Kina će ohrabrivati proizvodnju i upotrebu malih automobila sa pogonom na čiste i jeftine energente, čime se menjaju trenutna ograničenja na takva vozila zbog sve veće potražnje za skupom naftom, saopštilo je državno telo za planiranje.
Kina će ohrabrivati proizvodnju i upotrebu malih automobila sa pogonom na čiste i jeftine energente, čime se menjaju trenutna ograničenja na takva vozila zbog sve veće potražnje za skupom naftom, saopštilo je državno telo za planiranje.Nacionalna komisija za razvoj i reforme objavila je preporuku da se smanje cene parkinga malih vozila, da funkcioneri treba da daju primer u njihovom korišćenju, kao i da se ukinu ograničenja za upotrebu malih vozila kao taksija.
"Bezbednost, snaga i izgled vozila koja štede gorivo i čuvaju okolinu su se znatno poboljšali", saopštila je komisija i najavila da će sva ograničenja za korišćenje tih vozila biti ukinuta do 1. marta.
Kina takodje treba da promoviše razvoj motora automobila koji ne koriste benzin i dizel kao pogonsku energiju i izradi poresku politiku koja će stimulisati kupce manjih i ekonomičnijih vozila, preporučila je komisija za planiranje.
U čak 84 kineska grada trenutno postoje ograničenja na nabavku i korišćenje malih automobila, piše list "Čajna dejli".
Gradske vlasti u Guangdžou, jednom od najvećih izvoznika u Kini, čak su 2001. godine zabranile registraciju vozila sa motorima zapremine ispod jednog litra.
Komisija je ocenila da je korišćenje malih vozila bilo ograničavano zbog "buke, zagadjenja vazduha, slabe bezbednosti i ružnog izgleda".
Medjutim, kako su cene nafte počele da rastu, potražnja za malim kolima je sve veća, a automobili sa motorima ispod 1,6 litara čine 66 odsto od svih prodatih vozila u prvih 11 meseci prošle godine.
Proizvodjači automobila u Kini sada nastoje da iskoriste takvu pojavu, navodi list.
(Tanjug)