Zavrteće vam se u glavi od cifre!
Uz 'smoki' su odrastale generacije, a najprodavanija grickalica u regionu obeležava 45 godina postojanja.
Već godinama 'smoki' je jedan od 10 najprepoznatljivijih brendova u regionu, a o tome koliko ga potrošači vole svedoči i podatak da je u 2016. godini ostvaren istorijski maksimum u prodaji - čak 28.000 tona je izašlo iz postrojenja "Soko Štarka", a prihod je bio više od 90 miliona evra!
Dnevno se proizvede čak 35 tona omiljenog flipsa, fabrika radi u tri smene, a najviše 'smokija po glavi stanovnika' proda se u - Crnoj Gori.
Povodom "okrugle" godišnjice, imali smo priliku da zavirimo u pogon u kojem se pravi 'smoki'. "Soko Štark" je otvorio vrata novinarima, i imali smo šta i da vidimo. I namirišemo.
Fabrički pogon je modernizovan, tako da je prvo što pomislite - gde su ovde ljudi, a onda postanete svesni da nešto vrlo lepo miriše... U sledećem trenutku shvatite - ljudi ima, ali ima ih manje nego što očekujete i tu su manje-više samo da se postaraju da mašine rade neometano i da (zapanjujućom brzinom) na kraju provere spakovane kesice koje stižu jedna za drugom, pre nego što ih ubace u kutije.
Pogledajte fotografije:
A miris od kojeg ogladnite i na jučerašnjih 50 stepeni Celzijusovih je, ispostaviće se, miris sveže pečenog kikirikija. 'Smoki' se, ako niste znali, pravi od kukuruznog griza, to je - polovina smokija, ostatak čine biljne masnoće i kikiriki.
Aditivi se ne dodaju, tako da je 'smoki' zdrava grickalica koja se može davati i najmlađima.
Smoki je prvi flips proizveden u Jugoistočnoj Evropi, davne 1972. godine. Ali nije najstariji u paleti proizvoda "Soko Štarka". Starije su - čokoladne bananice i čokolade 'najlepše želje'.
Kukuruzni griz je bezglutenski proizvod, ali transport prestavlja izazov koji kompanija planira da reši u najskorije vreme, da bi 'smoki' i zvanično mogao da ponese etiketu bezglutenskog proizvoda.
"Kukuruz ne sadrži gluten, ali, pošto se cisterne kojima se prevozi do fabrike koriste i za transport drugih žitarica, moguće je da dođe do kontaminacije glutenom, a pravilnik je takav da u tom slučaju nije moguće proizvod svrstati u kategoriju bezglutenskih", izjavio je generalni direktor "Soko Štarka", kompanije Atlantic Grupe, Matjaž Vodopivec.
U poslednjih deset godina, u fabriku je investirano više od 20 miliona evra, a osim proizvodnih pogona modernizovan je i - smoki.
"U proteklih pet godina, portfolio 'smokija' značajno je proširen sa ciljem podmlađivanja brenda. Stvorili smo 'smoki smokić' namenjen deci, dok je za mlađu mušku populaciju kreiran 'smoki mega hrsker' sa intenzivnim ukusom", izjavio je Vodopivec i najavio još iznenađenja za ljubitelje 'smokija' u najskorije vreme.
Ipak, jedno je sigurno - jedinstven spoj ukusa, hrskav i topiv, 'smoki' ostaće omiljen svim generacijama i u godinama koje dolaze.
Da li i vi volite da jedete 'smoki'? Pišite nam u komentarima...