Ukoliko ne održavate dobro sistem za rashlađivanje vašeg automobila možete napraviti veliku i skupu štetu.

"Dva glavna znaka koja ukazuju da nešto nije u redu jesu neprijatan miris i brujanje", objašnjava za "Blic" Boško Jelić iz auto servisa "Jelić".

Neprijatan miris nastaje usled procesa raspadanja, koji je u vezi sa gljivicama koje mogu da se razviju na isparivaču. Do ovoga najčešće dolazi jer vozači bace polen filter kada se zapuši, zbog čega se na isparivaču lepi prašina i stvara podloga pogodna za razvoj gljivica i bakterija.

"Kada sa zapuši polen filter, klima lsabije izduvava vazduh, pa ga ljudi obočno skinu, a da pritom ne stave nov koji, u zavisnosti od proizvođača košta od 600 do 1.200 dinara i menja se na pređenih 10.000 kilometara. Ovakav nemar nije naivan - lekari kažu da se tako može oboleti od koksaki virusa", objašnjava Jelić.

On takođe, savetuje da se prilikom dužih putovanja klima uređaj u automobilu isključi 15 minuta pre zaustavljanja vozila. Tako se organizma priprema za višu spoljnu temperaturu.

Što se tiče brujanja, to je najčešće znak da je stradao ležaj na kompresoru. To se uglavnom dešava zato što mnogi automobili nemaju zaštitnu podlogu, zbog čega, tokom pranja voda može da prodre u ležaj i uništi ga. Još gore je ako strada sam kompresor, a to se dešava ako u njega nije sipano ulje.

"Dopunjavanje gasom klima uređaja može biti veoma rizično, posebno jer to kod nas rade mnogi nestručni majstori. Vozači bi trebalo da zimi bar nekoliko puta uključe klimu, jer se tako povuče ulje, koje onda ulazi u ceo sistem", objašnjava Jelić.

Prilikom korišćenja klima uređaja temperatura u kabini vozila treba da bude podešena maksimalno na sedam stepeni Celzijusovih niže od spoljne. Ukoliko vam je auto parkiran na suncu, nemojte uključivati klimu pre nego što vozilo proverite, jer klima neće moći da rashladi kabinu, u kojoj, pri takvim uslovima temperature može da dostigne i 80 stepeni!

(MONDO)