularnih terenskih vozila koji je namerno upisivao u prateću dokumentaciju podatak da je vozilo namenjeno za prevoz pet putnika, iako je u fabričkojdokumentaciji navedeno da je "broj putnika četiri".

"A kome da prodam auto sa četiri sedišta", pravdao se taj uvoznik. Nije poznato da li je taj uvoznik ikada zbog toga kažnjen.

Udruženje tehničkih pregleda Srbije upozorava da do većine muka ovih vozača ne bi dolazilo da je država poslušala njihove mnogobrojne apele za uvođenje reda u ovu oblast. I sada je, naime, tvrde u ovim udruženjima, sasvim lako moguće registrovati automobil bez dovoženja na liniju tehničkih pregleda. Samo "kroz papire", na crno. A tada je moguće u saobraćajnu dozvolu upisati i netačne podatke.

Kazne za prevoz više putnika

Tri kaznena poena i novčana kazna od 6.000 do 20.000 dinara ako tom prilikom nije izazvana nezgoda

Četiri kaznena poena i suma od 10.000 do 40.000 dinara, ili zatvor do 40 dana, ukoliko je izazvana nesreća

NEKI vozači moraju u MUP po nalepnicu!

Tablice će ipak važiti trajno?