Naručili ste u kafiću hladnu kocu i konobar vam donosi neku šarenu staklenu flašu. Nemojte da se zbunite. To je limitirana serija i svaka šara ima svoju priču. Evo šta one zapravo predstavljaju i ko ih je radio.
Ta-na-na!
Ovo što vidite na fotografiji je novo letnje "perje" 0.25 flašica Coca-Cole. I to samo za Srbiju!
Prošle godine je bila opšta pomama za njima. Mnogi su jurili da sakupe čitavu kolekciju, bilo je tu i menjaže jer svi su želeli da za uspomenu i dugo sećanje imaju ograničenu seriju dizajniranih flašica koju su radili domaći umetnici.
Ove godine Coca-Cola je uradila nešto slično, uz jedan još zabavniji momenat: dala ne umetnicima kao radnu temu vrline ljudi u Srbiji. Iskorak u odnosu na prošlu godinu i što su ove godine to dizajnirale tri devojke i tri momka, za razliku od 2016. kada su u projektu učestvovali samo muškarci.
Svako od nas ima svoju viziju šta bi tu stavio u prvi plan, ali ovo šestoro mladih su izdvojili tradicionalnu gostoljubivost, snalažljivost, kreativnost, ljubav prema muzici i dobroj zabavi, osećaj bliskosti i zajedništva.
No, da ne odugovlačimo više i da vam konačno otkrijemo šta tačno ilustracije na flašicama predstavljaju, da ovog leta možete da budete faca u društvu i objasnite ostatku ekipe šta je zapravo umetnik hteo da kaže.
SNALAŽLJIVOST
Za ilustratorku i grafičku dizajnerku Moniku Lang jedna od najdominantnijih karakteristika ljudi iz Srbije je snalažljivost- sposobnost da naprave nešto ni od čega, uz pomoć štapa i kanapa. Upravo je ta snalažljivost zaslužna za uspeh mnogih koji su krenuli ni od čega jer su bili potpomognuti entuzijazmom i željom da ostvare svoje snove bez obzira na sve okolnosti.
Njena flašica reflektuje pokretačku snagu i životni optimizam koji nas sve krasi. Baš zato su glavni elementi na Monikinoj flašici floralni, jer biljke prkose svim uslovima i rastu i cvetaju na najneočekivanijim mestima, upravo kao i lokalna snalažljivost i optimizam.
GOSTOLJUBIVOST
Dizajnerka i ilustratorka Vesna Pešić smatra da je gostoljubivost osobina koja je duboko utkana u srpsku tradiciju, kao i da se najbolje ogleda za trpezom. U svom savremenom obliku, trpeza oko koje se okupljamo i putem koje iskazujemo svoje gostoprimstvo. Ako je Coca-Cola flašica personifikacija gostoljubivosti onda ona mora sadržati i najvažnije elemente kojima se gostoljubivost prikazuje - ruke pružene u znak pozdrava, zagrljaja, širom otvorene.
Razigrane forme i kombinacija boja koje je Vesna koristila za svoju flašicu su tu da dočaraju naš duh otvorenosti, gostoprimstva i radosti sa kojom gostima želimo dobrodošlicu.
DRUŽENJE
Vizuelna umetnica EmaEmaEma donosi priču o tome koliko volimo da se zabavljamo. Za ovaj dizajn flašice inspirisali su je ljudi kojima čak i najmanja sitnica može poslužiti kao povod za zabavu i druženje. Njena želja je da kada uzmete ovu flašicu osetite taj pozitivni stav da se svemu možemo radovati i deliti to osećanje sa sebi dragim ljudima.
Elelementi prikazani na njenoj flašici predstavljaju različite ljude koji plešu sami ili u grupama, čime stvaraju jedinstvenu i sjajnu atmosferu.
KREATIVNOST
Flašica Aleksandra Savića je apstraktna vizuelizacija kreativnog razmišljanja koje nas sve krasi, prikazana kroz dinamični kontrast formi, boja i teksture. Savić je želeo da pokaže šta se zapravo dešava u našim glava u trenutku kada dobijemo neku sjajnu ideju, kakvi se sve energični procesi odigravaju među našim moždanim ćelijama i na koji način ideje postaju žive.
Živeti u Srbiji svakog dana od nas iziskuje da posegnemo za kreativnim idejama i rešenjima, te je za Aleksandra ovo jedna od dominantnih odlika ljudi koji žive u našoj zemlji.
BUKA
Kreativni direktor Nemanja Jehlička smatra da smo mi Srbi glasni, ne samo kada pričamo, već i kada slavimo i zabavljamo se. Njegova flašica je buka koja govori, simfonija najrazličitijih zvukova radosti.
Njegova flašica ima dva lica, oba glasna, nasmejana, oba pozivaju na zabavu i dobar provod. Kako kaže, buka je zapravo red u haosu što njegova flašica savršeno prikazuje.
Možda će vam se učiniti da elementi na ovoj flašici samo što ne "pobegnu", dok ih s druge strane sve zajedno drže nevidljive niti.
Balans je u osnovi buke, što je Nemanja uspeo da naglasi i samom teksturom, mozaikom koji je na momente savršeno gladak, na momente isprekidan i grub, ali veoma harmoničan, baš kao sva vesela buka koju volimo da pravimo.
KOLEKTIVNI DUH
Osećaj bliskosti koji delimo sa dragim ljudima Petar Popović Piros je prikazao kroz tradicionalno srpsko kolo u kome su povezani leteći bicikli. Kolo koje se proteže oko flašice, kao i bicikli, zajedno predstavljaju neraskidivi krug veza među ljudima.
Pozitivna energija, kretaje, leto, muzika, nove ideje, izlasci i zalasci sunca - sve ovo možete videti među vatrenim bojama i elementima koje je Petar koristio kako bi što bolje oživeo svoju viziju zajedništva.
A šta biste vi izdvojili kao vrline ljudi koji žive u Srbiji? Pišite nam u komentarima.